Νέο Audi A1 από 19.950 ευρώ
Επειτα από 7 χρόνια, το Audi Α1 ανανεώθηκε ριζικά, όχι όμως ως προς τη φιλοσοφία του να παραμένει ένα μικρό, συμπαγές μοντέλο.
Ωστόσο, ενώ παλιότερα με τους λιγότερους χώρους που είχε, απευθυνόταν σε όσους ήθελαν ένα δεύτερο, premium αυτοκίνητο στην οικογένεια ή απλά ένα αυτοκίνητο πόλης, τώρα, η νέα έκδοση, μπορεί κάλλιστα να αποτελέσει πρώτο αυτοκίνητο στην οικογένεια, με πεντάθυρο αποκλειστικά αμάξωμα (sportback), περισσότερους χώρους, αναβαθμισμένο εξοπλισμό και πλειάδα κινητήρων.
Με εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και hi-tech Infotainment, παραμένοντας μόνιμα συνδεδεμένο με τον ψηφιακό κόσμο, το νέο Α1 θα προσφέρει επίσης διευρυμένες δυνατότητες εξατομίκευσης και προσωποποίησης.
Όσον αφορά στις διαστάσεις, το νέο A1είναι λίγο πιο μακρύ από τον προκάτοχό του (+56 χιλιοστά, στα 4,03 μ.), ενώ διατηρεί ίδιο το πλάτος (1,74 μ.), με ύψος μόλις 1,43 μ.
Ξεχωρίζει η εισαγωγή αέρα μεταξύ καπό και πολυγωνικής μάσκας, τα 3D φωτιστικά, τα φαρδιά μετατρόχια, οι κοντοί πρόβολοι και οι ελαφρώς φουσκωμένοι θόλοι των τροχών.
Εξάλλου, μόδα της εποχής είναι οι διχρωμίες και έτσι το νέο Α1 έρχεται και με διαφορετικό χρώμα από τις εμπρός κολόνες και την οροφή, μέχρι την πίσω αεροτομή.
Στο εσωτερικό, η εικόνα είναι εντελώς διαφορετική από πριν, πολύ πιο σπορτίφ, με οδηγοκεντρικό κόκπιτ, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων, τριάκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα, συνδεσιμότητα και πολλά ακόμα στοιχεία εξατομίκευσης στον προαιρετικό εξοπλισμό, όπως το Audi virtual cockpit με το ευρύτερο φάσμα λειτουργιών παρέχει ολοκληρωμένες και πολλές πληροφορίες όπως κινούμενους χάρτες πλοήγησης και γραφικά για μερικά συστήματα υποβοήθησης στο άμεσο οπτικό πεδίου του οδηγού.
Επίσης, οι αυξημένες διαστάσεις χαρίζουν περισσότερο χώρο στην καμπίνα, τόσο μπροστά, όσο κυρίως πίσω, όπου πλέον μπορούν να καθίσουν και τρία άτομα, ενώ ο χώρος αποσκευών αυξήθηκε κατά 65 λίτρα, φθάνοντας στα 335 λίτρα.
Το Infotainment στο νέο A1 προέρχεται από τις μεγαλύτερες κατηγορίες. Το ηχοσύστημα MMI είναι στάνταρ και μπορεί να ρυθμιστεί από τους διακόπτες πολλαπλών λειτουργιών στο τιμόνι και την οθόνη στον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων. Στην κορυφαία διαμόρφωση, η πλοήγηση MMI plus προσφέρει μία οθόνη αφής MMI 10,1 ιντσών, η οποία συνδυάζεται άψογα με την μαύρη γυαλιστερή επιφάνεια.
Το νέο A1 εγγυάται κορυφαία συνδεσιμότητα για οδηγό και επιβάτες, κάτι που θέλουν οι νέοι, προσφέροντας συνδέσεις Apple CarPlay και Android Auto στο ΜΜΙ που έχει προγραμματιστεί ειδικά για αυτά.
Οι φανατικοί της μουσικής και της υψηλής πιστότητας του ήχου θα ικανοποιηθούν ιδιαίτερα με τα διαθέσιμα ηχοσυστήματα, με κορυφαίο αυτό της Bang & Olufsen με 11 ηχεία και συνολική απόδοση 560 Watt, ενώ η 3D λειτουργία του χρησιμοποιεί το παρμπρίζ σαν επιφάνεια αντανάκλασης.
Αλλά και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού του Audi A1 έρχονται επίσης από τις μεγαλύτερες κατηγορίες, όπως διατήρησης απόστασης από το προπορευόμενο αυτοκίνητο, διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, Audi pre sense front που με αισθητήρας ραντάρ του αναγνωρίζει κρίσιμες καταστάσεις στις οποίες εμπλέκονται και άλλα οχήματα, διερχόμενοι πεζοί ή ποδηλάτες μπροστά από το αυτοκίνητο και προειδοποιεί τόσο ακουστικά όσο και ηχητικά τον οδηγό, ενώ προετοιμάζεται για ένα πιθανό φρενάρισμα με όλη την ισχύ πέδησης και αν απαιτείται ενεργοποιεί το αυτόματο σύστημα πέδησης ανάγκης για να αποφύγει τη σύγκρουση ή να αποφύγει τις συνέπειές της.
Τώρα, σχετικά με τα κινητήρια σύνολα έχουμε μόνο μοτέρ βενζίνης 1.0 lt με 95 και 116 ίππους (ο δεύτερος και με κιβώτιο S tronic), 1.5 lt – 150 (και με S tronic) καθώς και με 2.0 lt – 200 hp. Πέραν του αυτόματος διπλού συμπλέκτη S tronic, συνδυάζονται με κιβώτια 7 ή 6 σχέσεων.
Πάντως, επειδή άλλαξαν οι κωδικοί χαρακτηρισμού των εκδόσεων και ίσως μπερδευτούν οι υποψήφιοι αγοραστές, μην τρομάξουν βλέποντας πίσω 25 TFSI, διότι δεν πρόκειται για έκδοση 2.5 λίτρων, αλλά για χιλιάρι μοτέρ 95 ίππων. Ομοίως, η έκδοση 30TFSI, χαρακτηρίζει τον χιλιάρη των 116 hp, η 35 TFSI την έκδοση των 150 hp και η 40TFSI την έκδοση των 200hp.
Οδήγησα για λίγα χιλιόμετρα το νέο Audi A1Sportback και μου φάνηκε καλοστημένο, με πίσω άξονα να φέρει ημιάκαμπτο άξονα, ενώ προσφέρεται με η επιλογή μιας πιο σφιχτής σπορ ανάρτησης, με επιπλέον κόκκινες δαγκάνες φρένων και μεγαλύτερους δίσκους φρένων.
Επίσης, προαιρετικά διατίθεται το σύστημα επιλογής δυναμικής συμπεριφοράς Audi drive select, με τέσσερα προγραμμάτων: auto, dynamic, efficiency και individual- που επηρεάζουν τη δυναμική του συμπεριφορά.
Οι τιμές ξεκινούν από 19.950 ευρώ, για την έκδοση των 95 ίππων, η οποία θα έρθει λίγο αργότερα. Το νέο Audi A1 Sportback θα βρίσκεται αυτές τις ημέρες στις εκθέσεις της μάρκας σε όλη την Ελλάδα…