Ιδού το McLaren Artura, το υβριδικό supercar των 680 ίππων
Το McLaren Artura, το υβριδικό supercar των 680 ίππων, είναι βασισμένο σε μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα από ανθρακονήματα, με αμάξωμα από αλουμίνιο και ανθρακόνημα, ηλεκτρική αυτονομία και ηλεκτρονικό, πίσω διαφορικό.
Εντυπωσιακή πρεμιέρα γα το ολοκαίνουργιο McLaren Artura, το πρώτο υβριδικό supercar υψηλής απόδοσης (HPH) της βρετανικής μάρκας, που σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τη McLaren.
Το μοντέλο ενσωματώνει εμπειρία περισσότερο από μισό αιώνα και τεχνογνωσία από τους αγώνες ταχύτητας, αλλά και των αυτοκινήτων παραγωγής, μεταφέροντάς τις σε ένα supercar επόμενης γενιάς που συνδυάζει πρωτοποριακή τεχνολογία με σπορτίφ χαρακτηριστικά.
Το Artura έδωσε την ευκαιρία στους μηχανικούς και τους σχεδιαστές της McLaren να αναπτύξουν νέες ιδέες, διατηρώντας την εξαιρετικά ελαφριά φιλοσοφία μηχανικής της McLaren, προσθέτοντας τα υβριδικά στοιχεία, τον ηλεκτροκινητήρα και την μπαταρία.
Ένα καλοσχεδιασμένο αυτοκίνητο, μήκους 4,530 μ., 1,913 μ. πλάτους και 1,193 μ. ύψους, είναι τόσο «γυμνασμένο» και ισχυρό, όσο δείχνει, με διεδρικές πόρτες που ανοίγουν στο πλάι και προς τα πάνω και Full LED φωτιστικά.
Βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα αρχιτεκτονικής ελαφρού βάρους από ανθρακονήματα (McLaren Carbon Lightweight Architecture - MCLA), η οποία σχεδιάστηκε αποκλειστικά για υβριδικά σύνολα. Η αρχιτεκτονική αυτή, μειώνει την καλωδίωση έως και 25% καθώς και την επιτάχυνση της μετάδοσης δεδομένων. Αυτό διευκολύνει επίσης την πρόσβαση σε προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS), όπως τα: Intelligent Adaptive Cruise Control, Lane-Departure Warning, Auto High-Beam Assist και Road-Sign Recognition.
Το αποτέλεσμα της νέας αρχιτεκτονικής του Artura (αμάξωμα κατασκευασμένο από αλουμίνιο και ανθρακονήματα), είναι να έχει το ελαφρύτερο ξηρό βάρος με 1.395 κιλά. Μαζί με τα υβριδικά εξαρτήματα (μόλις 130 κιλά - μπαταρία 88 κιλών και ηλεκτρικό μοτέρ 15,4 κιλών), το συνολικό βάρος φθάνει στα 1.498 κιλά, βάρος ισοδύναμο με συγκρίσιμα supercars που δεν έχουν υβριδικούς κινητήρες.
Στην καρδιά του κινητήρα του Artura βρίσκεται ο ολοκαίνουργιος, βενζινοκινητήρας V6 2.993 κ.εκ. με διπλό turbo της McLaren. Αποδίδει 585PS, σχεδόν 200PS ανά λίτρο - και ροπή 585Nm, και με μόλις 160 κιλά, ζυγίζει 50 κιλά λιγότερο από το V8 μοτέρ της McLaren.
Σχεδιασμένος να λειτουργεί με φίλτρο σωματιδίων βενζίνης, για τη μείωση των εκπομπών, ο κινητήρας M630 είναι επίσης εξαιρετικά εκλεπτυσμένος, με γωνία 120 μοιρών σε σχήμα V.
Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 95PS, με άμεση ροπή έως 225Nm. Συνολικά, το υβριδικό σύστημα αποδίδει 680PS (671hp) στις 7.500 σ.α.λ. και 720Nm ροπής στις 2.250 σ.α.λ., χαρίζοντας συναρπαστικές επιδόσεις, με επιτάχυνση 3 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα και τελική ταχύτητα που… περιορίζεται στα 330 χλμ./ώρα, διότι υπάρχει ο κίνδυνος της… απογείωσης.
Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από μια μπαταρία που περιλαμβάνει πέντε μονάδες ιόντων λιθίου, προσφέροντας ωφέλιμη ενεργειακή χωρητικότητα 7,4kWh και καθαρή ηλεκτρική εμβέλεια 30 χλμ. Η μπαταρία ψύχεται και είναι τοποθετημένη σε ένα δομικό δάπεδο από ανθρακονήματα, στο πίσω μέρος του σασί, βελτιστοποιώντας την ακαμψία, την κατανομή βάρους και την προστασία από σύγκρουση.
