X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Kona N ο… βαρβάτος

Η ξεχωριστή μάρκα επιδόσεων την Hyundai, η Ν, ετοιμάζεται να αποκαλύψει 18 μοντέλα N και N Line.

Στις αρχές του 2021, είχα προϊδεάσει για μια πολύ ισχυρή έκδοση του Hyundai Kona, το οποίο θα έμπαινε κάτω από την ομπρέλα των μοντέλων Ν, της ξεχωριστής εταιρείας επιδόσεων που έχει δημιουργήσει η κορεατική μάρκα, κάτι που έχει κάνει η Nissan με τη Nismo, η Mercedes με την AMG και η Seat με την Cupra.

Κι ιδού, λοιπόν, το πανίσχυρο Kona N, που αν το γράφαμε με μια λέξη θα μπορούσε να ήταν ο Κόναν, αλλά όχι ο βάρβαρος, διότι δε αυτή τη περίπτωση μιλάμε για… βαρβάτο.

Σήμερα, στο πλαίσιο της Hyundai N Day, η εταιρεία παρουσίασε διαδικτυακώς τη μάρκα Hyundai N.

Σε περίοπτη θέση το ολοκαίνουργιο KONA N, το πρώτο SUV μοντέλο Ν, ισχυρών επιδόσεων.

Με τεχνολογία εμπνευσμένη από το μηχανοκίνητο αθλητισμό, το KONA N εφοδιάζεται με έναν υπερτροφοδοτούμενο 2.0 T-GDI κινητήρα που συνδυάζεται με αυτόματο 8-τάχυτο κιβώτιο διπλού υγρού συμπλέκτη (N DCT), που αποτελεί τη βελτιωμένη έκδοση του οκτατάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη υγρού τύπου, έχοντας βελτιώσεις ώστε να ανταποκρίνεται στις υψηλές επιδόσεις.

Η μονάδα ελέγχου μετάδοσης έχει παραμετροποίηση N, με ταχύτερη λειτουργία και διαθέτει μια σειρά αποκλειστικών χαρακτηριστικών, όπως τα N Grin Shift (NGS), N Power Shift (NPS) και N Track Sense Shift (NTS), για μεγαλύτερη οδηγική ευχαρίστηση.

Το μοτέρ αποδίδει 280 ίππους και ροπή 392 Nm, γεγονός που το κατατάσσει στην κορυφή των μοντέλων Ν, καθώς το i30N αποδίδει 250 και 275 ίππους, από ίσιο μοτέρ. Μάλιστα, με το N Grin Shift, η ισχύς αυξάνεται στους 290 ίππους, αλλά δεν θα διατίθεται στην Ευρώπη.

Με επιτάχυνση 5,5 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα (με τη χρήση Launch Control) και τελική ταχύτητα 240 χλμ./ώρα, οι επιδόσεις είναι πράγματι εντυπωσιακές.

Για τον καλύτερο έλεγχο της πρόσφυσης του αυτοκινήτου, εφοδιάζεται με το N Corner Carving Differential, ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (E LSD), που κατανέμει τη ροπή στους μπροστινούς τροχούς, ενώ φέρει και Traction Control.

Διαθέτει ελαφρού κράματος σφυρήλατους τροχούς 19 ιντσών, φρένα και ελαστικά υψηλής απόδοσης, Launch Control, σύστημα Variable Exhaust System και κυρίως το N Grin Control System, με πέντε ξεχωριστά προφίλ οδήγησης: Eco, Normal, Sport, N και Custom, που παραμετροποιούν τη λειτουργία του κινητήρα, του ESC, τον ήχο της εξάτμισης και το σύστημα διεύθυνσης.

Σε εξοπλισμό φέρει νέο σύστημα πολυμέσων 10,25 ιντσών και ψηφιακό πίνακα οργάνων επίσης 10,25 ιντσών και αποκλειστική οθόνη head-up racing (HUD) που προσθέτει μια νέα διάσταση, όπως ένα παιχνίδι μέσα από τις συναρπαστικές λειτουργίες N ή Sport.

Ο νέος σχεδιασμός "N mode" του συστήματος πολυμέσων που προσφέρει μια gaming εμπειρία με ψηφιοποιημένα στοιχεία, παρέχει διάφορες πληροφορίες όπως ο χρόνος γύρου και οι χάρτες N track που βοηθούν στις καλύτερες "γραμμές" στις πίστες μαζί με άλλες πληροφορίες.

Όπως στα δημοφιλή βιντεοπαιχνίδια αγώνων, το KONA N διαθέτει διακόπτες εξατομίκευσης N για την εναλλαγή προσαρμοσμένων προφίλ ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού. Επίσης, αυτοί οι διακόπτες ενεργοποιούν ή απενεργοποιούν το χρονόμετρο γύρου.

Σχεδιαστικά, εκτός από τις 19άρες ζάντες, χαρακτηρίζεται από σπορτίφ στοιχεία, τονισμένα φτερά, εμπρός σπόιλερ, αεροτομή διπλής πτέρυγας, σπορ καθίσματα, τιμόνι, λαβή του λεβιέ ταχυτήτων και μεταλλικά πεντάλ.

Η δύναμη απαιτεί και ασφάλεια και για το λόγο αυτό, η Hyundai εξοπλίζει το ΚONA N με τη σουίτα των προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, Hyundai SmartSense: Forward Collision-Avoidance Assist (FCA), Lane Keeping Assist (LKA), Lane Following Assist (LFA), Driver Attention Warning (DAW), High Beam Assist (HBA), Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA), Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Alert (RCCA), Safe Exit Warning (SEW) και Smart Cruise Control (SCC).

Επίσης, στο KONA N διατίθεται η υποστήριξη πολλαπλών ταυτόχρονων συνδέσεων Bluetooth και ένα βελτιωμένο σύστημα αναγνώρισης φωνητικών εντολών που ενσωματώνει τεχνολογίες Speech-to-Meaning και Deep Meaning Understanding, προσθέτοντας συνοχή και ευκολία στην οδηγική εμπειρία.

Καταλήγοντας, η Hyundai σκοπεύει να λανσάρει 18 μοντέλα N και N Line, περνώντας τη μάρκα Ν στις ηλεκτροκίνητες επιδόσεις (e-performance), πιθανώς με ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης, καθώς και με κυψέλες καυσίμου (Fuel Cell) υδρογόνου.

Photo credits: Hyundai

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