X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Κάθετη πτώση των πωλήσεων ΙΧ στην Ευρώπη

Στο -7,3% κινήθηκαν οι πωλήσεις τους πρώτους δύο μήνες του 2020 σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία. (Πίνακες)

Πολύ πριν ενσκήψει η επιδημία του κορονοϊού στην Ευρώπη, ενέσκηψε η επιδημία της άρνησης αγοράς νέου ΙΧ. Οι αιτίες είναι αρκετές, ωστόσο το πιο σημαντικό είναι ότι τα οικονομικά πολλών Δυτικοευρωπαίων δεν βρίσκονται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ενωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), από το 2019 διαφαινόταν η ύφεση των πωλήσεων καθώς συνολικά η περσινή χρονιά έκλεισε στο μόλις +1,2%.

Ωστόσο, από τον Ιανουάριο του 2020, φάνηκαν τα δύσκολα για την αγορά αυτοκινήτου. Ο πρώτος μήνας του έτους, με 956.779 ταξινομήσεις, σημείωσε πτώση κατά 7,5% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019, ενώ και ο Φεβρουάριος, στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, υποχώρησε κατά 7,5%, έναντι του περσινού μήνα (957.052 μονάδες).

Τον Φεβρουάριο του 2020, η Γερμανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-10,8%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (-8,8%), την Ισπανία (-6,0%) και τη Γαλλία (-2,7%), ενώ το πρώτο δίμηνο οι τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ, αντιμετώπισαν μείωση της ζήτησης: Γερμανία (-9,0%), Γαλλία (-7,8%), Ιταλία (-7,3%) και Ισπανία (-6,8%).

Ακόμα μεγαλύτερη μείωση πωλήσεων (-8,7%),σημειώθηκε στις τρεις συνδεδεμένες με την Ε.Ε. χώρες (EFTA - Ισλανδία, Νορβηγία, Ελβετία), το πρώτο δίμηνο, ενώ πτωτικά κινήθηκε (-5,8%) κινήθηκε και το Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο πλέον αποχώρησε από την Ε.Ε.

Συνολικά (Ε.Ε. – EFTA + Ηνωμένο Βασίλειο), με 2.202.010 πωλήσεις, η πτώση έγγιξε το 7,3%.

Όπως θα δείτε από τον παρακάτω πίνακα, η Ελλάδα συγκαταλέγεται στις λίγες χώρες που είχαν αύξηση πωλήσεων. Πάντως, η χώρα μας τα τελευταία χρόνια κινείται ανοδικά, ύστερα από την καθίζηση των πωλήσεων στις εποχή της κρίσης.

Τώρα, ως προς τους ομίλους, πτωτικά κινήθηκαν οι: VW (-2,2%), PSA Peugeot Citroen (-11,3), Renault (-15,3%), Hyundai (-1,9%), Fiat – Jeep – Alfa Romeo (- 6,6%), Daimel Mercedes – Smart (-11%), Nissan (-2,4%), Volvo (-7,7%), Jaguar –Land Rover (-9,5%), Mazda (-30%), Mitsubishi (-3,3%), Honda (-22,2%). Θετικά κινήθηκαν μόνο BMW – MINI (+3,1%), Toyota – Lexus (+11,5%) και Ford (+0,6%).

Ως προς τις μάρκες, η DS είχε εξαιρετική αύξηση πωλήσεων (+73,6%) και ακολούθησαν: Porsche (+68,3%), Lexus (+37,5%), Toyota (+10%) και BMW (+6,4%). Αντιθέτως, μεγάλες μειώσεις πωλήσεων, πέραν όσων έγραψα παραπάνω, σημείωσαν οι εταιρείες: Smart (-83,9%) επειδή σταμάτησε την παραγωγή συμβατικών μοντέλων – πλέον μόνο ηλεκτρικά, Lada (-52,6%), Dacia (-29,2%), Opel (-24%) και Jaguar (-23,4%).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