Το νέο Lexus RZ έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στις Βρυξέλλες, όπου το ηλεκτρικό πολυτελές SUV φάνηκε να “επωφελείται” από πλήθος αναθεωρήσεων που ανεβάζουν την εμπειρία οδήγησης σε νέα επίπεδα.
Η Lexus υπήρξε πρωτοπόρος στην ηλεκτροκίνηση στον τομέα της πολυτέλειας από την κυκλοφορία του SUV RX 400h το 2005, με συνεχιζόμενη επιδίωξη ενός ισχυρού συνδυασμού ποιότητας οδήγησης, αφοσίωσης και περιβαλλοντικής αποδοτικότητας. Με την φιλοσοφία Lexus Electrified, η οποία ανακοινώθηκε το 2019, στοχεύει στην επίτευξη μιας κοινωνίας χωρίς άνθρακα, προσφέροντας μια σειρά τεχνολογιών οχημάτων, όπως πλήρως ηλεκτρικά, υβριδικά και plug-in υβριδικά, για να καλύψει τις διαφορετικές ανάγκες των πελατών της.
Lexus RZ F Sport
Lexus
Το RZ παρουσιάστηκε το 2023 ως το πρώτο μοντέλο της Lexus που κατασκευάστηκε πάνω σε μια παγκόσμια πλατφόρμα για πλήρως ηλεκτρικά οχήματα (BEV). Προσέφερε μια νέα εμπειρία οδήγησης και σχεδίαση που ήταν εφικτή χάρη στην τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης. Το 2024, η γκάμα επεκτάθηκε με την εισαγωγή ενός μοντέλου με κίνηση στους εμπρός τροχούς, ανταποκρινόμενο στην απαίτηση των πελατών. Η εξέλιξη του νέου RZ επικεντρώθηκε σε τέσσερις βασικούς πυλώνες: ευχαρίστηση οδήγησης, αυτονομία και φόρτιση της μπαταρίας, απόδοση και σχεδίαση. Οι τεχνικές καινοτομίες ηγούνται από την πρώτη εφαρμογή του συστήματος Steer-by-Wire της Lexus. Αυτό προσφέρει μια νέα εμπειρία οδήγησης με ομαλή, εύκολη και πιο διαισθητική λειτουργία, ιδίως όταν ο οδηγός απολαμβάνει τις στροφές του δρόμου.
Είναι επίσης ρυθμισμένο για άμεση ανταπόκριση και πληροφόρηση στον οδηγό χωρίς ανεπιθύμητους κραδασμούς. Για να διασφαλιστεί ότι επιτεύχθηκαν τα επιθυμητά χαρακτηριστικά του Lexus Driving Signature, το όχημα υπεβλήθη σε εκτενείς δοκιμές στο κέντρο δοκιμών της Lexus στη Σιμογιάμα της Ιαπωνίας. Η νέα γκάμα μοντέλων φέρνει για πρώτη φορά την απόδοση και το στυλ F Sport στο RZ. Το RZ 550e με κίνηση στους τέσσερις τροχούς είναι το πιο ισχυρό RZ και προσφέρει μια νέα εμπειρία οδήγησης BEV με το Interactive Manual Drive της Lexus, ένα ηλεκτρονικό σύστημα που παρέχει εικονική αλλαγή ταχυτήτων. Πλήρεις αναθεωρήσεις του συστήματος BEV, περιλαμβανομένων αλλαγών στην μπαταρία λιθίου-ιόντων για υψηλή απόδοση και χωρητικότητα, καθώς και μια εξέλιξη του eAxle της Lexus, επιτρέπουν την αναμενόμενη αύξηση της αυτονομίας κατά 100 χιλιόμετρα (ανάλογα με το μοντέλο και τη τελική έγκριση).
Lexus RZ F Sport
Lexus
Επιπλέον, ο χρόνος φόρτισης θα είναι ταχύτερος, χάρη στην υιοθέτηση ενός νέου συστήματος προθέρμανσης της μπαταρίας και ενός φορτιστή 22kW AC. Η παγκόσμια αποκάλυψη ανοίγει το δρόμο για την εισαγωγή του νέου RZ στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου κατά το πρώτο τρίμηνο του 2026. Λεπτομέρειες για τη γκάμα μοντέλων και τις προδιαγραφές του Ηνωμένου Βασιλείου θα ανακοινωθούν αργότερα. Το σύστημα ηλεκτρικής μπαταρίας του RZ υπήρξε πλήρως αναθεωρημένο, με στόχο την ενίσχυση τόσο της πρακτικότητας όσο και της απόλαυσης οδήγησης.
Κύριες αλλαγές περιλαμβάνουν την εισαγωγή ενός νέου eAxle με βελτιωμένη απόδοση του κινητήρα και αποδοτικότητα του αντιστροφέα, καθώς και σημαντική μείωση των απωλειών. Υπάρχει επίσης μια νέα μπαταρία λιθίου-ιόντων με αυξημένη χωρητικότητα 77kWh. Με μεγαλύτερη απόδοση και περισσότερες επιλογές μοντέλων, το νέο RZ επεκτείνει την αγορά του, καλύπτοντας ένα ευρύτερο φάσμα αναγκών και προτιμήσεων των πελατών. Η απόδοση της νέας μπαταρίας λιθίου-ιόντων ενισχύθηκε μέσω της βελτίωσης και αύξησης του αριθμού των κυττάρων της μπαταρίας.
Lexus RZ F Sport
Lexus
Αυτό επιτρέπει μεγαλύτερη απόδοση από τον ηλεκτρικό κινητήρα του eAxle, προσφέροντας καλύτερη επιτάχυνση σε πλήρη επιτάχυνση και μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, ενώ συνεισφέρει σε μια πιο συναρπαστική και άμεση εμπειρία οδήγησης στην ενδιάμεση περιοχή. Η υψηλή ισχύς απόδοσης υποστηρίζεται περαιτέρω με την υιοθέτηση ψύξης με νερό για την μπαταρία και το σύστημα BEV. Συνδυάζοντας την μπαταρία υψηλής απόδοσης και το eAxle με διάφορα συστήματα, έχει δημιουργηθεί μια γκάμα RZ με τρεις διαφορετικές επιλογές ισχύος.
Με 224 ίππους στο RZ 350e, 380 ίππους στο RZ 500e και 408 ίππους στο RZ 550e F Sport., το νέο RZ εντυπωσιάζει. Επιπλέον, η ικανότητα ρυμούλκησης του τετρακίνητου RZ έχει διπλασιαστεί, με δυνατότητα έλξης φορτίου έως και 1.500 κιλά. Οι τεχνικές βελτιώσεις στο σύστημα μετάδοσης του RZ προσφέρουν σημαντική αύξηση στην αυτονομία οδήγησης, κυρίως λόγω της μείωσης των απωλειών ισχύος στο eAxle, της αυξημένης χωρητικότητας της μπαταρίας και της βελτιστοποίησης των συστημάτων ελέγχου.