Με υβριδική τεχνολογία το ολοκαίνουργιο Nissan Qashqai
Θα λανσαριστεί αργότερα μέσα στο 2021, με δύο κινητήρια σύνολα, δικίνητο και τετρακίνητο, με το αυτόματο κιβώτιο.
Το Nissan Qashqai περνά σε μια νέα εποχή, καθώς εξηλεκτρίζεται, διότι εκεί οδηγείται η κατάσταση, προκειμένου να επιτευχθούν οι μειωμένες εκπομπές ρύπων και να αποφύγουν οι κατασκευαστές τα πρόστιμα της Ε.Ε.
Το νέο Qashqai, σχεδιαστικά δείχνει πιο προχωρημένο, αν και η σχεδίαση πάντα ενέχει υποκειμενικά κριτήρια: σε κάποιους αρέσει ένα σχέδιο και σε κάποιους άλλους όχι.
Το μοντέλο που ουσιαστικά δημιούργησε την κατηγορία των Crossover, η οποία τείνει να εξαφανιστεί κάτω από τη μεγάλη ομπρέλα των SUV, έχει πουλήσει πάνω από 3 εκατ. μονάδες από το 2007 και ειδικά στην Ελλάδα έχει σπάσει ταμεία, όπως θα έλεγαν και στον κινηματογράφο, με 38.000 πωλήσεις.
Το γενικό ύφος του νέου μοντέλου, διατηρεί τη φιλοσοφία του προηγούμενου, αλλά βασίζεται στη νέα πλατφόρμα που χρησιμοποιεί η Συμμαχία Renault – Nissan – Mitsubishi, με όλα τα οφέλη που συνεπάγεται σε τεχνολογία, ακαμψία και μειωμένους θορύβους.
Φιλοτεχνημένο από το ευρωπαϊκό κέντρο σχεδίασης της Nissan, στο Λονδίνο, δείχνει πιο αθλητικό από πριν και με καλύτερη ορατότητα για όλους τους επιβάτες.
Σε διαστάσεις πήρε μπόι κατά 2,5 εκ., φάρδυνε κατά 3,2 εκ. και μάκρυνε κατά 3,5 εκ. (4,425 μ.), έχοντας και αυξημένο μεταξόνιο κατά 2 εκ. Σε συνδυασμό με τους νέους τροχούς (19 και 209 ιντσών), δείχνει διαφορετικό παράστημα, με μάσκα σε σχήμα V και πολύ χρώμιο.
Οι λεπτοί προβολείς full LED, με φώτα ημέρας σε σχήμα μπούμερανγκ, είναι ένα ακόμα χαρακτηριστικό της εμφάνισης, ενώ στο εσωτερικό, ο άνεμος ανανέωσης είναι διάχυτος.
Νέα υλικά στα καθίσματα, που έχουν μέχρι και λειτουργία μασάζ, νέος ατμοσφαιρικός φωτισμός σε όλη την καμπίνα, καλύτερα πλαστικά, σπορτίφ τιμόνι, προηγμένο σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης με συνδεσιμότητα Wi-Fi για έως επτά συσκευές, εφαρμογή NissanConnect Services για τον έλεγχο και την παρακολούθηση του οχήματος εξ αποστάσεως, μεγαλύτερη οθόνη αφής 9 ιντσών, πλοήγηση και συμβατότητα με Android Auto και το Apple CarPlay, ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων με οθόνη TFT 12,3 ιντσών, Ηead-Up Display 10,8 ιντσών, λειτουργικότητα Alexa και πολλά ακόμη, φανερώνουν πράγματι ότι το νέο Qashqai είναι της νέας εποχής.
Με τις αυξημένες διαστάσεις, αυξήθηκαν και οι χώροι στην καμπίνα, όπως και στο χώρο αποσκευών (+50 λίτρα), με την πόρτα να ανοίγει ηλεκτρικά και να μια 12v έχει εγκατασταθεί να βοηθά για τροφοδοσία συσκευών.
Το ολοκαίνουργιο Nissan Qashqai θα είναι διαθέσιμο με κινητήρα βενζίνης 1.3 DiG-T εξοπλισμένο με ήπια υβριδική τεχνολογία 12V, αλλά και με κινητήριο σύστημα e-POWER, που αντλεί τεχνολογίες από το πρωτοποριακό ηλεκτρικό όχημα Nissan LEAF.
