Με υβριδικές και plug-inhybrid εκδόσεις το νέο Sportage
Αποκάλυψη για ένα SUV σχεδιασμένο και εξελιγμένο ειδικά για την Ευρώπη. Με υβριδικές και plug-inhybrid εκδόσεις το νέο Sportage
Μολονότι θα παρουσιαστεί επίσημα στην Εκθεση Αυτοκινήτου IAAMobility (7-12 Σεπτεμβρίου), στο Μόναχο, η KiaEurope έδωσε στη δημοσιότητα τις φωτογραφίες και τα βασικά χαρακτηριστικά του νέου Sportage, το οποίο στην Ευρώπη θα έχει ξεχωριστή σχεδίαση, στήσιμο και μηχανικά μέρη.
Χρησιμοποιεί νέα πλατφόρμα, που του χαρίζει περισσότερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, αφενός και αφετέρου για να υποδεχθεί τα υβριδικά συστήματα κίνησης.
Σχεδιαστικά, η μπροστινή όψη είναι εκρηκτική, με φώτα ημέρας LEDDRL σε σχήμα μπούμεραγκ, εντυπωσιακούς LEDMatrix προβολείς, γνωστούς και ως έξυπνο σύστημα εμπρός φωτισμού, κυψελοειδή, μαύρη μάσκα, δυναμικό πλαϊνό τμήμα με χρωμιωμένη βασική γραμμή που ανεβαίνει προς τα πίσω, μαύρη οροφή για διχρωμία και πίσω αεροτομή. Η σχεδίαση τύπου fastback, καταλήγει στα πίσω φώτα τύπου «ξυραφιού», που συνδέονται με μια λεπτή οριζόντια ρίγα τονίζοντας έτσι το πλάτος του νέου Sportage.
Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού και την έκδοση το νέο Sportage διαθέτει ζάντες 17, 18 ή 19 ιντσών, με δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε έξι διαφορετικά σχέδια και χρώματα.
Η καμπίνα του νέου Sportage έχει οδηγοκεντρικό χαρακτήρα με πολυτελή χαρακτηριστικά, υλικά υψηλής ποιότητας και μοντέρνο στυλ. Στο επίκεντρο βρίσκεται μια όμορφη καμπύλη οθόνη αφής 12,3 ιντσών και σπορ αεραγωγοί με ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα σχεδίαση, που τονίζουν το πλάτος και το βάθος.
Επίσης, ο πίνακας οργάνων με διαγώνιο 12,3 ιντσών, είναι εξοπλισμένος με οθόνη υγρών κρυστάλλων τελευταίας γενιάς για γραφικά ακρίβειας και ευκρίνειας. Με μια τόσο προηγμένη και ασφαλή συνδεσιμότητα υψηλής τεχνολογίας, το νέο Sportage επωφελείται με overtheair αναβαθμίσεις λογισμικού και χαρτών.
Το προηγμένο λογισμικό συνδεσιμότητας στο νέο Sportage επιτρέπει στους χρήστες να συνδέονται με το αυτοκίνητό τους από απόσταση μέσω της εφαρμογής smartphoneKiaConnect. Η διαδραστική και εύχρηστη τεχνολογία δίνει επίσης στους χρήστες πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως είναι το KiaLiveServices, το OnlineNavigation, η Online αναγνώριση φωνής και η ενσωμάτωση ημερολογίου από το smartphone.
Επίσης, η εφαρμογή KiaConnect εξασφαλίζει στους χρήστες την απόλυτη ηρεμία, καθώς με ένα απλό πάτημα ελέγχουν για παράδειγμα ότι το Sportage τους είναι κλειδωμένο και τα παράθυρά του κλειστά, ενώ τους διευκολύνει αφάνταστα ενημερώνοντάς τους που στάθμευσαν για τελευταία φορά το SUV τους.
Διαθέτει κεντρική κονσόλα, παρέχοντας χώρο αποθήκευσης, δυνατότητα διαμόρφωσης του λειτουργικού συστήματος, ποτηροθήκες και διακόπτες softtouch, σε υπερυψωμένη θέση παράλληλα με τον επιλογέα shiftbywire του κιβωτίου ταχυτήτων, ενώ μια θέση φόρτισης smartphone προσφέρει ασύρματη φόρτιση υψηλής ταχύτητας 15W.
Σε όλο το εσωτερικό έχουν χρησιμοποιηθεί υλικά υψηλής ποιότητας που είναι ιδιαίτερα ευχάριστα στην αφή.
Εχοντας μήκος 4,515 μ., πλάτος 1,865 μ., ύψος 1,645 μ. και μεγάλο μεταξόνιο 2,680 μ., έχει αυξημένους χώρους για τους επιβάτες, με τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ να έχει αυξηθεί στα 591 λίτρα, που με την ασύμμετρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων (40:20:40), αγγίζει τα 1.780 λίτρα.
