X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Νέα δεδομένα από το Suzuki Ignis

Για μία ακόμη φορά η Suzuki άνοιξε δρόμους σε νέες κατηγορίες αμαξωμάτων.

Όπως έκανε με το Vitara στα SUV, δημιουργώντας την τότε νέα κατηγορία που γνωρίζει τεράστια άνθηση στην αγορά, με δεκάδες πλέον μοντέλα πολλών κατασκευαστών, έτσι επιχειρεί να κάνει και τώρα με το νέο Ignis.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ένα μοντέλο που δεν έχει καμία σχέση με τον προκάτοχό του (παραγωγή 2000 – 2008, υπήρξε συνεργασία με όμιλο General Motors, ενώ και η Subaru το λανσάρισε ως Justy), στα πολύ μικρά συμπαγή SUV. Αυτή η κατηγορία, όπως υπολογίζει η Suzuki, θα πάρει το 4% της αγοράς σε λίγα χρόνια.

Το νέο Ignis λοιπόν, είναι εδώ και διατίθεται στην Ελλάδα από την εισαγωγική εταιρεία του ομίλουΣφακιανάκη. Μάλιστα η εταιρεία αντιπροσωπεύει την ιαπωνική μάρκα στη χώρα μας για πάνω από 50 χρόνια και έχει 3-4 φορές μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς (όχι απόλυτα νούμερα πωλήσεων), έναντι των εισαγωγικών εταιρειών σε άλλες χώρες.

Το αυτοκίνητο είχα την ευκαιρία να το οδηγήσω εξάγοντας ορισμένα χρήσιμα συμπεράσματα.

Εντελώς νέο,βασίζεται στο πάτωμα του Baleno, ωστόσο είναι πιο ελαφρύ, λιγότερο από 900 κιλά. Αυτό συνεισφέρει στην οικονομία καυσίμου και στην ευελιξία του μοντέλου.

Παράλληλα, για να «δικαιολογήσει» τον χαρακτηρισμό του SUV, προσφέρεται σε δικίνητη αλλά και τετρακίνητη έκδοση, χαρακτηριστικό γνώρισμα της μάρκας που έχει παράδοση σε αυτόν τον τομέα και δεν τον απαρνιέται ούτε στα νέα μοντέλα. Επίσης, λόγω της περιβαλλοντικής διάστασης, εφοδιάζεται και αυτό, όπως και το Baleno, με «πιο υβριδικό σύστημα» και με start/stop (σε ορισμένες εκδόσεις) για περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης.

Όπως, συμβαίνει και με τα υπόλοιπα Suzuki, το Ignis δεν έχει εμφανισιακά συγγενικά χαρακτηριστικά με τα υπόλοιπα μοντέλα της μάρκας. Χάρη στο υπερυψωμένο αμάξωμα,δείχνει κάτι παραπάνω από ένα μικρό μοντέλο πόλης, ενώ φαίνεται αρκετά νεανικό με φωτιστικά και εν γένει σουλούπι. Προσφέρεται σε αρκετά χρώματα και με διχρωμία στην οροφή.

Στο εσωτερικό είναι αρκετά λιτό, με επίσης διχρωμίες και καλά πλαστικά. Μια μεγάλη οθόνη αφής δεσπόζει στο ταμπλό, το τιμόνι έχει χειριστήρια και η είναι έκδηλη η διάθεση για χώρους. Θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν και ο χώρος αποσκευών κρίνεται επαρκής για την κατηγορία.

Το νέο Ignisκινείται από έναν βενζινοκινητήρα 1.2 DUALJET – 90 ίππων, ο οποίος καταναλώνει 4,6 λίτρα καυσίμου, ενώμε το ήπιο υβριδικό σύστημα SHVS(SmartHybridVehiclebySuzuki) η κατανάλωση πέφτει στα 4,3 λίτρα ανά 100 χλμ.

Οσον αφορά στο SHVS, είναι ένα ελαφρύ και συμπαγές ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης, που χρησιμοποιεί μια ενσωματωμένη γεννήτρια ISG (IntegratedStarterGenerator), έναν ηλεκτροκινητήρα και μια μπαταρία ιόντων λιθίου. Πρόκειται για ένα σύστημα ιδανικό για χρήση σε compact οχήματα, που εκμεταλλεύεται την παρεχόμενη από τον ηλεκτροκινητήρα ροπή για να επιτύχει καλύτερη οικονομία καυσίμου.

Το μοτέρ συνδυάζεταιμε χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων και με αυτοποιημένο, επίσης 5 σχέσεων AGS (AutoGearShift) (μόνο στη δικίνητη έκδοση).

Σχετικά με την τετρακίνηση (ALLGRIPAUTO), είναι με συνεκτικό συμπλέκτη. Μεταφέρει τη ροπή έως και 50% στους πίσω τροχούς, ανάλογα την κατάσταση του οδοστρώματος.

Για τηνανάρτηση επιλέχθηκε ημιάκαμπτος άξονας πίσω στη δικίνητη έκδοση και άκαμπτος άξονα στην τετρακίνητη. Η γωνία προσέγγιησης (μπροστά) είναι 20 μοίρες, ράμπας (στη μέση) 18 και διαφυγής (πίσω) 38,8 μοίρες.

Σε θέματα ασφάλειας, το Ignis φέρει σύστημα ελέγχου ευστάθειας ESP, εμπρός, πλαϊνούς και αερόσακους τύπου κουρτίνας, σύστημα υποβοήθησης πέδησης που ενεργεί στα φρένα αποφεύγει η περιορίζει τη σύγκρουση, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής κ.α.

Καταλήγοντας,όσον αφορά στις τιμές, το Ignis πωλείται από 11.530 ευρώ στη δικίνητη έκδοση, η οποία με φουλ εξοπλισμό και υβριδικό σύστημα κοστίζει 15.080 ευρώ. Αντίστοιχα, οι τετρακίνητες εκδόσεις κοστίζουν από 14.030 ευρώ και 16.580 ευρώ με υβριδικό σύστημα.

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