Νέα Peugeot 2008 & E-2008: Τι άλλαξε και πότε έρχονται στην Ελλάδα
Το κόμπακτ SUV της Peugeot ανανεώνεται σε εμφάνιση και τεχνολογίες και θα είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις βενζίνης, diesel, hybrid και ως αμιγώς ηλεκτρικό.
Η Peugeot αποκάλυψε το ανανεωμένο 2008, το οποίο αναμένεται να λανσαριστεί στην ελληνική αγορά το τελευταίο 3μηνο του έτους. Το Γαλλικό B-SUV πρωτοπαρουσιάστηκε στα τέλη του 2019 και από τότε έχει παραχθεί σε 700.000 μονάδες, με τις 75.000 από αυτές να αφορούν την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση E-2008!
Εμφανισιακά, το νέο μοντέλο υιοθετεί τους τρεις κάθετους φωτεινούς «όνυχες» που είναι ενσωματωμένοι στα μαύρα γυαλιστερά πλαίσια του προφυλακτήρα. Νέα είναι επίσης η μάσκα, οι προφυλακτήρες, τα εμπρός και πίσω φώτα και οι ζάντες αλουμινίου.
Στο εσωτερικό διατηρείται η γνωστή φιλοσοφία Peugeot i-Cockpit με το μικρής διαμέτρου τιμόνι. Καινούριες είναι οι επενδύσεις από ύφασμα ή αλκαντάρα, αναλόγως την έκδοση, ενώ νέος είναι και ο σχεδιασμός του πλήρως ψηφιακού και τρισδιάστατου πίνακα οργάνων 10’’ (στάνταρ στις εκδόσεις Allure και GT).
Επιπλέον, όλες οι εκδόσεις του 2008 διαθέτουν στον βασικό τους εξοπλισμό την οθόνη αφής 10’’ για το σύστημα πολυμέσων.
Άλλα χαρακτηριστικά στοιχεία του εσωτερικού είναι ο ατμοσφαιρικός φωτισμός με 8 αποχρώσεις, ο νέος επιλογέας για το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και ο μοχλός επιλογής κίνησης στις αυτόματες εκδόσεις.
Σημαντική αναβάθμιση έχουμε στο σύστημα κίνησης του ηλεκτρικού E-2008. Ο νέος κινητήρας έχει αυξημένη ισχύ 156 ίππων (από 136) και συνδυάζεται με μια επίσης νέα, μεγαλύτερη μπαταρία 54 kWh (από 50 kWh). Εκτός από βελτιωμένες επιδόσεις, το σύστημα προσφέρει και υψηλότερη μέση αυτονομία 406 km (από 345 του τωρινού μοντέλου).
Με το νέο Peugeot E-2008 διατίθενται δύο τύποι ενσωματωμένου φορτιστή. Στάνταρ είναι ο μονοφασικός των 7.4 kW, ενώ προαιρετικά διατίθεται ο τριφασικός των 11 kW. Το E-2008 έχει τη δυνατότητα φόρτισης σε δημόσιο σταθμό ισχύος έως 100 kW, με εκτιμώμενο χρόνο φόρτισης 20-80% μόλις 30 λεπτά. Σε wallbox 7.4 kW απαιτούνται 4 ώρες και 40 λεπτά, ενώ σε ενισχυμένη παροχή 3,2 kW χρειάζονται 11 ώρες και 10 λεπτά.
Η υπόλοιπη γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει δύο επιλογές βενζίνης και μία diesel:
- 1.2 PureTech turbo βενζίνης 100 ίππων με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
- 1.2 PureTech turbo βενζίνης 130 ίππων με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή με 8άρι αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ-8.
- 1.5 BlueHDi turbo diesel 130 ίππων με 8άρι αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ-8.
Στις αρχές του 2024, το νέο 2008 θα διατίθεται και ως υβριδικό, με το νέο σύστημα 48V HYBRID, το οποίο συνδυάζει ένα βενζινοκινητήρα 1.2 PureTech 136 ίππων με 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που έχει ενσωματωμένο έναν ηλεκτροκινητήρα.
Η μπαταρία του συστήματος φορτίζεται κατά την οδήγηση και προσφέρει επιπλέον ροπή στις χαμηλές στροφές και έως και 15% μικρότερη κατανάλωση. Σύμφωνα με την Peugeot, στην πόλη το υβριδικό 2008 μπορεί να λειτουργεί περισσότερο από το 50% του χρόνου ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο, εκπέμποντας μηδενικούς ρύπους.
Το νέο Peugeot 2008, εκτός από τις νέες HD κάμερες υποβοήθησης παρκαρίσματος, εξοπλίζεται με μια σειρά συστημάτων που κάνουν την οδήγηση ασφαλέστερη και ευκολότερη. Ανάμεσά τους και τα εξής:
- Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop and Go, και ρυθμιζόμενη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.
- Αυτόματο φρενάρισμα κινδύνου με προειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης: αναγνωρίζει την παρουσία πεζών και ποδηλατών ημέρα και νύχτα, και λειτουργεί με ταχύτητες απο 7 έως 140 km/h.
- Διευρυμένο σύστημα αναγνώρισης πινακίδων οδικής σήμανσης και προβολή στην οθόνη του ψηφιακού πίνακα οργάνων: πινακίδα stop, απαγόρευσης εισόδου σε μονόδρομο, απαγόρευση προσπέρασης, τέλος απαγόρευσης προσπέρασης, και τις ήδη γνωστές πινακίδες ορίου ταχύτητας.
- Ενεργό σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα με επαναφορά στη λωρίδα.
- Προειδοποίηση απόσπασης προσοχής οδηγού, που αναγνωρίζει μειωμένη επαγρύπνηση από τη συνεχή οδήγηση με ταχύτητες άνω των 65 km/h, αναλύοντας τις ανεπαίσθητες κινήσεις του τιμονιού.
- Σύστημα ελέγχου τυφλών σημείων.
- Σύστημα αναβαθμισμένης λειτουργίας ελέγχου πρόσφυσης Grip Control, που διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης: άμμος, λάσπη και χιόνι.
Όπως γράψαμε και στην αρχή, το νέο 2008 αναμένεται να λανσαριστεί στην ελληνική αγορά το τελευταίο 3μηνο του έτους στις εκδόσεις Active, Allure και GT.