Θα προσφέρεται με εκδόσεις προσθιοκίνητες (2WD) και τετρακίνητες (4WD), με μηχανικό 6άρι κιβώτιο ή το νέο αυτόματο Xtronic CVT κιβώτιο ταχυτήτων.
Η έκδοση 1.3 lt με το υβριδικό σύστημα 12V, μειώνει την κατανάλωση και τους ρύπους κατά 4 γρ./χλμ. και ανακτά ενέργεια κατά το φρενάρισμα ή το ρολάρισμα. Αυτή η ενέργεια παρέχεται στη συνέχεια κατά τη διάρκεια της απενεργοποίησης του κινητήρα σε στάση, στην επιβράδυνση κάθε στιγμή που ο οδηγός αφήνει το γκάζι (μόνο σε εκδόσεις CVT) και στην υποβοήθηση ροπής (Torque Assist).
Όταν το αυτοκίνητο επιβραδύνει σε στάση, με ταχύτητες μικρότερες από 18 χλμ./ώρα, και σε λειτουργία “brake on”, ο κινητήρας θα σβήσει και η αποθηκευμένη ενέργεια χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία του ηλεκτρικού εξοπλισμού του οχήματος. Αυτό επιτρέπει την εκτεταμένη αδρανοποίηση του κινητήρα και τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
Κατά την επιτάχυνση (20 – 110 χλμ./ώρα), η ενέργεια της μπαταρίας ιόντων Λιθίου προσφέρει υποβοήθηση στον κινητήρα με επιπλέον ροπή +6Nm, για έως και 20 δευτερόλεπτα. Αυτό βοηθά στη μείωση του φορτίου ροπής στον κινητήρα και βελτιώνει την οικονομία καυσίμου.
Το υβριδικό σύνολο 1.3 lt βενζίνης 12V, θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις ιπποδύναμης, με 140PS και 158PS (δικίνητο και τετρακίνητο), είτε με μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων, ή με το νέο κιβώτιο ταχυτήτων Xtronic CVT (αποκλειστικά στην έκδοση 158PS και τετρακίνητο). Η μέγιστη ισχύς του κινητήρα έρχεται στις 5500 σ.α.λ., με μέγιστη διαθέσιμη ροπή 270Nm στις 1750 σ.α.λ. για την έκδοση των 158PS.
Το νέο σύστημα ελέγχου 4WD, όπως και η λειτουργία επιλογής οδήγησης είναι πιο διαισθητικό και έξυπνο, με δυνατότητα προσαρμογής στις εξωτερικές συνθήκες με πέντε λειτουργίες οδήγησης: Standard, ECO, Sport, Snow και Off-Road. Σε περίπτωση ολίσθησης ενός τροχού, ο χρόνος που ενεργεί το σύστημα 4WD έχει μειωθεί κατά 5 φορές, έως 0,2 δευτερόλεπτα.
Τώρα, όσον αφορά το νέο σύστημα κίνησης e-POWER της Nissan, αποτελείται από μπαταρία υψηλής απόδοσης και σύστημα μετάδοσης κίνησης που ενσωματώνει έναν κορυφαίο στην κατηγορία βενζινοκινητήρα μεταβλητής συμπίεσης 157PS, γεννήτρια ισχύος, μετατροπέα και ηλεκτρικό κινητήρα 140kW, παρόμοιου μεγέθους και εξόδου ισχύος όπως ακριβώς στα ηλεκτρικά οχήματα της Nissan.
Ειδικά για την Ευρώπη, το σύστημα διαθέτει βενζινοκινητήρα 1.5 lt, συνολικής ισχύος 140kW (190PS).
Αυτό που κάνει μοναδικό το e-POWER είναι ότι ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ οι τροχοί κινούνται πλήρως από τον ηλεκτροκινητήρα. Αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρας μπορεί πάντα να λειτουργεί εντός του βέλτιστου εύρους στροφών, προσφέροντας ανώτερες επιδόσεις ως προς την κατανάλωση καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές CO2, σε σύγκριση με έναν παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Χάρη στην πλήρη ηλεκτροκίνηση, δεν υπάρχουν οι απώλειες στη μετάδοση όπως με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης ή το παραδοσιακό υβριδικό. Η άμεση απόκριση, όπως σε ένα ηλεκτρικό μοντέλο, προσφέρει την μοναδική αίσθηση της υψηλής ροπής και επιτάχυνσης.