Παράλληλα, όπως συνηθίζει η Kia, το ευρωπαϊκό Sportage θα είναι διαθέσιμο και σε πιο σπορ, GT-Line έκδοση.
Στην Ευρώπη θα λανσαριστεί με υβριδικά σύνολα βενζίνηςκαι πετρελαίου.
Στη μέση υβριδική έκδοση (HEV), η μπαταρία είναι τοποθετημένη κάτω από τη δεύτερη σειρά καθισμάτων, με αποτέλεσμα ο χώρος των ποδιών να είναι ο ίδιος με εκείνον των συμβατικών εκδόσεων των Sportage.
Το HEVSportage φορά το μοτέρ βενζίνης της Kia 1.6 T-GDI με ισχύ 180 ίππους. Διαθέτει και ηλεκτρικό μοτέρ 44,2 kW καθώς και μπαταρία λιθίου-ιόντων λιθίου 1,49 kWh, με τη συνολική ισχύ του συστήματος να φθάνει στα 230 άλογα.
Στην plug-inhybrid έκδοση (PHEV), η μπαταρία υψηλής τάσης τοποθετείται κεντρικά μεταξύ των δύο αξόνων εξασφαλίζοντας ισορροπημένη κατανομή βάρους και ανάλογα πρακτικούς, άνετους και ευέλικτους εσωτερικούς χώρους.
Το PHEVSportage εφοδιάζεται με τον βραβευμένο κινητήρα 1.6 T-GDI της Kia, έναν ηλεκτροκινητήρα 66,9 kW και μια μπαταρία πολυμερών ιόντων λιθίου 13,8 kWh. Ο συνδυασμός των δύο κινητήρων προσφέρει μια συνδυασμένη ισχύ 265 ίππους, με τους 180 εξ αυτών, να προέρχονται από τον κινητήρα βενζίνης.
Το υπερσύγχρονο πακέτο μπαταριών στο PHEVSportage διαθέτει μια μονάδα διαχείρισης υψηλής τεχνολογίας που ελέγχει συνεχώς την κατάσταση της μπαταρίας, συμπεριλαμβανομένων παραγόντων όπως του ρεύματος, της τάσης, της διάγνωσης βλαβών κ.α. Επίσης, το πακέτο διαθέτει μια προηγμένη μονάδα παρακολούθησης των στοιχείων της μπαταρίας που ελέγχει την τάση και τη θερμοκρασία τους.
Το μοτέρ 1.6 T-GDI θα διατίθεται στη νέα γενιά Sportage και με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα (MHEV) που έχει εξελιχθεί για τη μείωση των εκπομπών και τη βελτιστοποίηση της κατανάλωσης. Συνδυάζει βέλτιστη απόδοση με σπορ επιδόσεις αποδίδοντας 150 ή 180 PS.
Παράλληλα, θα είναι διαθέσιμη και έκδοση με κινητήρα πετρελαίου 1.6 lt με 115 ή 136 ίππους. Διαθέτοντας προηγμένες τεχνολογίες ελέγχου SCR των ρύπων, ο «καθαρός» πετρελαιοκινητήρας εξαλείφει τους ρύπους, όπως τα NOx και τα μικρό-σωματίδια. Ο κινητήρας αυτός, συνδυάζει ήπια υβριδική τεχνολογία, μειώνοντας περαιτέρω τις εκπομπές ρύπων και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (7DCT), ενώ διατίθεται και με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Όλα τα νέα Sportage διαθέτουν την τεχνολογία IdleStop-and-Go της Kia που απενεργοποιεί τον κινητήρα όταν το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο, προσφέροντας περαιτέρω εξοικονόμηση καυσίμου και μείωση των εκπομπών ρύπων. Επίσης, είναι εφικτή η χρήση της λειτουργίας ISG σε συνδυασμό με το κορυφαίο πακέτο τεχνολογίας ADAS της Kia, η οποία ελέγχει το χώρο μπροστά για να καθορίσει εάν και πότε πρέπει να ενεργοποιηθεί το ISG, όπως όταν το αυτοκίνητο πλησιάζει σε πινακίδα στοπ ή σε διασταύρωση. Αυτός ο συνδυασμός αποφεύγει τα άσκοπα start/ stop του κινητήρα και ενημερώνει τον οδηγό ανά πάσα στιγμή για την τρέχουσα κατάσταση του ISG.
Στο νέο, πέμπτης γενιάς Sportage, ένα εντελώς νέο στοιχείο εξοπλισμού είναι το TerrainMode που προσαρμόζει αυτόματα τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου για την καλύτερη δυνατή οδήγηση για κάθε δρόμο και συνθήκες, όπως σε χιόνι, λάσπη και άμμο.
Εκτός από τη λειτουργία TerrainMode, το Sportage διαθέτει τη λειτουργία DriveMode με προφίλ οδήγησης Comfort, Eco ή Sport. Για ευκολία και πρόσθετη ασφάλεια, όλα τα DriveModes απεικονίζονται στην οθόνη υψηλής ανάλυσης του ψηφιακού πίνακα οργάνων.
