Μεγάλες αφίξεις: 5 νέα supermini βγαίνουν αυτές τις μέρες στο δρόμο (σου)
"Μετράμε" τα νέα μικρομέγαλα αυτοκίνητα πόλης της Citroen, της Toyota, της Seat, της Suzuki και της Ford και αναλύουμε τα χαρακτηριστικά τους. (φωτογραφίες)
Τα supermini είναι, ίσως, η πιο μεγάλη κατηγορία της αγοράς αυτοκινήτου αυτή τη στιγμή σε χώρες σαν τη δική μας. Μικρά, αλλά όχι και τόσο, αποτελούν ιδανική επιλογή πρώτου αυτοκινήτου για πολλές οικογένειες, ιδανική δεύτερη επιλογή για όσους αντέχουν να έχουν δεύτερο αυτοκίνητο και τον διαχρονικό ευσεβή πόθο κάθε νέου που αναζητά το παρθενικό του όχημα.
Αυτήν την περίοδο, η κατηγορία εμπλουτίζεται με πέντε νέα μοντέλα, όλα τους δυναμικά, καλοσχεδιασμένα και προικισμένα με αρετές μεγαλύτερων αμαξωμάτων. Χωρίς αμφιβολία, αυτό είναι το μεγάλο καλοκαίρι των (super) mini.
Citroen C3
Το νέο Citroën C3 συνδυάζει τους αυξημένους χώρους και τις νέες τεχνολογίες
Με την 3η γενιά του γαλλικού supermini η Citroen επέλεξε να πάει ακόμα ένα βήμα παραπέρα. Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα σημεία του νέου C3 είναι η σχεδιαστική φιλοσοφία, τόσο στο αμάξωμα, όσο και στην καμπίνα.
Σε ότι αφορά το πρώτο, οι σχεδιαστές της Citroen είχαν ως βάση το C4 Cactus, καθώς στο νέο του μοντέλο έχουν μεταφέρει αρκετές σχεδιαστικές λεπτομέρειες, όπως τα δύο διαφορετικών επιπέδων εμπρός φωτιστικά σώματα, καθώς και τα πλαστικά μέρη στα πλαϊνά, τα γνωστά πλέον Airbumps.
Επίσης, οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές του νέου Citroen C3 έχουν στην διάθεσή τους 36 διαφορετικούς συνδυασμούς από χρωματικές αποχρώσεις, σε αμάξωμα και οροφή.
Το νέο C3 είναι προσαρμοσμένο στις σημερινές τάσεις της μόδας, κάτι που δείχνει και η εικόνα του εσωτερικού. Εδώ το ενδιαφέρον “κλέβει” η μεγάλη οθόνη αφής των 7 ιντσών, η οποία δίνει τη δυνατότητα πλήρους διασύνδεσης με smartphones.
Από το νέο Citroen C3 δεν απουσιάζουν φυσικά τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως αυτό της διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας ή ο αισθητήρας αναγνώρισης κόπωσης.
Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει τα τρικύλινδρα σύνολα PureTech των 1.2 λίτρων, με 82 και 110 ίππους, καθώς και τον πετρελαιοκινητήρα BlueHDi των 1,6 λίτρων, σε δύο εκδόσεις με 75 και 100 ίππους.
Οι τιμές για τη βασική έκδοση 1.2 PureTech Live των 82 ίππων ξεκινούν από τις 12.740 ευρώ, για την αντίστοιχη των 110 ίππων από τις 14.605 ευρώ, ενώ οι diesel εκδόσεις ξεκινούν από τις 14.190 ευρώ (για τους 75 ίππους) και 15.690 ευρώ (για τους 100 ίππους).
Toyota Yaris
To μπεστ σέλερ της Toyota τώρα ακόμη πιο ανταγωνιστικό
Μετά από 18 χρόνια παρουσίας στην αγορά και σχεδόν 3,2 εκατομμύρια μονάδες, μόνο στην ευρωπαϊκή αγορά, δεν είναι δύσκολο να υποστηρίξει κανείς ότι το Yaris έχει ήδη περάσει στο πάνθεον των πιο επιτυχημένων μοντέλων στην ιστορία της ιαπωνικής φίρμας.
Πλέον μπήκε στην διαδικασία της ανανέωσης, όντας κάτι παραπάνω από μια απλή συνέχεια ενός άκρως εμπορικού και αναγνωρίσιμου ονόματος.
Σύμφωνα με δηλώσεις των στελεχών της φίρμας, η ανανεωμένη γενιά του Yaris διαθέτει πάνω από 900 καινούρια στοιχεία, με την όλη διαδικασία να κοστίζει 90 εκατομμύρια ευρώ.
Ξεκινώντας από την σχεδίασή του, η οποία φέρει και πάλι την υπογραφή του Ευρωπαϊκού Κέντρου Σχεδίασης ED2, οι σημαντικότερες αλλαγές παρατηρούνται εμπρός, όπου κυριαρχεί ο νέος προφυλακτήρας, τα νέα φωτιστικά σώματα με LED φώτα ημέρας και η μεγάλη κυψελοειδής μάσκα. Η κυριότερη διαφοροποίηση του πίσω τμήματος αφορά τα φωτιστικά σώματα, με νέο σχεδιαστικό μοτίβο και η επανασχεδιασμένη πίσω πόρτα.
