ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Νέες Aprilia SX και RX 125

Aprilia SX και RX 125
Aprilia SX και RX 125 APRILIA

Σφαιρικά αναβαθμισμένα για το 2021 και με καινούριο Euro5 κινητήρα, τα δύο μικρά και ζωηρά fun bikes του Νοάλε στα 125 κ.εκ., το supermotard SX 125 και το enduro RX 125 έφτασαν και στην ελληνική αγορά.

Οι δύο ιταλικές μοτοσυκλέτες βασίζονται φυσικά στα ίδια μηχανικά μέρη και στην φιλοσοφία της λειτουργικότητας και ευελιξίας κατά την καθημερινή οδήγηση στην πόλη, αλλά το SX 125 δίνει προτεραιότητα στη διασκέδαση στην άσφαλτο και το RX 125 στη χωμάτινη ή σκληρότερη off-road επιφάνεια.

Το RX 125 είναι μεγαλύτερο κατά 70 χλστ. σε μήκος και κατά 5 χλστ. σε ύψος και μεταξόνιο, ενώ το ύψος της σέλας είναι στα 905 χλστ. (σε σχέση με τα 880 χιλ. του Supermotard SX 125). Και τα δύο έχουν ακτινωτούς τροχούς, όμως το ασφάλτινο SX έχει ζάντες 17 ιντσών και το "χωμάτινο" RX την κλασική off-road επιλογή 21 ιντσών εμπρός και 18’’ πίσω.

Αντίστοιχα το πρώτο έχει ασφάλτινα ελαστικά και το δεύτερο χωμάτινα, ενώ το SX 125 έχει λίγο μεγαλύτερο δισκόφρενο εμπρός (300 έναντι 260 χιλιοστών), και μάλιστα σε wave σχέδιο που παραπέμπει στους αγώνες, ενώ το πίσω δισκόφρενο και στις δύο περιπτώσεις είναι 220 χιλιοστών.

Aprilia SX και RX 125
Aprilia SX και RX 125 APRILIA

Σε αυτόν τον τομέα, η Aprilia είναι το πρώτο εργοστάσιο που παρουσίασε στην κατηγορία το σύστημα ABS της Bosch με anti roll-over λειτουργία, το οποίο επενεργεί στον εμπρός τροχό, για ακριβές φρενάρισμα και ελεγχόμενη ανύψωση του πίσω τροχού κατά τη διάρκεια δυνατού φρεναρίσματος.

Κατά τα άλλα, όλες οι αναβαθμίσεις στη σχεδίαση και στα μηχανικά μέρη είναι ίδιες. Στη φρέσκια τους εμφάνιση συμβάλλουν το νέας σχεδίασης ρεζερβουάρ, τα νέα χρώματα και τα γραφικά Rally Tribute στο πρότυπο της off-road κληρονομίας της Aprilia, ενώ όλα τα μηχανικά μέρη είναι βαμμένα με μαύρο γυαλιστερό χρώμα.

Τα όργανα είναι πλέον ψηφιακά, συμπαγών διαστάσεων και μοντέρνα, με νέες λειτουργίες - όπως το ημερολόγιο ταξιδιού, το οποίο δίνει τη δυνατότητα θέασης της τελικής ταχύτητας και δύο μερικών χιλιομετρητών. Ένα νέο στοιχείο πρακτικότητας είναι επίσης και η (προαιρετική) θύρα USB κάτω από τη σέλα.

Ο ριζικά αναθεωρημένος σχεδόν σε κάθε του εξάρτημα μονοκύλινδρος με 4 βαλβίδες κινητήρας των 124,2 κ.εκ. κάνει το ντεμπούτο του εδώ, και συνδυάζεται με τη νέα εξάτμιση με ατσάλινο τελικό που φέρει το λογότυπο της Aprilia. Η ανανέωση του κινητήρα τον έκανε ισχυρότερο και πιο ροπάτο χαμηλά. Το peak της ροπής των 11,2 Nm έρχεται στις 8.000 στροφές, ενώ τον κινητήρα διαχειρίζεται η νέα βελτιωμένη ηλεκτρονική μονάδα MIUG4 της Magneti Marelli.

Aprilia SX και RX 125
Aprilia SX και RX 125 APRILIA

Η εκκίνηση γίνεται με ηλεκτρική μίζα, και το κιβώτιο ταχυτήτων διαθέτει 6 σχέσεις. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε το Νοάλε, με συνολικό βάρος 134 κιλά (με πλήρωση του δοχείου καυσίμου 7 λίτρων), η μέση κατανάλωση των δύο μοτοσυκλετών είναι 2,6 λίτρα / 100 χλμ., κατά τις μετρήσεις κύκλου WMTC, και η εκπομπή CO2 είναι 60 γρ./χλμ.

Το ατσάλινο πλαίσιο δύο δοκών συνοδεύεται με ίδια ανάρτηση και στις δύο μοτοσικλέτες: αποτελείται εμπρός από ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι 41 χιλ. με διαδρομή 240 χλστ., και πίσω από ατσάλινο ψαλίδι με διαδρομή 210 χιλ. που εξασφαλίζεται από ένα μονό αμορτισέρ με προοδευτικό μοχλισμό σύνδεσης.

Οι Aprilia SX 125 και RX 125 έφτασαν ήδη στη χώρα μας, με τιμή 3.890 και 3.790 ευρώ αντίστοιχα - τιμές που περιλαμβάνουν 2 χρόνια επέκταση της εργοστασιακής εγγύησης και 4 χρόνια οδική βοήθεια. Η RX 125 είναι διαθέσιμη στον χρωματισμό Silver Speedway και στη νέα έκδοση γραφικών Rally Tribute, και η RX 125 διατίθεται στο χρώμα Red Raceway.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