Νέες Honda CRF300L και CRF300 Rally
Βασισμένο στη βαριά ιστορία του XL, πάνω στο οποίο εξελισσόταν στο πέρασμα των δεκαετιών η κεντρική ιδέα του 1970 για ένα μονοκύλινδρο On-Off με πλαίσιο ικανό για άνεση στην άσφαλτο και ανθεκτικότητα στο χώμα, το Honda CRF300 του 2021 κάνει άλλο ένα άλμα προόδου.
Σε κάθε τομέα της μοτοσυκλέτας δείχνει να βρίσκεται μια σημαντική αλλαγή. Από τον νέο κινητήρα των 286 κ.εκ. και τη μείωση του βάρους κατά 4 κιλά, από το νέο πλαίσιο και την αύξηση της διαδρομής της ανάρτησης και της απόστασης από το έδαφος, μέχρι τα νέα LCD όργανα και το μεγαλύτερο ρεζερβουάρ στη mini-adventurer έκδοση CRF300 Rally.
Μεγαλύτερος κινητήρας
Ο νέος υγρόψυκτος κινητήρας –μάλιστα προδιαγραφών Euro5- μεγάλωσε από τα 250 κ.εκ. σε ποσοστό 14%, στα 286 κ.εκ., και με μεγαλύτερη διαδρομή κυλίνδρου αποδίδει 10% περισσότερη ισχύ (27,3 ίπποι) και 18% περισσότερη ροπή (26,6 Nm στις 6.500 στροφές).
Ο νέος χρονισμός του εκκεντροφόρου εισαγωγής και η πυκνότερη κλιμάκωση των σχέσεων 1-5 τον κάνει ολοζώντανο σε όλο το φάσμα μετά τις 2.000 στροφές, ενώ η μακριά 6η σχέση προσφέρει ξεκούραση και οικονομία στο ταξίδι. Παράλληλα, ο ψεκασμός PGM-FI τηρεί τις κρίσιμες, για αυτή τη μοτοσικλέτα, αρετές της οικονομίας καυσίμου και περιορισμού των ρύπων.
Καθώς η τελική ταχύτητα αυξήθηκε από τα 129 χλμ./ώρα στα 132 χλμ./ώρα, ένας υδραυλικός, μονόδρομος συμπλέκτης προσφέρει ελαφρύτερη κατά 20% αίσθηση στη μανέτα και ελέγχει τις ‘αναπηδήσεις’ του πίσω τροχού σε γρήγορα κατεβάσματα, σε άσφαλτο και χώμα.
Honda CRF300L
Η λεπτότερη, πιο αιχμηρή στο σχέδιο και λίγο πιο ευέλικτη στην πόλη και στο βουνό CRF300L έχει χάσει 4 κιλά, και πλέον με βάρος 142 κιλά έχει κατά 13% καλύτερη αναλογία ισχύος/βάρους. Σημαντικό ρόλο σε αυτό, χωρίς συμβιβασμούς στη στρεπτική ακαμψία, έχει διαδραματίσει το ανασχεδιασμένο, ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο και το νέο αλουμινένιο ψαλίδι.
Σε πιο άγρια off-road εδάφη είναι ακόμα ικανότερη, καθώς τo ανεστραμμένο πιρούνι Showa 43 χλστ. κέρδισε 10mm διαδρομής (τώρα 260 χλστ.) και το ύψος από το έδαφος αυξήθηκε από τα 25,5 στα 28,5 εκατοστά – καθώς πλαίσιο και κινητήρας εδράζονται κατά 20 χλστ. ψηλότερα. Η διαδρομή της πίσω ανάρτησης Pro-Link είναι επίσης 260 χλστ..
Οι αλλαγές στη γεωμετρία του τιμονιού και συνεπώς και της θέσης οδήγησης κάνουν το χειρισμό του τιμονιού λιγότερο κουραστικό, ενώ τα κυματοειδή δισκόφρενα (256 χλστ. εμπρός) συμπληρώνει το δικάναλο ABS. Φυσικά, ο εμπρός τροχός είναι 21 ιντσών (18’’ πίσω) και οι ελαφριές, αλουμινένιες ζάντες αποτελούνται από ακτίνες, βάσει του off-road προσανατολισμού.
Οι σχεδιαστικές αλλαγές του CRF300L, πέραν των νέων γραφικών, περιλαμβάνουν μικρότερου πλάτους ρεζερβουάρ (7,8 λίτρων) και σέλα, η οποία μάλιστα έχει λίγο αυξημένο ύψος (στα 880 χλστ.) παραπέμποντας περισσότερο στις αγωνιστικές CRF. Καινούρια, επίσης, και πιο ευανάγνωστα, είναι τα LCD όργανα με μαύρες ενδείξεις σε λευκό φόντο.
Honda CRF300 RALLY
Η μικρή Adventure της Honda, μια καλύτερα εξοπλισμένη και με περισσότερα προστατευτικά για το ταξίδι έκδοση του CRF250 τότε, εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 2017 με σαφείς σχεδιαστικές παραπομπές στην αγωνιστική CRF450 RALLY Dakar του HRC.
Τα πιο ορατά στοιχεία που διαφοροποιούν το CRF300 Rally από το CRF300L είναι ο ασύμμετρος διπλός προβολέας LED, το πάνω/κάτω φέρινγκ, τα πλαϊνά πλαστικά, η ανεξάρτητη ζελατίνα, η ποδιά και οι χούφτες. Και, φυσικά, το μεγαλύτερο ρεζερβουάρ των 12,8 λίτρων, που αγγίζει αυτονομία άνω των 410 χιλιομέτρων. Από τη μέση και πίσω δεν υπάρχουν ιδιαίτερες διαφορές, καθώς και αυτό παραπέμπει σε ΜΧ.
Οι αλλαγές στη γεωμετρία του τιμονιού και της θέσης οδήγησης, όπως και τα νέα LCD όργανα, εφαρμόζονται και εδώ αυτούσια. Ωστόσο, η σέλα είναι φαρδύτερη, τώρα εδράζεται σε ελαστικές βάσεις και είναι χαμηλότερη κατά 10 mm (αλλά, και πάλι, ψηλότερη κατά 5 χλστ. από το CRF300L).
Με το νέο ατσάλινο ημίδιπλο πλαίσιο και το νέο ψαλίδι το βάρος του CRF300 Rally έχει μειωθεί επίσης κατά 4 κιλά (στα συνολικά 153 kg, με τον επιπλέον εξοπλισμό της). Η μεγαλύτερης διαδρομής ανάρτηση και οι τροχοί δεν έχουν διαφορές από το CRF300L, ενώ στο CFR300 Rally η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί από τα 27,0 στα 27,5 εκατοστά, ενώ το δισκόφρενο εμπρός έχει διάσταση 296mm.
Στην Ελλάδα
Τα καινούρια Honda CRF300L και CRF300 RALLY ήδη εισάγονται στη χώρα μας, με τιμές 5.950 και 7.400 € αντίστοιχα. Συμπληρώνονται από αξεσουάρ όπως το top box 38 λίτρων, η πίσω σχάρα, και η ποδιά με βάσεις για το κάρτερ του κινητήρα.