Με 131 ίππους το νέο υβριδικό Honda HR-V e:HEV
Διαθέτει έναν κινητήρα βενζίνης και δύο ηλεκτρικά μοτέρ, κίνηση στον μπροστινό άξονα και το λειτουργικό σύστημα Magic seats.
Ένα ακόμα βήμα προς τον εξηλεκτρισμό όλων των μοντέλων της, έως το 2022, τουλάχιστον στην Ευρώπη, έκανε σήμερα η Honda, με την πλήρη αποκάλυψη του νέου HR-V e:HEV.
Με διαδικτυακό τρόπο, καθώς η πανδημία έχει εξαλείψει τις δια ζώσης παρουσιάσεις, η Honda Ευρώπης, σε μια εξαιρετικά λιτή παρουσίαση (μόλις 20 λεπτά!), έδωσε περισσότερα στοιχεία στη δημοσιότητα, έναντι των ελάχιστων που είχε αποκαλύψει προ καιρού. Βέβαια, και η ιαπωνική μάρκα υιοθετεί την πολιτική των σταδιακών αποκαλύψεων, δηλαδή ανά τακτά χρονικά διαστήματα δίνει στη δημοσιότητα ορισμένα χαρακτηριστικά των νέων της μοντέλων, έως ότου τα αποκαλύψει πλήρως, κι αυτό για να αναζωπυρώνει σταδιακά το ενδιαφέρον του κοινού.
Σε αυτό που γίναμε σοφότεροι σήμερα, είναι το υβριδικό σύστημα που χρησιμοποιεί το νέο HR-V e:HEV, που φέρει ακριβώς αυτό το προσθετικό στην ονομασία του, εντασσόμενο στην ομπρέλα των υπόλοιπων υβριδικών της Honda (Jazz e:HEV και CRV e:HEV).
Η αρχιτεκτονική του προηγμένου υβριδικού συστήματος, βασίζεται σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης και δύο ηλεκτροκινητήρες, και στα τρία μοντέλα. Στο HR-V e:HEV, οι μηχανικοί πήραν το μοτέρ βενζίνης 1.5 lt του Jazz (στο CRV έχουν τοποθετήσει δίλιτρο σύνολο) και το αναβάθμισαν καθώς και τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ (80 Kw και 70 kW) που ήδη χρησιμοποιούν τα δύο άλλα υβριδικά μοντέλα. Ετσι, έφθασαν τη συνολική ισχύ στους 131 ίππους (96 kW), από τους 109 που αποδίδει το Jazz και τους 184 που παράγει το CRV, προσφέροντας, κατά συνέπεια, μια ενδιάμεση πρόταση ισχύος, με τη μέγιστη ροπή των 253Nm να αποδίδεται στις 4.500 σ.α.λ.
Η κίνηση μεταδίδεται στον μπροστινό άξονα (όπως και στο Jazz, ενώ στο CR-V υπάρχει και έκδοση με τετρακίνηση), μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου μιας σχέσης (όμοιου με του υβριδικού Jazz), που εξ όσων θυμάμαι όταν οδήγησα το Jazz στο εξωτερικό, έχει ομαλή μεταφορά ροπής, γραμμική αίσθηση στην επιτάχυνση και πιο αθόρυβη λειτουργία.
Παράλληλα, οι μηχανικοί διατήρησαν το γνώριμο Drive Mode, με τα τρία προγράμματα λειτουργίας: EV, Hybrid Drive, Engine Drive. Πάντως, το αυτοκίνητο εκκινεί αθόρυβα στο Hybrid Drive, που είναι η προ-επιλεγμένη λειτουργία και όταν ο οδηγός το επιθυμεί, μπορεί να αλλάξει τα προγράμματα λειτουργίας.
Στο EV Drive, η μπαταρία ιόντων - λιθίου τροφοδοτεί απευθείας με ενέργεια τον ηλεκτροκινητήρα και με αυτόν τον τρόπο μπορείς να κινηθείς αμιγώς ηλεκτρικά, σε χαμηλές ταχύτητες στην πόλη, κυρίως. Στο Hybrid Drive, ο κινητήρας βενζίνης παρέχει ισχύ στον έναν ηλεκτροκινητήρα που λειτουργεί και ως γεννήτρια, με τη σειρά του, τη μεταφέρει στον ηλεκτροκινητήρα. Αυτή η λειτουργία συνιστάται σε μικτές διαδρομές, εκτός του γεγονότος ότι αποτελεί και προ-επιλογή, από τον κατασκευαστή. Στη δε λειτουργία Engine Drive, παίρνεις το μέγιστος της ισχύος του υβριδικού συστήματος, για πιο δυναμική οδήγηση, και προσπεράσεις στον αυτοκινητόδρομο, καθώς ο βενζινοκινητήρας συνδέεται απευθείας με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη.
Τις δυναμικές επιδόσεις ενισχύουν οι επιλογές Sport, Normal και Econ, ενώ το πρόσθετο drive mode B, που επιλέγεται μέσω του λεβιές του κιβωτίου, κάνει πιο έντονη την ανάκτηση ενέργειας, σε βαθμό που να οδηγείς one pedal, μόνο με το πεντάλ του γκαζιού. Πάντως, υπάρχει η δυνατότητα, μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι, να ρυθμίσεις το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας και την επιβράδυνση.
