Magneto: Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Jeep, είναι γεγονός
Βασίζεται σε ένα 3θυρο Wrangler Rubicon και έχει ισχύ 285 ίππους.
Αν η κλιματική αλλαγή δεν επηρέαζε τόσο πολύ τις αποφάσεις μας, ίσως ποτέ να μην βλέπαμε αυτό το κίνημα της ηλεκτροκίνησης.
Η επανάσταση αυτή, δεν άφησε ανεπηρέαστη καμία εταιρεία στο χώρο της αυτοκίνησης, καθώς αυτός ο τομέας, με τις εκπομπές ρύπων, συμβάλλει δραστικά στο φαινόμενο του θερμοκηπίου.
Η Jeep, η θρυλική αμερικανική μάρκα του ομίλου Fiat Chrysler Automobiles, αφού παρουσίασε τις τρεις εξηλεκτρισμένες εκδόσεις, Plug-in Hybrid Renegade 4xe, Compass 4xe και Wrangler 4xe, εκ των οποίων οι δύο πρώτες είναι ήδη διαθέσιμες και στην Ελλάδα, ενώ τέλος της άνοιξης αναμένεται και η τρίτη, εμφάνισε στην Αμερική το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο.
Πρόκειται για το Jeep Magneto, ένα πρωτότυπο μοντέλο που έχει ως βάση το 3θυρο Wrangler Rubicon.
Προφανώς, οι μετατροπές είναι πολύ σημαντικές, διότι από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης 3.6 lt, περάσαμε σε ένα ηλεκτρικό μοτέρ που αποδίδει 285 ίππους στις 6.000 σ.α.λ., όσους και ο V6θερμικός κινητήρας βενζίνης. Επίσης ίδια είναι και η ροπή των 370 Nm, η οποία, στην περίπτωση του ηλεκτρικού μοντέλο, είναι άμεσα διαθέσιμη, μόλις πατήσεις το πεντάλ του γκαζιού και όχι προοδευτικά, σε υψηλότερες στροφές, όπως συμβαίνει στα συμβατικά μοντέλα, χαρίζοντας επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα σε 6,8 δευτ.
Παρατηρώντας το, διαπιστώνουμε την εξής καινοτομία. Ενώ όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραγωγής, φέρουν αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης, το ηλεκτρικό Magneto, διαθέτει 6άρι μηχανικό κιβώτιο, αλλά και δεύτερο κιβώτιο με υποπολλαπλασιαμό των σχέσεων (κοντές), για τις δύσκολες καταστάσεις. Το σκεπτικό των μηχανικών ήταν να διατηρήσουν τον αυθεντικό χαρακτήρα οδήγησης, δίνοντας στον οδηγό να επιλέγει πότε θα αλλάζει σχέσεις στο κιβώτιο, ειδικά σε εκτός δρόμου διαδρομές. Κι όλα αυτά, χωρίς τον κίνδυνο να σβήσει το ηλεκτρικό μοτέρ, διότι αυτό δεν συμβαίνει ποτέ, σε αντίθεση με τους θερμικούς κινητήρες.
Παράλληλα, οι μηχανικοί αντιμετώπισαν επιτυχώς και το θέμα της τοποθέτησης της μπαταρίας, την οποία χώρισαν σε 4 συστοιχίες ιόντων λιθίου, συνολικής χωρητικότητας 70 kWh. Το κύκλωμα λειτουργεί στα 800V τάσης, δηλαδή στην διπλάσια τάση σε σχέση με το Plug-in Hybrid Jeep Wrangler 4xe. Για το καλύτερο δυνατό ζύγισμα του αυτοκινήτου, ανάμεσα στους δύο άξονες, έβαλαν την πρώτη συστοιχία στο χώρο του ρεζερβουάρ καυσίμου, τη δεύτερη μπροστά από την πρώτη, την η τρίτη στο χώρο του κινητήρα και τη τέταρτη στο πίσω μέρος του Magneto, εκεί που στο Wrangler είναι το τελικό τμήμα της εξάτμισης.
Εξάλλου, υπάρχουν και δύο μικρές μπαταρίες 12V. Η μία τροφοδοτεί συστήματα όπως το ηχοσύστημα και τον φωτισμό και η δεύτερη λειτουργεί ως εφεδρική, τροφοδοτώντας και τον γνωστό «εργάτη», που φέρει και το συμβατικό Wrangler, σε περίπτωση που θέλει κάποιος να τραβήξει κάτι.
Κι ακόμη, μολονότι το Magneto είναι ανοικτό μοντέλο, εντούτοις διαθέτει σύστημα κλιματισμού ισχύος 10 kW, για μεγαλύτερη άνεση.
Καταλήγοντας, το μοντέλο διατηρεί τις αρετές του, όπως να κινείται σε περάσματα νερού, έχοντας δυνατότητα βύθισης έως 76 εκ., καθώς είναι προστατευμένα όλα τα ηλεκτρικά μέρη, ενώ αυξήθηκε και η απόσταση από το έδαφος κατά 5 εκ., φέροντας και προστατευτικά.
Το μόνο που απομένει, είναι αν θα το δούμε σε μαζική παραγωγή.
Photo credits: Jeep Magneto