Με νέο πρόσωπο το Opel Crossland
Νέα έκδοση GS Line, διχρωμία, συρόμενα πίσω καθίσματα, αναβαθμισμένο πλαίσιο, πρώτη φορά με IntelliGrip για την πρόσφυση.
Τρία χρόνια μετά την εμπορική του πρεμιέρα, η Opel ανανεώνει το μεσαίο της crossover Crossland, το οποίο, τώρα, πραγματικά, μπορεί να επικαλεστεί τον όρο crossover, καθώς τόσο σε εμφάνιση δείχνει πιο off-road, όσο και σε στήσιμο αναρτήσεων και συστημάτων, όπως το IntelliGrip, που μέσω πέντε προγραμμάτων, μεταβάλλει την πρόσφυση.
Το Crossland πρωτοεμφανίστηκε το 2017, έχοντας και το γράμμα Χ να το συνοδεύει, ωστόσο η Opel έβαλε… Χ στο γράμμα, παρουσιάζοντας το ανανεωμένο Crossland, πλέον, που θα λανσαριστεί στις αγορές το 2021.
Τι άλλαξε όμως η γερμανική μάρκα με τον κεραυνό, μέλος του γαλλικού ομίλου PSA Peugeot Citroen;
Πρώτον. Σε εμφάνιση, υιοθέτησε το νέο πρόσωπο που αποκάλυψε προ ημερών με το νέο Opel Mokka. Η εταιρεία το ονοματίζει Opel Vizor, ενσωματώνοντας σχεδιαστικά τη μάσκα και τους προβολείς, ως ενιαίο στοιχείο σε όλο το μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου, δίνοντας πλάτος. Το Opel Vizor θα γίνει σήμα κατατεθέν όλων των μοντέλων Opel κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 2020 φιλοδοξώντας να συγκεντρώνει ακόμα περισσότερες κορυφαίες τεχνολογίες.
Επίσης, πίσω, έκανε σκουρόχρωμα τα νέα φωτιστικά, που σε συνδυασμό με την πολύ γυαλιστερή μαύρη πίσω πόρτα, η οποία διατίθεται σε συνδυασμό με τη μαύρη οροφή, αναβαθμίζει αισθητικά το μοντέλο.
Ως προς την πιο off-road εμφάνιση, οι μηχανικοί άλλαξαν τις εμπρός και πίσω ποδιές, οι οποίες είναι ασημί στη έκδοση Ultimate, τα φώτα ομίχλης LED μπροστά, πρόσθεσαν χρώμιο στις πόρτες και έβαλαν ζάντες αλουμινίου 16 και 17 ιντσών, σε πολύ γυαλιστερό μαύρο (διχρωμία ή μονόχρωμο) ή και ασημί (16άρες).
Και δεν σταμάτησαν εκεί οι μηχανικοί, καθώς για πρώτη φορά θα προσφέρεται και η σπορτίφ έκδοση Crossland GS Line, με μαύρη οροφή, 17άρες ζάντες αλουμινίου, κόκκινη «υπογραφή» στα φώτα ημέρας, εργονομικά καθίσματα AGR για τον οδηγό και το συνοδηγό (πιστοποιημένα από τον φορέα Aktion Gesunder Rücken e.V.), πίσω φωτιστικά σώματα LED και ράγες οροφής.
Ένα ακόμα χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου, είναι η δυνατότητα διαρρύθμισης των πίσω καθισμάτων, τα οποία είναι ανεξάρτητα, διαιρούνται σε διάταξη 60/40 και μπορούν να μετακινηθούν κατά 15 εκ., αυξάνοντας τη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών από 410 σε 520 λίτρα, ενώ με την πλήρη αναδίπλωσή του, ο όγκος αυξάνεται στα 1.255 λίτρα.
Δεύτερον. Οι μηχανικοί έκαναν δουλειά και στην ανάρτηση, με νέα ελατήρια και αμορτισέρ μπροστά (γόνατα McPherson) και τον ημιάκαμπο πίσω άξονα. Σε συνδυασμό με το νέο ενδιάμεσο άξονα κολώνας τιμονιού, βελτιώθηκε η ακρίβεια στον χειρισμό και η σταθερότητα.
Τρίτον. Το σύστημα IntelliGrip, που εφοδιάζει το μεγαλύτερο Grandland, τώρα προσφέρεται προαιρετικά, έχοντας ρυθμίσεις με πέντε προγράμματα, για τη λειτουργία του μπροστινού άξονα (προσομοιάζει με σύστημα τετρακίνησης):
Normal/On-road: Ενεργοποιείται αυτόματα κατά την εκκίνηση, με το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESP) και τον έλεγχο πρόσφυσης, να ρυθμίζονται σε συνήθεις συνθήκες στην πόλη, στον αυτοκινητόδρομο ή στο επαρχιακό δίκτυο
Snow (Χιόνι): Επιλογή για καλύτερη πρόσφυση στον πάγο και στο χιόνι με ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα. Ο έλεγχος πρόσφυσης ρυθμίζει την ολίσθηση των τροχών μπροστά, φρενάροντας τον ολισθαίνοντα τροχό και μεταφέροντας τη ροπή στον άλλο τροχό.