Όπως και στο LEAF, το νέο Qashqai e-POWER μπορεί να οδηγηθεί με τη χρήση του “ενός πεντάλ” που ονομάζεται λειτουργία e-Pedal, δηλαδή χρησιμοποιώντας σε ποσοστό 90% μόνο το πεντάλ του γκαζιού.
Η νέα πλατφόρμα επέτρεψε να αλλάξει η γεωμετρία της ανάρτησης, και η απόκριση του υδραυλικού τιμονιού.
Το μοντέλο θα προσφέρεται με την πλήρη σουίτα συστημάτων υποστήριξης οδηγού ProPILOT με Navi-link, που μπορεί να επιταχύνει και να φρενάρει το όχημα σε μία λωρίδα σε αυτοκινητόδρομο. Το αναβαθμισμένο σύστημα είναι σε θέση να προσαρμόζει την ταχύτητα του αυτοκινήτου σύμφωνα με πρόσθετες εξωτερικές συνθήκες: όταν για παράδειγμα το αυτοκίνητο διασχίζει μια ζώνη ορίου χαμηλότερης ταχύτητας στον αυτοκινητόδρομο, το σύστημα μπορεί να διαβάσει οδικές πινακίδες και να λάβει υπόψη τα δεδομένα ορίου ταχύτητας από το σύστημα πλοήγησης, προκειμένου να επιβραδύνει το Qashqai στην κατάλληλη ταχύτητα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο οδηγός δεν χρειάζεται να προσαρμόζει χειροκίνητα την ταχύτητα στο cruise control.
Το σύστημα μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης για να ρυθμίσει την ταχύτητα προσέγγισης στροφών ή εξόδων από τους αυτοκινητόδρομους.
Επιπλέον, το ProPILOT με Navi-link μπορεί τώρα να επικοινωνήσει με τα ραντάρ τυφλών σημείων (blind spot) του Qashqai, επεμβαίνοντας διορθωτικά στο σύστημα διεύθυνσης, προκειμένου να αποτρέψει έναν ελιγμό αλλαγής λωρίδας, εάν υπάρχει όχημα στη ζώνη τυφλού σημείου.
Άλλες αναβαθμίσεις περιλαμβάνουν μια προειδοποίηση «πλευρικής προστασίας» σε αστικές συνθήκες, όπου το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό για τον κίνδυνο επαφής με ένα αντικείμενο στο πλάι του οχήματος, κάτι που είναι σύνηθες στους χώρους στάθμευσης των σούπερ μάρκετ. Επιπλέον, το νέο Qashqai μπορεί να παρέμβει για να αποτρέψει μια σύγκρουση κατά την οπισθοπορία στο χώρο στάθμευσης, χάρη σε μια αναβάθμιση στην υπάρχουσα ειδοποίηση Ανίχνευσης Κινούμενων Αντικειμένων, εφαρμόζοντας τα φρένα για να σταματήσει το αυτοκίνητο αν εντοπιστεί ένα κινούμενο εμπόδιο κοντά.
Παράλληλα, πρόσθετη ασφάλεια παρέχεται με τη μορφή του Nissan Intelligent Forward Emergency Braking με προγνωστική λειτουργία. Χάρη στην προηγμένη τεχνολογία ραντάρ, οι αισθητήρες μπορούν να “διαβάσουν” το δρόμο μπροστά από το αυτοκίνητο για να ανιχνεύσουν εάν ένα όχημα φρενάρει ξαφνικά. Το σύστημα θα ενεργοποιήσει τα φρένα για να μειώσει την πιθανότητα σύγκρουσης.
Ένα άλλο χαρακτηριστικό των τεχνολογιών ασφαλείας στο νέο Qashqai είναι ο νέος κεντρικός αερόσακος, ο οποίος αναπτύσσεται μεταξύ των δύο μπροστινών καθισμάτων, για να εμποδίσει τους επιβάτες της μπροστινής σειράς να έρθουν σε επαφή σε περίπτωση πλευρικής πρόσκρουσης. Ο κεντρικός αερόσακος συμπληρώνει τους αερόσακους οδηγού και συνοδηγού, καθώς και τους πλευρικούς και τύπου κουρτίνας, όλοι τους στάνταρ στο νέο Qashqai.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: