Νέο Audi R8 Coupe V10 GT RWD: Το R8 αποχαιρετά τον V10, με 620 ίππους για 333 τυχερούς μόνο
Η Audi δημιούργησε μια ειδική έκδοση του R8, εξαιρετικά περιορισμένης παραγωγής, με τον 5.2 V10 να στέλνει 620 ίππους στους πίσω μόνο τροχούς.
Ήταν το 2010 όταν η Audi Sport GmbH λάνσαρε το πρώτο Audi R8 GT. Τώρα, έφτασε η στιγμή το R8 να πει αντίο στον V10, με την ειδική έκδοση Audi R8 Coupé V10 GT RWD. Πρόκειται για μια έκδοση περιορισμένης παραγωγής η οποία θα κατασκευαστεί σε μόλις 333 μονάδες για τις αγορές όλου του κόσμου.
Ξεχωρίζει από τα νέα και αποκλειστικά χαρακτηριστικά στο αμάξωμα και το εσωτερικό, τα οποία αποτίνουν φόρο τιμής στην πρώτη γενιά του R8 GT.
Ανάμεσά τους τα μαύρα λογότυπα “R8 GT”, τα αεροδυναμικά βοηθήματα από ανθρακόνημα, η μεγάλη αεροτομή που είναι εφοδιασμένη με ανάρτηση, η ένδειξη με τον αύξοντα αριθμό του μοντέλου, οι ειδικές ζάντες ελαφρού κράματος και το σαλόνι με επενδύσεις σε συνδυασμό μαύρου και κόκκινου.
Ένα ακόμη ξεχωριστό στοιχείο της έκδοσης είναι η πολλαπλή εισαγωγής που είναι βαμμένη σε μαύρο χρώμα.
Βασικά χαρακτηριστικά του νέου supercar είναι η αυξημένη απόδοση του ατμοσφαιρικού κινητήρα V10 των 5,2 λίτρων, στους 620 ίππους (από 570 PS) και τα 565 Nm ροπής, και η πίσω κίνηση. Αυτό σημαίνει πως πρόκειται για το πιο ισχυρό πισωκίνητο μοντέλο στην ιστορία της Audi. Το R8 Coupé V10 GT RWD επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 3,4‘‘, στα 200 km/h σε 10,1‘‘ και στην τελική ταχύτητα των 320 km/h.
Η ισχύς περνά στον πίσω άξονα μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων που έχει αναβαθμιστεί για πιο γρήγορους χρόνους αλλαγής ταχυτήτων.
Το νέο πρόγραμμα οδήγησης Torque Rear δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει το επίπεδο εμπλοκής του συστήματος ελέγχου της ευστάθειας ESC, έτσι ώστε να απολαύσει την οδήγηση με πλαγιολισθήσεις. Το επίπεδο 1 επιτρέπει τη μικρή ολίσθηση των τροχών, ενώ το επίπεδο 7 επιτρέπει αρκετά μεγαλύτερο περιθώριο γλιστρήματος των πίσω τροχών. Το επιθυμητό επίπεδο ροπής που φθάνει στον πίσω άξονα ρυθμίζεται από έναν περιστροφικό διακόπτη στο τιμόνι.
Η Audi προσώρησε επίσης σε δίαιτα για το νέο της supercar. Σε σύγκριση με το R8 Coupé V10 Performance RWD, το βάρος μειώθηκε κατά περίπου 20 κιλά, φθάνοντας συνολικά τα 1.580 κιλά (χωρίς τον οδηγό). Οι αποκλειστικοί τροχοί 20 ιντσών και 10 ακτίνων, που μπορούν να συνδυαστούν με ελαστικά Michelin Sport Cup 2 υψηλών επιδόσεων (τα οποία είναι σχεδιασμένα τόσο για τον δρόμο όσο και για την πίστα), παίζουν καθοριστικό ρόλο στη μείωση του βάρους.
Οι ελαφριοί σφυρήλατοι τροχοί βασίζονται σε αγωνιστικά μοντέλα της Audi, ενώ το κεραμικό σύστημα πέδησης εξοικονομεί επιπλέον βάρος. Παράλληλα, υπάρχουν μπάκετ καθίσματα ειδικά για το R8 και η σπορ ανάρτηση performance με την αντιστρεπτική ράβδο από CFRP.
Η μπροστινή αντιστρεπτική ράβδος είναι κατασκευασμένη από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα και σε συνδυασμό με δύο συνδέσμους από κόκκινο ανοδιωμένο αλουμίνιο (για προστασία από τη διάβρωση), μειώνεται το βάρος και βελτιώνεται το κράτημα στις στροφές.
Προαιρετικά διατίθεται αναβαθμισμένη ανάρτηση για ακόμα πιο σπορ χαρακτηριστικά οδήγησης, η οποία επιτρέπει την αυτόνομη ρύθμιση των επιπέδων συμπίεσης και εκτόνωσης αλλά και τη ρύθμιση του ύψους του αμαξώματος.
Το νέο Audi R8 Coupé V10 GT RWD θα είναι διαθέσιμο μέσα στο 2023.