ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Kona(n) που δεν είναι… βάρβαρος

Kona(n) που δεν είναι… βάρβαρος
WWW.VIRTUAL-SURGERY.DE

Στη ραγδαία αύξηση του αριθμού των μικρών B-SUV της mainstream ευρωπαϊκής αυτοκίνησης, το Hyundai Kona έγινε το 19ο (!) της κατηγορίας με την έλευσή του στην Ελλάδα.

Διατίθεται με την επιλογή δύο κινητήρων βενζίνης ή δύο diesel, με προαιρετική τετρακίνηση, με τιμές που ξεκινούν από τα 16.590 Ευρώ, και σαφή σπορ κλίση - στο σχεδιασμό όσο και στο στήσιμό του.

Ο σπορ αυτός προσανατολισμός εκφράζεται στο σχεδιασμό από το μεγάλο πλάτος (1800 mm), το σχετικά χαμηλό ύψος, την αρκετά δυναμική αεροτομή στην απόληξη της οροφής και τις ζάντες αλουμινίου που φτάνουν προαιρετικά της 18 ίντσες.

Παράλληλα, όμως, ο σχεδιασμός δεν σβήνει τα SUV χαρακτηριστικά (π.χ. τα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους και στις τέσσερις γωνίες) ή τις απαιτήσεις χώρου.

Το Kona διαθέτει αρκετό χώρο για τέσσερις ακόμα και μεγαλόσωμους επιβάτες, ειδικά κυρίως στο μεταξόνιο των 2,6 μέτρων, φτάνοντας σχετικά κοντά στα δεδομένα ακόμα και των μεγαλύτερων Nissan Qashqai ή VW Τ-Roc.

Kona(n) που δεν είναι… βάρβαρος
WWW.VIRTUAL-SURGERY.DE

Οι εμπρός επιβάτες έχουν 1054 mm για τα πόδια τους και οι πίσω 880 mm, ενώ ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 361 λίτρα - που διευρύνονται στα 1143 λίτρα με την πτώση των πίσω καθισμάτων.

Οι μηχανικές επιλογές στο ρύγχος του Kona αποτελούνται από δύο κινητήρες βενζίνης και δύο diesel. Στην πρώτη περίπτωση διαθέτει τον 1.0 Turbo 120 ίππων και μέσης (εργοστασιακής) κατανάλωσης 5,2 λίτρων / 100 χλμ. με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, καθώς και τον 1.6 Turbo απόδοσης 177 ίππων, που συνδυάζεται με το διπλού συμπλέκτη κιβώτιο 7-DCT και με τετρακίνηση, καταναλώνοντας 6,7 λίτρα / 100 χλμ.

Ο κινητήρας 1.6 Diesel, στο μεταξύ, διατίθεται με ρύθμιση 115 ή 136 ίππων, και επίσης με την επιλογή μεταξύ μηχανικού κιβωτίου ή 7-DCT κιβώτιο ταχυτήτων, με προαιρετική τετρακίνηση. Οι κινητήρες καλύπτουν τις τελευταίες προδιαγραφές ρύπων Euro6b Temp.

Όσο για τον σπορ προσανατολισμό του στησίματός του, αυτός προκύπτει κατ’ αρχήν από τη νέα πλατφόρμα για SUV της Hyundai, η οποία ενσωματώνει την τετρακίνηση με χαμηλό τούνελ μετάδοσης και παράλληλα επιτρέπει και ηλεκτροκίνητη έκδοση - η οποία ήδη έχει μπει στη γραμμή παραγωγής.

Kona(n) που δεν είναι… βάρβαρος

H τετρακίνηση του Kona επιτρέπει την κατανομή της ροπής μέχρι και 50 τοις εκατό στους πίσω τροχούς, ενώ όλες οι τετρακίνητες εκδόσεις του έχουν πολλαπλούς συνδέσμους –εκτός από τους εμπρός- και στους πίσω τροχούς.

Η ενεργητική ασφάλεια του κορεάτικου B-SUV, στο μεταξύ, ενισχύεται από μια πλειάδα ηλεκτρονικών τεχνολογιών, με την ονομασία Hyundai SmartSense.

Αυτή περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τα συστήματα πρόληψης και αποφυγής σύγκρουσης Forward Collision Warning και Forward Collison-Avoidance Assist με ανίχνευση πεζών, Blind-Spot Collision Warning, Rear Cross-Traffic Collision Warning, το σύστημα διατήρησης λωρίδας Lane Keep Assist, και πολλά ακόμη.

Πέραν της βασικής έκδοσης 1.0Τ βενζίνης με τιμή 16.590 Ευρώ, η τετρακίνητη έκδοση 1.6 βενζίνης 177 PS ξεκινά από 21.990 Ευρώ.

Παράλληλα, η δικίνητη με μηχανικό κιβώτιο έκδοση 1.6 πετρελαίου 115 ίππων ξεκινά από 19.290 Ευρώ, ενώ η κορυφαία 1.6 D 136 ίππων με τετρακίνηση και το αυτόματο κιβώτιο 7-DCT κοστίζει 23.990 Ευρώ…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