Μαζί με τη νέα πλατφόρμα, προστέθηκε και ένα προηγμένο σύστημα διεύθυνσης και ανάρτησης που έχει ρυθμιστεί ώστε να συμβάλλει στα δυναμικά χαρακτηριστικά του, ενώ η νέα ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση (ECS) διασφαλίζει βέλτιστα επίπεδα άνεσης και κορυφαία επίπεδα ασφάλειας ανά πάσα στιγμή, χάρη στο συνεχή έλεγχο της απόσβεσης σε πραγματικό χρόνο.
Κι ακόμη, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης AWD, διασφαλίζει τη βέλτιστη κατανομή της ροπής μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα, ανάλογα με τις συνθήκες του οδοστρώματος και το στιλ οδήγησης, διασφαλίζοντας τόσο την οδηγική απόλαυση όσο και την πρόσφυση των τροχών.
Στον τομέα της ασφάλειας, εκτός από την ενισχυμένη και με χαμηλό βάρος δομή αμαξώματος με υψηλή στρεπτική ακαμψία, φέρει προηγμένα συστήματα ασφάλειας και υποστήριξης οδηγούAdvancedDriverAssistanceSystem (ADAS). Στο πλαίσιο του πακέτου DriveWiseADAS, το νέο Sportage διαθέτει το κορυφαίο στη βιομηχανία σύστημα ForwardCollision-AvoidanceAssist της Kia με λειτουργία JunctionTuning, η οποία βοηθά στην αποφυγή συγκρούσεων με τα επερχόμενα αυτοκίνητα που έρχονται από αριστερά στις διασταυρώσεις.
Θα προσφέρονται το HighwayDrivingAssist (HDA), που διατηρεί μια καθορισμένη απόσταση και ταχύτητα από το προπορευόμενο όχημα σε έναν αυτοκινητόδρομο και βοηθά ώστε το νέο Sportage να διατηρείται στη λωρίδα κυκλοφορίας του και επίσης ρυθμίζει την ταχύτητα του αυτοκινήτου σύμφωνα με το όριο ταχύτητας.
Φέρει και SmartCruiseControl που βασίζεται στη λειτουργία πλοήγησης (NSCC) και βοηθά στην πορεία του νέου Sportage με ασφαλή ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο χρησιμοποιώντας δεδομένα πλοήγησης σε πραγματικό χρόνο. Επεκτείνοντας περαιτέρω το πεδίο εφαρμογής του NSCC, για τμήματα του αυτοκινητόδρομου όπου υπάρχουν στροφές και ανοιχτές καμπές, το σύστημα μειώνει αυτόματα και έγκαιρα την ταχύτητα. Μετά την στροφή και την επιστροφή στην ευθεία του αυτοκινητόδρομου, το NSCC επαναφέρει το όριο ταχύτητας στο αρχικό επίπεδο.
Περαιτέρω χαρακτηριστικά, είναι το IntelligentSpeed LimitAssist (ISLA) που παρέχει προειδοποίηση εάν το αυτοκίνητο υπερβαίνει το όριο ταχύτητας, σύστημα που κατά τη διάρκεια της χρήσης του φλας για την αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας, εάν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με όχημα που ακολουθεί από πίσω, βοηθά στην αποφυγή σύγκρουση τυφλού σημείου (BCA) και προειδοποιεί τον οδηγό. Επίσης, το BCA είναι ενεργό σε καταστάσεις όπως οι παράλληλοι ελιγμοί στάθμευσης, βοηθώντας περαιτέρω στην αποφυγή σύγκρουσης με άλλα οχήματα που έρχονται από πίσω. Το Blind-SpotViewMonitor (BVM) περιλαμβάνεται επίσης στο νέο Sportage και ενισχύει περαιτέρω την ασφάλεια και την ορατότητα του οδηγού κατά την αλλαγή λωρίδας, εμφανίζοντας μια εικόνα από το πίσω μέρος του αυτοκινήτου στον πίνακα οργάνων και σε πραγματικό χρόνο.
Κι ακόμα, η απομακρυσμένη έξυπνη υποβοήθηση στάθμευσης RemoteSmartParkingAssist (RSPA) βοηθά τον οδηγό να σταθμεύει από απόσταση ή να βγαίνει από ένα σημείο στάθμευσης ενώ αυτός βρίσκεται έξω από το αυτοκίνητο. Οι ελιγμοί στάθμευσης ενισχύονται περαιτέρω με την προσθήκη τεχνολογίας οπίσθιας προβολής (RVM) και τεχνολογίας SurroundViewMonitor (SVM), η οποία προβάλλει στιγμιότυπο του αυτοκινήτου και του περιβάλλοντος χώρου σε πραγματικό χρόνο.