Mud (Λάσπη): Επιτρέπει περισσότερη ολίσθηση του τροχού με τη λιγότερη πρόσφυση όταν το όχημα ξεκινά, απομακρύνει τη λάσπη, με αποτέλεσμα τα ελαστικά να ανακτούν την πρόσφυσή τους. Εν τω μεταξύ, το μεγαλύτερο ποσοστό ροπής κατανέμεται στον τροχό με τη μεγαλύτερη πρόσφυση. Το πρόγραμμα είναι ενεργό μέχρι τα 80 χλμ./ώρα.
Sand (Άμμος): Περιορίζει την ταυτόχρονη ολίσθηση των δύο κινητήριων τροχών, για να μπορεί το αυτοκίνητο να κινηθεί σιγά και να μη βυθιστεί στην άμμο.
ESP Off: Απενεργοποιεί το ESP και τον έλεγχο πρόσφυσης σε ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα. Για λόγους ασφαλείας, το IntelliGrip επιστρέφει αυτόματα σε «normal mode» σε ταχύτητες πάνω από 50 χλμ./ώρα.
Τέταρτον. Στον τομέα της ενημέρωσης/ψυχαγωγίας, φέρει νέα συστήματα, με κορυφαίο το Multimedia Navi Pro με έγχρωμη οθόνη αφής 8,0 ιντσών. Οι μονάδες πολυμέσων είναι συμβατές με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ συμβατά smartphones επαναφορτίζονται μέσω ασύρματης, επαγωγικής φόρτισης. Επιπλέον, το Crossland προσφέρει προαιρετικά την υπηρεσία «OpelConnect» και το LIVE Navigation παρέχει ενημέρωση κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο και πληροφορίες για τις τρέχουσες τιμές καυσίμου, άμεση σύνδεση με οδική βοήθεια και υπηρεσία κλήση έκτακτης ανάγκης.
Πέμπτον. Οι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, είναι, πλέον, προδιαγραφών ρύπων Euro 6d. Θα προσφέρεται με κινητήρες βενζίνης: 1.2lt – 83hp (5άρι κιβώτιο), 1.2 turbo – 110hp (6άρι κιβώτιο) και 1.2 turbo – 130hp (6άρι κιβώτιο μηχανικό ή 6άρι αυτόματο). Οι κινητήρες πετρελαίου είναι: 1.5lt – 110hp (6άρι μηχανικό) και 1.5lt – 120hp (6άρι αυτόματο).
Σε εξοπλισμό, ανάλογα την έκδοση υπάρχουν και προσαρμοζόμενοι προβολείς Adaptive full-LED με φωτισμό στροφής, υποβοήθηση μεγάλης σκάλας και αυτόματη ρύθμιση δέσμης εξασφαλίζουν εξαιρετική ορατότητα στο σκοτάδι.
Και έκτον, σε επίπεδο ασφάλειας και συστημάτων υποστήριξης οδηγού, εφοδιάζεται, ανάλογα την έκδοση, με:
Head Up display που προβάλλει τα σημαντικότερα δεδομένα για την ταχύτητα και τα συστήματα πλοήγησης και υποβοήθησης στο οπτικό πεδίο του οδηγού.
Forward collision alert με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και ανίχνευση πεζού, που λειτουργεί με ταχύτητες πάνω από 5 χλμ./ώρα έως 30 χλμ./ώρα.
Lane Departure Warning, που ειδοποιεί, ηχητικά και με οπτικό σήμα, για παρέκκλιση από τη λωρίδα κυκλοφορίας. Driver Drowsiness Alert, που αξιολογεί την κόπωση του οδηγού κρίνοντας από το στυλ οδήγησης και προτρέπει τον οδηγό να κάνει ένα διάλειμμα.
Side Blind Spot Alert που χρησιμοποιεί αισθητήρες υπερήχων για να ανιχνεύει οχήματα που βρίσκονται δίπλα στο όχημα (στο τυφλό σημείο) και προειδοποιεί τον οδηγό με μία προειδοποιητική λυχνία στον αντίστοιχο εξωτερικό καθρέπτη
Panorama Rear View Camera (Πανοραμική Κάμερα Οπισθοπορείας) με γωνία 180 μοιρών.
Automatic Park Assist που αναγνωρίζει κατάλληλους παράλληλους και κάθετους χώρους στάθμευσης και παρκάρει αυτόματα το όχημα. Ο οδηγός ελέγχει απλά τα πεντάλ και τις αλλαγές ταχυτήτων.
Cruise control με περιοριστή ταχύτητας, που σε συνεργασία με την αναγνώριση των οδικών σημάτων, επιτρέπει την αυτόματη προσαρμογή στα όρια ταχύτητας.