Όλα αυτά, βέβαια, θα τα δούμε και στην πράξη, όταν θα έρθει το αυτοκίνητο στην Ελλάδα, προς τα τέλη του 2021.
Το νέο υβριδικό HR-V, θα κατασκευάζεται στην Ιαπωνία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε αξιοπιστία, καθώς οι Ιάπωνες δίνουν μεγάλη βαρύτητα στη συναρμολόγηση, παρόλο που χρησιμοποιούνται ρομπότ σε όλα τα εργοστάσια.
Σχεδιαστικά, χαρακτηρίζεται από λείες επιφάνειες, έχει μάσκα με μικρές γρίλιες, αλλά μεγάλη εισαγωγή αέρα, σκαλισμένους θόλους τροχών με περιμετρικά προστατευτικά, και coupe τελείωμα, που παραπέμπει περισσότερο σε Crossover.
Αισθητικά, δείχνει μοντέλο κύρους και πιο αεροδυναμικό, όντας 1 εκ. πιο ψηλά τοποθετημένο από το έδαφος. Είναι πιο κοντό κατά 2 εκ., πιο μακρύ πίσω κατά 1 εκ., με μικρότερο μπροστινό πρόβολο και εφοδιάζεται με 18άρες ζάντες.
Στη καμπίνα, διατηρείται το σκουρόχρωμο μοτίβο, με τις πολύχρωμες ενδείξεις στην οθόνη αφής των 9 ιντσών να σπάνε τη μονοτονία. Λιτό ταμπλό, πίνακας οργάνων 7 ιντσών TFT, τρία περιστροφικά χειριστήρια, τριάχτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, νέοι αεραγωγοί για καλύτερη διάχυση αέρα), χώροι για μικροαντικείμενα, και κυρίως περισσότεροι χώροι για τους πίσω επιβάτες (+3,5 εκ.), αναδεικνύουν ένα φιλόξενο εσωτερικό, που διαμορφώνεται και ανάλογα τις επιθυμίες του οδηγού, χάρη στο επαναστατικό σύστημα Magic Seat, που αναδιπλώνει τα καθίσματα ή και τα ανασηκώνει.
Ο οδηγός κάθεται 1 εκ. ψηλότερα από πριν, ενώ οι βάσεις των καθρεπτών έχουν μετακινηθεί πιο χαμηλά στις πόρτες, βελτιώνοντας τη διαγώνια ορατότητα όταν το αυτοκίνητο στρίβει.
Για τη φόρτωση, το χαμηλότερο σκαλοπάτι, αλλά και το μεγάλο άνοιγμα της πίσω πόρτας (ανοίγει με την κίνηση του ποδιού κάτω από τον προφυλακτήρα και κλείνει με την απομάκρυνση του ατόμου - hands-free λειτουργία Power Tailgate Walk Away Close), εξυπηρετεί σε μέγιστο βαθμό.
Για τη φόρτιση συσκευών διατίθενται μια βάση ασύρματης φόρτισης και θύρες USB μπροστά και πίσω, ανάλογα την έκδοση εξοπλισμού.
Σε επίπεδο συνδεσιμότητας, διαθέτει mirroring του smartphone μέσω Apple CarPlay (μέσω Bluetooth, WiFi ή καλωδίου) και Android Auto (μέσω καλωδίου).
Ως προς την ασφάλεια, η σουίτα συστημάτων Honda SENSING έχει αναβαθμιστεί, χρησιμοποιώντας μια νέα, ευρυγώνια, μονοεστιακή κάμερα μπροστά, που αντικαθιστά την προηγούμενη κάμερα και τον αισθητήρα ραντάρ. Επίσης περιλαμβάνει βελτιωμένη νυχτερινή λειτουργία των Pedestrian Collision Mitigation Steering System και Collision Mitigation Brake System (CMBS), που πλέον ανιχνεύουν επερχόμενα οχήματα, ποδήλατα και μοτοσικλέτες, ώστε να ενεργοποιήσουν τα φρένα.
Παρούσα και η νέα τεχνολογία Adaptive Cruise Control (ACC) που βελτιώνει την υποστήριξη του οδηγού στον αυτοκινητόδρομο, την ασφάλεια κατά την αλλαγή λωρίδων και τις προσπεράσεις, όπως και τον έλεγχο της πέδησης σε κατηφόρα.
Σε ανώτερο επίπεδο εξοπλισμού, υπάρχει και το Blind Spot Information, που προειδοποιεί για οχήματα (ανίχνευση σε 35 μ.) στο τυφλό σημείο του οδηγού, με ενδείξεις στον αντίστοιχο εξωτερικό καθρέπτη.
Διαθέτει και Cross Traffic Monitor (Σύστημα Παρακολούθησης Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας), που εξυπηρετεί στο ξεπαρκάρισμα, καθώς ανιχνεύει οχήματα, ενώ στα συστήματα περιλαμβάνεται και το Hill Descent Control (Σύστημα Ελέγχου Καθόδου), για ομαλές καταβάσεις με σταθερή ταχύτητα 3 χλμ./ώρα.
Περισσότερα εν καιρώ.
Photo credits: Honda