Στο εσωτερικό, που δεν έχει ουσιαστικές αλλαγές, υπάρχει ένα σύγχρονο ταμπλό, αλλά αυτά που κλέβουν την παράσταση είναι τα εξαιρετικής ποιότητας υλικά και η κορυφαία συναρμογή τους. Πλέον ο οδηγός έχει στην διάθεσή του μία έγχρωμη πολλαπλών πληροφοριών οθόνη TFT 4,2 ιντσών, τοποθετημένη στον πίνακα οργάνων, ενώ ξεχωρίζει το σύστημα infotainment Toyota Touch 2, με οθόνη αφής 7 ιντσών.
Το ανανεωμένο Yaris διαθέτει ένα νέο μηχανικό σύνολο. Πρόκειται για τον βενζινοκινήτηρα των 1,5 λίτρων, ο οποίος αντικαθιστά τον 1.33, με απόδοση 111 ίππων και 13,9 χλγμ ροπής, ενώ υπόσχεται καλύτερη απόδοση και μειώμενη κατά 12% κατανάλωση καυσίμου, που φτάνει τα 4,6 λίτρα/100 χλμ και εκπομπές ρύπων CO2 103 γρ./χλμ. Τα υπόλοιπα μηχανικά σύνολα στην γκάμα παραμένουν, τουλάχιστον για την ελληνική αγορά, ο τρικύλινδρος 1,0 VVT-i των 69 ίππων, ο υβριδικός των 1,5 λίτρων, συνολικής απόδοσης 100 ίππων και ο πετρελαιοκινητήρας 1.4D-4D των 90 ίππων.
Seat Ibiza
Νέο σε όλα
Το ισπανικό μοντέλο μπήκε αισίως στην 5η γενιά του, έχοντας ως στόχο την συνέχεια της εμπορικής επιτυχίας των προκατόχων του.
Κύριο χαρακτηριστικό του νέου Ibiza είναι η τοποθέτηση, για πρώτη φορά σε μοντέλο της κατηγορίας, της πλατφόρμας MQB A0, η οποία χαρίζει στο μοντέλο μεγαλύτερη ακαμψία κατά 33% και μικρότερο βάρος.
Εμφανισιακά, το νέο Ibiza κρατάει σταθερά τον χαρακτήρα της ισπανικής φίρμας με επιπλέον έντονες ακμές, που θυμίζουν το Leon. Το εσωτερικό έχει μεγαλώσει, λόγω της αύξησης πλάτους και του μεγαλύτερου μεταξονίου. Στο ταμπλό ξεχωρίζει η 8 ιντσών οθόνη αφής, η οποία ενσωματώνεται στο νεανικό πλέον χαρακτήρα του, ενώ και ο χώρος αποσκευών αυξήθηκε κατά 63 λίτρα, φτάνοντας τα 355 λίτρα, τιμή κορυφαία για την κατηγορία του.
Επίσης, δεν λείπουν τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας όπως το αυτόματο φρενάρισμα, το ενεργό cruise control και η ανίχνευση κόπωσης του οδηγού.
Η γκάμα των βενζινοκινητήρων του νέου Ibiza περιλαμβάνει το νέο σύνολο TSI Evo των 1.5 λίτρων, απόδοσης 150 ίππων, τον τρικύλινδρο TSI του 1.0 λίτρου σε δύο εκδόσεις, 95 και 115 ίππων, ενώ στη βάση τοποθετείται ο ατμοσφαιρικός MPI 1.0 λίτρου και 75 ίππων. Σε ότι αφορά στους πετρελαιοκινητήρες, η γκάμα περιλαμβάνει αποκλειστικά τον 1.6 TDI σε τρεις εκδόσεις, με 80, 95 και 115 ίππους. Τέλος, για πρώτη φορά σε μοντέλο της κατηγορίας, το νέο Ibiza αγορά θα διατίθεται και με κινητήρα φυσικού αερίου (CNG) 1.0 TSI, απόδοσης 90 ίππων.
Suzuki Swift
Με αθλητικό λουκ
Με πωλήσεις που ξεπερνούν τα 5,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα, το τρίτης γενιάς Suzuki Swift, φιλοδοξεί να συνεχίσει την πετυχημένη πορεία του.
Το νέο Swift είναι κατά 1 εκατοστό πιο μικρό σε μήκος από το απερχόμενο μοντέλο (3,84 μέτρα), ενώ το χαμηλότερο ύψος και το μεγαλύτερο πλάτος το κάνουν να έχει πιο δυναμική εμφάνιση, ενώ βελτιωμένη κατά 8% είναι και η αεροδυναμική του αμαξώματος.