Η μπαταρία αυτή μπορεί να φορτιστεί στο 80% σε μόλις 2,5 ώρες με ένα τυπικό καλώδιο EVSE.
Στο εσωτερικό, το πιλοτήριο επικεντρώνεται περισσότερο από ποτέ γύρω από τον οδηγό, ο οποίος μπορεί να επιλέξει από τέσσερις λειτουργίες του υβριδικού συστήματος, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας E-Mode που χαρίζει ηλεκτρική κίνηση για 30 χλμ. Στη λειτουργία Comfort, μεγιστοποιείται η εμβέλεια και η αποδοτικότητα, με τον κινητήρα καύσης απενεργοποιημένο κάτω από 40 χλμ./ώρα, με εκτεταμένη τη χρήση του Start/Stop. Στις λειτουργίες Sport και Track, η ηλεκτρική ισχύς παρέχεται με πιο επιθετικό τρόπο, ενώ για εκρηκτικές επιταχύνσεις υπάρχει και το Launch Control.
Πέραν αυτών, ο οδηγός μπορεί να ελέγξει τον βαθμό απόσβεσης της ανάρτησης και τον βαθμό παρέμβασης του ηλεκτρονικού συστήματος ευστάθειας, ανάλογα τον τρόπο οδήγησης, μέσω τριών επιλογών: Comfort, Sport, Track.
Εξάλλου, οι μηχανικοί της McLaren έδωσαν μεγάλη προσοχή στη σταθερότητα στο φρενάρισμα και στη δυνατότητα ελέγχου του πίσω μέρους, για αυξημένη πρόσφυση και βελτιστοποιημένη αεροδυναμική δύναμη. Ετσι, τοποθέτησαν ένα ηλεκτρονικό διαφορικό (E-diff), ενσωματωμένο στο 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, που μεταφέρει ανάλογα τη ροπή ανάμεσα στους δύο τροχούς του πίσω άξονα. Το E-diff μπορεί να κλειδώνει και να ξεκλειδώνει μεμονωμένα τους πίσω τροχούς για να βελτιώσει την πρόσφυση ειδικά στις έξοδο από τις στροφές.
Κι ακόμα, οι μηχανικοί άλλαξαν τη σχεδίαση της πίσω ανάρτησης, με ένα καινοτόμο σύστημα το οποίο συνδυάζει ένα άνω ψαλίδι με δύο κάτω συνδέσμους και μια ράβδο στρέψης μπροστά από το κέντρο του τροχού, που μεγιστοποιεί τη σταθερότητα και την ακρίβεια του οχήματος και μειώνει την υποστροφή ενώ επιταχύνει.
Τα φαρδύτερα ελαστικά Pirelli P ZERO 235 / 35 / R19 μπροστά και 295 / 35 / R20 πίσω, προσθέτουν σταθερότητα και απόδοση πρόσφυσης, ενώ η ενσωματωμένη πίσω αεροτομή και ο διαχύτης, εξασφαλίζουν μεγάλη ευελιξία σε χαμηλή ταχύτητα και υψηλό επίπεδο σταθερότητας σε υψηλή ταχύτητα.
Ένα ακόμα χαρακτηριστικό, είναι η τεχνολογία Pirelli Cyber Tyre, μέσω της οποίας το ηλεκτρονικό «τσιπ» μέσα σε κάθε ελαστικό, δημιουργεί δεδομένα σε πραγματικό χρόνο και τα μεταδίδει στα συστήματα ελέγχου ευστάθειας του αυτοκινήτου για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης των ελαστικών.
Το Artura φέρει σύστημα ηλεκτρο-υδραυλικής υποβοήθησης διεύθυνσης, ενώ είναι εξοπλισμένο με κεραμικά φρένα από ανθακονήματα και ελαφριές δαγκάνες αλουμινίου, 6πίστονες μπροστά – 4πίστονες πίσω.
Στην καμπίνα, το McLaren Artura διαθέτει ένα ολοκαίνουργιο κάθισμα Clubsport, μια κάθετη οθόνη αφής 8 ιντσών, ένα ολοκαίνουργιο σύστημα ψυχαγωγίας και συνδεσιμότητας McLaren (MIS II) που χρησιμοποιεί δύο οθόνες υψηλής ευκρίνειας.
Το Artura διαθέτει επίσης ένα κλειδί που λειτουργεί με Bluetooth και ανιχνεύει πότε ο οδηγός κατευθύνεται προς το όχημα, ώστε να ενεργοποιήσει τα συστήματα καλωσορίσματος των επιβατών.
Η τιμή του Artura στο Ηνωμένο Βασίλειο ξεκινά από 185.500 λίρες (213.000 ευρώ), ενώ καλύπτεται από 5ετή εγγύηση οχήματος, 6ετή εγγύηση μπαταρίας και 10ετή εγγύηση αμαξώματος.
Photo credits: McLaren