ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

"Μανούλα" η Volvo στα station

"Μανούλα" η Volvo στα station

Ο Δημήτρης Μπαλής βρέθηκε στην Ταραγκόνα της Ισπανίας και οδήγησε το νέο Volvo V60 το οποίο μεγάλωσε σε πλάτος και μειώθηκε σε μήκος και σε ύψος και μεταφέρει όλα όσα του έκαναν εντύπωση.

Τα περίχωρα της Βαρκελώνης και με μια διαδρομή στη φημισμένη οροσειρά Montserrat, που είναι πάρκο Natura, αποτέλεσαν το πεδίο δοκιμής του νέου Volvo V60. Η σουηδική μάρκα, πιστή στη διαχρονική της φιλοσοφία, λανσάρισε την estate (station wagon ξέρουν οι περισσότεροι το αμάξωμα αυτό) έκδοση της σειράς 60, προσφέροντας αυτό που θέλουν ορισμένοι: άπλετους χώρους αποθήκευσης και μια πολύ ευρύχωρη καμπίνα.

Αποστολή στην Ταραγκόνα, Δημήτρης Μπαλής:

Πρωτοπόρος σε αυτή τη κατηγορία αμαξώματος, διαθέτει το know how και πραγματικά είναι ασυναγώνιστη, δηλαδή στο πως καταφέρει να συνδυάσει τις γραμμές ενός αυτοκινήτου αυτού του ύφους, με δυναμικά χαρακτηριστικά στησίματος στο δρόμο.

Το μεσαίου μεγέθους V60, βασίζεται στην πιο επιτυχημένη πλατφόρμα της εταιρείας, με σκαλωτή αρχιτεκτονική, η οποία βραβεύτηκε για το XC60 που βασίζεται σε αυτή, όπως και η σειρά 90.

Σχεδιαστικά, έχει ομοιότητες με το μεγαλύτερο V90 και απέχει πολύ από το προηγούμενο V60. Η νέα έκδοση έχει εξαγωνική μάσκα, εντυπωσιακό προφυλακτήρα με μαρσπιέ και αεραγωγούς στις άκρες, περισσότερα νεύρα στο πλάι και φωτιστικά που εντυπωσιάζουν.

Το νέο V60 μεγάλωσε πολύ σε μήκος, φθάνοντας τα 4,761 μ. (+ 12,6 εκ. από πριν), αλλά μειώθηκε σε πλάτος με 1,850 μ. (-1,4 εκ.) και σε ύψος με 1,433 μ. (-5,1 εκ.). Οι μηχανικοί κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο προφανώς με έμφαση στους περισσότερους χώρους (2,872 μ. μεταξόνιο, ήτοι +9,6 εκ. από πριν), αλλά και με καλύτερη αεροδυναμική.

"Μανούλα" η Volvo στα station

Με αυτές τις διαστάσεις, είναι το κορυφαίο στην κατηγορία του, απέναντι στα Audi A4 Avant, BMW Σειρά 3 και Mercedes C-Class.

Μου έκανε εντύπωση το θαυμάσιο, λιτό κόκπιτ, με μια κάθετη οθόνη αφής 9 ιντσών, περιστοιχισμένη από αεραγωγούς, με το ταμπλό να χωρίζεται περίτεχνα από την κυματοειδή γραμμή χρωμίου, ενώ και το τριάκτικο τιμόνι ανήκει στα συν. Κι όσον αφορά στους χώρους, πίσω όχι μόνο σταυροπόδι κάθεσαι, αλλά μπορείς να ξαπλώσεις και στο πάτωμα, ενώ στο χώρο αποσκευών, τα 529 διαθέσιμα λίτρα στο πορτμπαγκάζ φαντάζουν αρκετά, και με την αναδίπλωση των καθισμάτων, χωρούν πολύ μεγάλα αντικείμενα.

Σε εξοπλισμό φέρει στάνταρ Full LED φωτιστικά, ενώ οι υαλοκαθαριστήρες (εμπρός και πίσω) φέρουν ενσωµατωµένα ακροφύσια για καλύτερη κατανοµή του υγρού κατά µήκος του καθαριστήρα.

