Κίνδυνος στην αγορά αυτοκίνητου από τις φήμες περί απόσυρσης
Θα αφορά ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, όταν και εφόσον αποφασιστεί στο μέλλον. Διαβάστε όλες τις λεπτομέρειες.
Η αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα, την εποχή της κρίσης, ήταν αυτή που υπέστη, μαζί με την αγορά κατοικίας, τη μεγαλύτερη καθίζηση. Είναι ενδεικτικό, ότι από τις 267.242 πωλήσεις νέων ΙΧ το 2008, πουλήθηκαν 58.482 μονάδες το 2012.
Εκτοτε, η αγορά κινήθηκε ανοδικά, με σταθερό ρυθμό, φθάνοντας τις 103.431 μονάδες το 2018.
Φέτος, από την αρχή της χρονιάς, μέχρι και τον Σεπτέμβριο, έχουν πουληθεί περίπου 92.900 καινούργια ΙΧ, με ποσοστό αύξησης 10,5% σε σχέση με το περσινό 9μηνο. Ωστόσο, αυτή η ανοδική πορεία της αγοράς, κινδυνεύει με κάμψη, εξαιτίας των φημών που κυκλοφορούν και αφήνονται να εννοηθούν από κύκλους του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, περί απόσυρσης.
Η αλήθεια είναι, ότι το επεξεργασμένο πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας περί ηλεκτροκίνησης, που είχε παρουσιάσει αρκετά πριν τις εκλογές, περιείχε προτάσεις απόσυρσης με κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Με βάση αυτό το πρόγραμμα, θα ξεκινήσει ένας κύκλος διαβουλεύσεων, προκειμένου έως το τέλος του 2019, αρχές του 2020, να υπάρχει ένα επικαιροποιημένο σχέδιο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, το οποίο πιθανότατα να περιλαμβάνει κάποιας μορφής απόσυρσης, αλλά για αγορά αμιγώς ηλεκτρικών, plug-in υβριδικών ή απλών υβριδικών οχημάτων, που, όμως, θα αφορά εκατοντάδες οχήματα ή έστω κάποιες λίγες χιλιάδες, καθώς τα μοντέλα αυτά είναι ακόμα λιγοστά στη χώρα μας.
Οι εταιρείες αναμένεται να εισάγουν περισσότερα αυτοκίνητα στην Ελλάδα, με διάφορες μορφές ηλεκτροκίνησης, τόσο μέχρι το τέλος του 2019 όσο και το 2020, εντούτοις ακόμα οι υποδομές σε σταθμούς φόρτισης, βρίσκονται σε πρώιμα στάδια.
Πάντως, πολλοί υποψήφιοι αγοραστές αυτοκινήτων, ακούγοντας γενικώς και αορίστως περί απόσυρσης, έχοντας στο μυαλό τους παλαιότερες μορφές της, μπαίνουν στα καταστήματα εμπορίας καινούργιων αυτοκινήτων, μαθαίνουν για τα χαρακτηριστικά και τις τιμές τους, επισημαίνοντας ότι θα περιμένουν τις εξαγγελίες για την απόσυρση, πριν αποφασίσουν την αγορά.
Αυτή η περιρρέουσα ατμόσφαιρα, δημιουργεί προβληματισμό στους εμπόρους και ανασφάλεια στην αγορά έως το τέλος του χρόνου. Ενδεικτικά, μολονότι ο Σεπτέμβριος ανέκαθεν ήταν χαμηλός μήνας σε πωλήσεις, λόγω αυξημένων οικονομικών υποχρεώσεων των νοικοκυριών (σχολεία, φόρος εισοδήματος, ΕΝΘΙΑ κ.α.), φέτος πουλήθηκαν περίπου 6.000 νέα ΙΧ, έναντι 9.594 του Αυγούστου, καταγράφοντας μεγαλύτερη πτώση έναντι του περσινού Σεπτεμβρίου, όταν πουλήθηκαν 4.922 νέα ΙΧ, έναντι 7.718 μονάδες, του Αυγούστου 2018.
Προφανώς, θα πρέπει να υπάρξει επίσημη τοποθέτηση επί του θέματος από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς από το Υπουργείο Οικονομικών δεν υπάρχει διαρροή φημών...