Mercedes-Benz GLA: Νέο look στη δεύτερη γενιά της
Πιο ψηλή, με περισσότερους χώρους και συστήματα ασφάλειας η Mercedes-Benz GLA (PHOTOS).
Μέσω διαδικτύου αποκαλύφθηκε η δεύτερη γενιά της Mercedes-Benz GLA, που είναι το όγδοο μοντέλο της γερμανικής μάρκας και προστίθεται στην τρέχουσα γενιά compact αυτοκινήτων.
Το entry μοντέλο στην κατηγορία των SUV της Mercedes-Benz. Με μήκος στα 4,410 μ., είναι κατά 1,4 εκ. πιο μαζεμένη από την προηγούμενη έκδοση, ωστόσο φάρδυνε κατά 3 εκ. (1,834 μ.) και ψήλωσε κατά 1 εκ. (1,611 μ.). Παράλληλα, με την αύξηση του μεταξονίου κατά 3 εκ. και των μετατροχίων κατά 4,6 εκ., αυξήθηκαν πολύ οι εσωτερικοί χώροι, ειδικά πίσω, όπως και η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ (435 λίτρα), που έχει ρυθμιζόμενο πάτωμα.
Σχεδιαστικά, είναι εντελώς ανασχεδιασμένο το εμπρός και πίσω μέρος, με νέα μάσκα, προφυλακτήρες και φωτιστικά, φέρει περιμετρικές προστατευτικές επενδύσεις για να ενισχύσει τον off-road χαρακτήρα, ενώ έγιναν πιο κοίλες οι επιφάνειες, που σε συνδυασμό με τους κοντούς προβόλους, πετυχαίνει εξαιρετική αεροδυναμική 0,28 Cd.
Εμφανώς ανανεωμένος και ο εσωτερικός διάκοσμος, όπου συναντάμε τις ψηφιακές οθόνες της A-Class, σε τρεις παραλλαγές: δύο οθόνες 7 ιντσών (17,78 εκ.), μία οθόνη 7 και μία 10,25 ιντσών (26 εκ.) και στην έκδοση ευρείας οθόνης με δύο οθόνες 10,25 ιντσών, ενώ άλλαξε και το ταμπλό.
Διατηρούνται οι χαρακτηριστικοί αεραγωγοί που θυμίζουν τουρμπίνα, ενώ τα καθίσματα μπροστά έχουν τοποθετηθεί ψηλότερα και πιο όρθια. Ο δε πίσω πάγκος, μπορεί προαιρετικά να μετακινηθεί κατά 14 εκ., με τις πλάτες των καθισμάτων διαιρούνται σε αναλογία 40:20:40 και κάθε τμήμα να αναδιπλώνεται ξεχωριστά.
Επίσης, στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται το σύστημα infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) που προσφέρει διαισθητικό χειρισμό. Το MBUX μπορεί να διαμορφώνεται εξατομικευμένα χάρη σε μια ευρεία γκάμα επιλογών. Ο πανίσχυρος υπολογιστής, οι λαμπερές οθόνες και τα άψογα γραφικά, η προσαρμόσιμη προβολή, η έγχρωμη οθόνη Head-up, η πλοήγηση με επαυξημένη πραγματικότητα, το λογισμικό που μαθαίνει και το σύστημα φωνητικών εντολών που ενεργοποιείται με τη φράση «Hey Mercedes», αποτελούν τα βασικά πλεονεκτήματα του συστήματος.
Οσον αφορά στην ασφάλεια, διαθέτει διευρυμένες λειτουργίες του πακέτου υποβοήθησης οδήγησης, που περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τη λειτουργία αλλαγής κατεύθυνσης, τη λειτουργία λωρίδας έκτακτης ανάγκης, τη λειτουργία προειδοποίησης αποβίβασης, που ειδοποιεί τον οδηγό όταν προσεγγίζουν ποδηλάτες ή οχήματα, και ένα σύστημα προειδοποίησης όταν ανιχνεύονται πεζοί κοντά σε διαβάσεις. Επίσης, η ενεργή υποβοήθηση πέδησης αναλαμβάνει σε πολλές περιπτώσεις να πραγματοποιεί αυτόνομο φρενάρισμα, προκειμένου να αποτραπεί μια σύγκρουση ή να μειωθεί η σφοδρότητά της. Με ταχύτητα έως περίπου 60 χλμ./ώρα, το σύστημα μπορεί να επιβραδύνει, όταν ανιχνεύει σταματημένα οχήματα και πεζούς να διασχίζουν τον δρόμο μπροστά από το αυτοκίνητο, ώστε να αποφεύγονται ακόμη και συγκρούσεις.
Επίσης, η GLA μπορεί να εξοπλιστεί προαιρετικά με το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης 4MATIC, το οποίο προσφέρει πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής. Στα επιμέρους στοιχεία του 4MATIC περιλαμβάνεται το βοηθητικό κιβώτιο πίσω άξονα, ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, και πίσω διαφορικό με ενσωματωμένο πολύδισκο συμπλέκτη.
Αντίθετα με το προηγούμενο μοντέλο, όπου η ενεργοποίηση ήταν υδραυλική, ο συμπλέκτης αυτού του μοντέλου λειτουργεί ηλεκτρομηχανικά. Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, το πρόγραμμα «Eco/Comfort» βασίζεται σε μια κατανομή 80:20 (μπροστινός άξονας:πίσω άξονας), ενώ στο πρόγραμμα «Sport», η κατανομή γίνεται 70:30. Στο πρόγραμμα offroad, ο συμπλέκτης τετρακίνησης λειτουργεί σαν κεντρικό μπλοκέ διαφορικό, με τη βασική ισόρροπη κατανομή 50:50.
Εξάλλου, το κατ’ επιλογή σύστημα ελέγχου κατάβασης Downhill Speed Regulation (DSR), τηρεί αυτόματα μια προεπιλεγμένη, αργή ταχύτητα μεταξύ περίπου 2 και 18 χλμ./ώρα, ενώ εμφανίζεται στο όργανο πολλαπλών ενδείξεων και στην προαιρετική οθόνη Head-up.
Η νέα GLA εξοπλίζεται με τους τετρακύλινδρους βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες, οι οποίοι εξελίχθηκαν εξολοκλήρου για τη νέα έκδοση της σειράς compact μοντέλων. Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, διαθέτουν σαφώς μεγαλύτερη απόδοση ισχύος, υψηλότερη αποδοτικότητα και βελτιωμένες εκπομπές ρύπων. Ετοιμάζεται ήδη ένα μοντέλο με plug-in hybrid σύστημα κίνησης τρίτης γενιάς, για οδήγηση χωρίς ρύπους.
Για πρώτη φορά προσφέρεται με βενζινοκινητήρα 1,33 lt (GLA 200) με 163 ίππους, ενώ διαθέσιμο θα είναι και το δίλιτρο μοτέρ (GLA 35 4MATIC) με 306 ίππους.
Στην Ελλάδα θα έρθει την άνοιξη του 2020...