"Μανούλα" η Volvo στα station

Το νέο Volvo V60 θα είναι διαθέσιμο με δύο εκδόσεις κινητήρων βενζίνης Τ5 και Τ6 καθώς και με δύο κινητήρες πετρελαίου D3 και D4. Όλα τα μοτέρ είναι δίλιτρα. Ο Τ5 αποδίδει 250 ίππους, αλλά θα λανσαριστεί αρκετά αργότερα σε προσθιοκίνητη έκδοση, ενώ άμεσα διατίθεται ο Τ6 με 310 ίππους και τετρακίνηση. Τα μοτέρ συνδυάζονται μόνο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Επίσης, οι δύο πετρελαίου διατίθενται αποκλειστικά σε προσθιοκίνητες εκδόσεις, με ιπποδυνάμεις 150 και 190 άλογα, αντίστοιχα. Οι κινητήρες πετρελαίου συνδυάζονται είτε με αυτόματο κιβώτιο είτε με χειροκίνητο. Πάντως, αργότερα εντός του 2018, θα παρουσιαστούν καιν οι υβριδικές plug-in εκδόσεις, με τον T6 κινητήρα να αποδίδει 340 ίππους σε τετρακίνητη έκδοση και τον Τ8, επίσης βενζίνης και επίσης σε τετρακίνητη έκδοση, να αγγίζει τα 390 άλογα.

Στο δρόμο, οδηγώντας σε πραγματικά καλοστρωμένους δρόμους, η αίσθηση ήταν ότι το αυτοκίνητο απλά ακουμπούσε στην άσφαλτο. Θόρυβοι ανύπαρκτοι, αίσθηση τιμονιού ακριβής και ζωηράδα όταν την ήθελες από τα πολύ δυνατά μοτέρ.

Σε επίπεδο ασφάλειας τα λόγια είναι περιττά, διότι η Volvo είναι πρωτοπόρος σε αυτόν τον τομέα, έχοντας στάνταρ συστήματα που αυτή λανσάρισε πρώτη στην αγορά.

"Μανούλα" η Volvo στα station

Διαθέτει λοιπόν, το αναβαθμισμένο City Safety με τεχνολογία αυτόματης πέδησης, για την αποφυγή ή τον µετριασµό των συγκρούσεων µε άλλα οχήµατα, πεζούς, δικυκλιστές και µεγάλα ζώα. Εχει τρία στάδια λειτουργίας, είναι εξαιρετικό και αποτελεσματικό. Εχει και σύστημα απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, ώστε αν ξεχαστείς να σε επαναφέρει στη λωρίδα σου, και πολύ πλούσιο προαιρετικό εξοπλισμό.

Εξάλλου, το σύστημα Pilot Assist είναι αναβαθμισμένο και λαμβάνοντας στοιχεία από το σύστημα πλοήγησης και επεμβαίνει στο σύστημα διεύθυνσης.

Επίσης, το μοντέλο εφοδιάζεται με πλήρες σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, συμβατό με Apple CarPlay, Android Auto και 4G.

Καταλήγοντας, το V60 φέρει και Volvo On Call, για Οδική βοήθεια, επείγουσα υποστήριξη και αυτόµατη εκποµπή SOS σε περίπτωση ατυχήµατος, ενώ υπάρχει και το Volvo On Call App, για ενημέρωση αναφορικά με την κατάσταση του οχήµατος, τα στατιστικά της διαδροµής, την εύρεση του αυτοκινήτου, για αποµακρυσµένο κλείδωµα / ξεκλείδωµα, για να λειτουργεί ο προ-κλιµατισµός καµπίνας, για εκκίνηση κινητήρα από μακριά και αποστολή προορισµού στο σύστηµα πλοήγησης.

Οι τιμές ξεκινούν από τα 48.360 ευρώ, για την έκδοση πετρελαίου Τ3 με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Το τετρακίνητο βενζίνης Τ6 κοστίζει 54.648 ευρώ…

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