ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Μύθοι και αλήθειες για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Μύθοι και αλήθειες για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Παραθέτουμε μερικές από τις πιο κοινές παρανοήσεις σχετικά με τα EV και πώς το Kona Electric αποδεικνύει ότι είναι λάθος.

Αν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπάρχουν εδώ και δεκαετίες, εξακολουθούν να μην είναι τόσο συνηθισμένα όσο τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Εξαιτίας αυτού, εξακολουθούν να υπάρχουν πολλοί μύθοι και παραπληροφόρηση γύρω από τα ηλεκτρικά (EV) οχήματα.

Παραθέτουμε μερικές από τις πιο κοινές παρανοήσεις σχετικά με τα EV και πώς το Kona Electric αποδεικνύει ότι είναι λάθος.

Μύθος: Τα EV έχουν μικρό εύρος κίνησης.

Γεγονός: Καθώς εξελίσσεται η τεχνολογία των μπαταριών EV, η απόσταση που μπορεί να οδηγηθεί ένα EV με μία μόνο φόρτιση βελτιώνεται συνεχώς. Η νεότερη γενιά της μπαταρίας 64 kWh του Kona Electric, μπορεί να οδηγηθεί έως περίπου 447 χλμ. με μία μόνο φόρτιση. Αυτό το καθιστά μια ευέλικτη επιλογή για μια ποικιλία μοτίβων οδήγησης: όχι μόνο για μικρά ταξίδια στην πόλη και καθημερινές μετακινήσεις, αλλά και για μεγαλύτερα ταξίδια.

Μύθος: Τα EV είναι πολύ ακριβά.

Γεγονός: Ενώ τα EV κοστίζουν περισσότερο κατά μέσο όρο, από τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης κατά τη στιγμή της αρχικής αγοράς, το χάσμα τιμών μεταξύ τους μειώνεται. Πολλές ευρωπαϊκές χώρες προσφέρουν εκπτώσεις φόρου και κρατικές επιδοτήσεις για να αντισταθμίσουν το κόστος μιας αγοράς EV.

Είναι επίσης σημαντικό να ληφθεί υπόψη το συνολικό κόστος χρήσης κατά την αγορά ενός EV. Αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι το κόστος χρήσης για EV είναι συγκρίσιμο ή ελαφρώς χαμηλότερο από αυτό των βενζινοκίνητων οχημάτων, όχι μόνο επειδή σε ορισμένα μέρη του κόσμου, η ηλεκτρική ενέργεια είναι φθηνότερη από τη βενζίνη, αλλά και επειδή οι ιδιοκτήτες EV ξοδεύουν λιγότερα χρήματα για συντήρηση και επισκευές.

Μια άλλη παράμετρος, είναι η υπολειμματική τιμή. Τα EV τείνουν να διατηρούν υψηλότερο ποσοστό της αρχικής τους αξίας στην αγορά, ως μεταχειρισμένα αυτοκίνητα σε σύγκριση με τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Για παράδειγμα, με πενταετή απεριόριστη εγγύηση σε όλα τα οχήματα της Hyundai και εγγύηση 8 ετών / 160.000 χλμ. στις μπαταρίες υψηλής τάσης, τα ηλεκτρικά οχήματα της Hyundai τείνουν να κατατάσσονται σε ιδιαίτερα καλή θέση, σε αυτόν τον τομέα.

Μεταξύ των πέντε μεγαλύτερων ευρωπαϊκών αγορών, η Kona Electric προβλέπεται να έχει μία από τις κορυφαίες υπολειμματικές τιμές, σε σύγκριση με τους βασικούς ανταγωνιστές EV στην αγορά, διατηρώντας κατά μέσο όρο το 54% της αρχικής του αξίας σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν από τον ανεξάρτητο οδηγό RV CAP. Οι πρόσφατες αναβαθμίσεις που εισάγουν βελτιωμένη συνδεσιμότητα και τεχνολογία φόρτισης, εκτιμάται ότι ενισχύουν ακόμη περισσότερο την υπολειμματική αξία.

Μύθος: Δεν υπάρχουν αρκετά μέρη για τη φόρτιση ενός EV.

Γεγονός: Υπήρχαν περίπου 165.000 δημόσιοι σταθμοί φόρτισης EV στην Ευρώπη το 2019, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 17.000 σταθμών γρήγορης φόρτισης υψηλής ισχύος και αυτός ο αριθμός συνεχίζει να αυξάνεται. Ένας αυξανόμενος αριθμός χώρων εργασίας, σούπερ μάρκετ και δημόσιων χώρων στάθμευσης προσφέρει τώρα δωρεάν σταθμούς φόρτισης EV. Οι πελάτες που προτιμούν να φορτίζουν το EV τους στο σπίτι ,μπορούν να χρησιμοποιήσουν μια τυπική πρίζα με το καλώδιο που παραδίδεται με το όχημα (συμπεριλαμβανομένου ενός κουτιού ελέγχου εντός καλωδίου) για ολονύκτια φόρτιση ή να εγκαταστήσουν ένα Wallbox για ταχύτερη φόρτιση.