To ιαπωνικό μοντέλο είναι βασισμένο επάνω στη νέα πλατφόρμα Heartect, όντας πιο άκαμπτο, αλλά και με χαμηλότερο βάρος κατά 120 κιλά, που πλέον φτάνει μόλις τα 840 κιλά, χάρη στην εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής. Παρά το μικρότερο μήκος, οι χώροι στο εσωτερικό είναι βελτιωμένοι, όπως και ο χώρος αποσκευών, που φτάνει τα 265 λίτρα. Αρωγός στα παραπάνω είναι το αυξημένο κατά 2 εκατοστά μεταξόνιο, που είναι πλέον 2,45 μέτρα.
Σχεδιαστικά, το νέας γενιάς Swift μοιράζεται αρκετά σημεία από το προηγούμενο μοντέλο, όπως τα φωτιστικά σώματα, ενώ νέα είναι η εμπρός μάσκα, αλλά και οι κρυμμένες χειρολαβές των πίσω θυρών.
Στα εντός, η σχεδιαστική φιλοσοφία δεν διαφέρει από την αντίστοιχη των υπολοίπων μοντέλων Ignis και Baleno. Αυτό που ξεχωρίζει είναι η οθόνη αφής 4,2 ιντσών που προβάλλει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός.
Η γκάμα των κινητήρων του νέου Swift αποτελείται από δύο βενζινοκίνητα σύνολα, τον υπερτροφοδοτούμενο 1.0 ΒoosterJet, με απόδοση 112 ίππων και τον ατμοσφαιρικό 1.2 Dualjet με 90 ίππους. Και οι δύο συνδυάζονται με το υβριδικό σύστημα SHVS-mild hybrid system, που αναλαμβάνει να μειώσει την κατανάλωση και τους ρύπους CO2.
Οι τιμές ξεκινούν από τις 11.680 ευρώ, για την έκδοση 1.2 GL και 13.880 ευρώ για την 1.0 GL BoosterJet.
Ford Fiesta
Με δυναμική εξωτερική εμφάνιση
Το νέο Ford Fiesta μπαίνει στην 8η γενιά του, με το λανσάρισμά του να ξεκινά από την Ελλάδα, αφού η χώρα μας θα υποδεχτεί τα πρώτα αυτοκίνητα που βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής.
Σε ότι αφορά την σχεδίαση ουσιαστικά διατηρείται η ίδια φόρμα, με τις μεγαλύτερες διαφοροποιήσεις να εντοπίζονται στο πίσω μέρος.
Σε ότι έχει να κάνει με τις διαστάσεις του αμαξώματος, το μήκος φθάνει τα 4,040 μέτρα και είναι 2,8 εκατοστά μακρύτερο από το απερχόμενο μοντέλο. Μεγαλύτερο είναι και το πλάτος (+1,2 εκ., σύνολο 1,734 μέτρα), ενώ το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει ελάχιστα (+0,4 εκ., σύνολο 2,493 μέτρα).
Σύμφωνα με την Ford το πλαίσιο είναι κατά 15% πιο άκαμπτο, ενώ και η πρόσφυση στις στροφές, χάρη στην υιοθέτηση του torque vectoring, έχει αυξηθεί κατά 10%.
Το εσωτερικό σχεδιάστηκε εξ αρχής. Ξεχωρίζει η πολυλειτουργική οθόνη αφής με πλήρη υποστήριξη και διασύνδεση smartphone. Νέος είναι και ο πίνακας οργάνων με backlight φωτισμό και μία οθόνη σε ρόλο trip computer.
Στα αξιοσημείωτα στοιχεία του νέου μοντέλου είναι ότι θα μπορεί ανάλογα την εκδοσή να εξοπλίζεται με όλα τα συστήματα άνεσης και ασφάλειας τελευταίας γενιάς. Πέρα από το σύστημα αυτόνομης πέδησης, υπάρχουν συστήματα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, ενεργό cruise control κ.α
Η γκάμα των κινητήρων διαθέτει τέσσερις εκδόσεις βενζίνης και δύο πετρελαίου. Στη βάση της γκάμας των βενζινοκινητήρων βρίσκεται ο 3κύλινδρος ατμοσφαιρικός των 1,1 λίτρων με απόδοση 85 ίππων, ενώ ο 3κύλινδρος τεχνολογίας EcoBoost του 1,0 λίτρου διατίθεται με τρεις ιπποδυνάμεις, 100, 125 και 140 ίππων. Σε ότι αφορά τα πετρελαιοκίνητα σύνολα υπάρχει ο κινητήρας 1,5 λίτρων TDCi με 85 ή 120 ίππους.
Οι τιμές του νέου Ford Fiesta ξεκινούν από τις 12.990 ευρώ για τη βασική έκδοση 1,1 των 85 ίππων, με τις 1.0 EcoBoost να ξεκινούν από τις 14.289 ευρώ, 16.691 ευρώ και 17.350 ευρώ για τις εκδόσεις των 100, 125 και 140 ίππων αντίστοιχα. Οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις με τους 85 ίππους ξεκινούν από τις 14.669 ευρώ και οι εκδόσεις με τους 120 ίππους από τις 16.880 ευρώ.