Πάντως στην Ελλάδα, υπάρχουν σταθμού φόρτισης σε όλα σχεδόν τα ΣΕΑ των αυτοκινητοδρόμων και στη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, καθώς και αρκετοί δημόσιοι σταθμοί φόρτισης στην Αθήνα και σε άλλες περιοχές, ενώ και οι Περιφέρειες της Ελλάδος εγκαθιστούν σε μεγάλες πόλεις δημοσίους σταθμούς.

Το Kona Electric διαθέτει έναν τριφασικό ενσωματωμένο φορτιστή 10,5 kW, ο οποίος είναι συμβατός με δημόσιους μονοφασικούς ή τριφασικούς σταθμούς φόρτισης AC ή με ένα ιδιωτικό συμβατό Wallbox στο σπίτι. Αυτό επιτρέπει σημαντικά μικρότερους χρόνους φόρτισης: 100% σε 4 ώρες και 50 λεπτά για την έκδοση 39 kWh ή 7 ώρες και 30 λεπτά για την έκδοση 64 kWh.

Μύθος: Είναι επικίνδυνο να φορτίζετε ένα ηλεκτρικό όχημα στη βροχή.

Γεγονός: Τα EV και οι φορτιστές τους είναι κατασκευασμένα για να αντέχουν σε όλες τις καιρικές συνθήκες και είναι εξοπλισμένα με σύγχρονη τεχνολογία που τα κάνουν εξίσου ασφαλή με τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, αν όχι ασφαλέστερα. Οι οδηγοί δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα να φορτίζουν το EV τους όταν βρέχει.

Για ακόμα μεγαλύτερη σιγουριά κατά την οδήγηση, το Kona Electric είναι εξοπλισμένο με τις τελευταίες τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης, γνωστές ως τεχνολογία Hyundai SmartSense. Αυτό περιλαμβάνει αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών, ανίχνευση τυφλού σημείου, ειδοποίηση κίνησης κατά την οπισθοπορεία, Lane Keep Assist, έξυπνη προειδοποίηση ορίου ταχύτητας, Assist High Beam, Smart Cruise Control με Stop and Go και Lane Follow Assist.

Μύθος: Δεν υπάρχει EV στην αγορά που να ταιριάζει στις ανάγκες μου.

Γεγονός: Η επιλογή των διαθέσιμων EV στην αγορά έχει διευρυνθεί δραστικά τα τελευταία χρόνια. Από τα συμπαγή αυτοκίνητα της πόλης έως τα SUV, τα EV σήμερα μπορούν να ικανοποιήσουν μια μεγάλη ποικιλία τρόπων ζωής και απαιτήσεων.

Μύθος: Τα EV δεν είναι διασκεδαστικά στην οδήγηση.

Γεγονός: Σε σύγκριση με τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, τα EV είναι πολύ πιο αθόρυβα στην οδήγηση και προσφέρουν ομαλότερη διαδρομή. Πολλά EV διαθέτουν μεγαλύτερη επιτάχυνση σε σύγκριση με τα αντίστοιχα εσωτερικής καύσης και προσφέρουν πιο δυναμική οδήγηση λόγω της χαμηλά τοποθετημένης της βαριάς μπαταρίας.

Με 204 ίππους, μέγιστη ροπή 395 Nm και μέγιστη ταχύτητα 170 χλμ., το Kona Electric είναι ένα ισχυρό SUV. Μπορεί να επιταχύνει στα 0-100 χλμ. / ώρα σε μόλις 7,9 δευτερόλεπτα. Επιπλέον, μια μονάδα λειτουργίας shift-by-wire επιτρέπει τη διαισθητική λειτουργία του ηλεκτρικού κινητήρα πατώντας απλά κουμπιά για εναλλαγή τρόπων οδήγησης. Το ρυθμιζόμενο σύστημα πέδησης, με ανάκτηση ενέργειας, επιτρέπει στον οδηγό να προσαρμόζει την ένταση του φρεναρίσματος χρησιμοποιώντας διακόπτες στο πίσω μέρος του τιμονιού. Το σύστημα ανακτά επιπλέον ενέργεια όταν είναι δυνατόν. Κρατώντας το αριστερό πεντάλ, ο οδηγός μπορεί ακόμη και να σταματήσει το όχημα - χωρίς να χρησιμοποιήσει τα φρένα. Σε συνδυασμό με τον αισθητήρα ραντάρ, το έξυπνο σύστημα πέδησης ανάκτησης ενέργειας, ελέγχει ακόμη και αυτόματα το φρενάρισμα σύμφωνα με την κίνηση που ακολουθεί.

Μύθος: Τα EV δεν δείχνουν όμορφα.

Γεγονός: Το Kona Electric σχεδιάστηκε για να ξεχωρίζει στο δρόμο. Προσφέρει κομψές γραμμές, ισχυρά φώτα LED και αεροδυναμικά βελτιστοποιημένους τροχούς κράματος 17 ιντσών. Το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου διαθέτει μια μοναδική κλειστή μάσκα για μοντέρνα εμφάνιση. Εν τω μεταξύ, υπάρχουν κι 6 διαφορετικοί συνδυασμοί εξωτερικών χρωμάτων.

Το Kona Electric αναμένεται στην Ελλάδα εντός του 2020.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