Νέο Audi RS 3 Performance Edition με 407 ίππους και τελική 300 km/h
Η νέα ειδική έκδοση του Audi RS 3 θα παραχθεί σε μόλις 300 μονάδες και θα έχει μεταξύ άλλων μπάκετ καθίσματα, κεραμικά φρένα και ενεργητική ανάρτηση, στάνταρ.
Η Audi Sport παρουσιάζει μια ακόμη πιο δυναμική έκδοση του RS 3. Το Audi RS 3 Performance Edition θα είναι διαθέσιμο ως Sportback και Sedan, θα παραχθεί σε 300 μόλις μονάδες και θα αποτελέσει την κορωνίδα της σειράς RS 3, τόσο σε τεχνικό όσο και σε αισθητικό επίπεδο. Στις αγορές αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2023.
Το RS 3 Perfomance Edition είναι πιο ισχυρό και ταχύτερο από κάθε άλλο RS 3 έως σήμερα. Ο πεντακύλινδρος turbo 2.5 TFSI κινητήρας έχει αναβαθμιστεί αποδίδοντας πλέον 407 ίππους (από 400) σε μεγαλύτερο εύρος στροφών, μεταξύ 5.700 - 7.000 rpm. Αυξημένο είναι και το εύρος της μέγιστης ροπής των 500 Nm που είναι πλέον διαθέσιμη μεταξύ 2.250 - 5.700 rpm.
Η ισχύς μεταδίδεται μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη S tronic 7 σχέσεων. Οι ταχύτατοι χρόνοι αλλαγής ταχυτήτων χωρίς διακοπή στην παροχή ισχύος, η σπορ κλιμάκωση των σχέσεων και το σύστημα launch control εξασφαλίζουν κορυφαίες επιταχύνσεις. Το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 3,8’’, όσο και στην “απλή” έκδοση με RS Dynamics Package plus, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τώρα τα 300 km/h (από 290) καθιστώντας το RS 3 Perfomance Edition το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας που επιτυγχάνει αυτό το νούμερο.
Το RS 3 Performance Edition διαθέτει επίσης σπορ ανάρτηση RS με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα ενεργά αμορτισέρ στο στάνταρ εξοπλισμό. Κάθε αμορτισέρ προσαρμόζεται συνεχώς στις συνθήκες του δρόμου, στο στυλ οδήγησης και στο πρόγραμμα που έχει επιλεχθεί από το Audi drive select.
Οι ηλεκτρομαγνητικά ενεργοποιούμενες βαλβίδες ελέγχουν τη ροή του υδραυλικού υγρού στα αμορτισέρ και προσφέρουν τη δυνατότητα ρύθμισης της απόσβεσης εντός 10 χιλιοστών του δευτερολέπτου ώστε αυτή να ανταποκρίνεται ανά πάσα στιγμή στις εκάστοτε συνθήκες.
Το RS 3 Performance Edition διαθέτει επίσης RS Torque Splitter που αυξάνει τη σταθερότητα – για παράδειγμα σε βρεγμένες συνθήκες – ενώ παράλληλα βελτιώνει την ευελιξία και μειώνει την υποστροφή κατά τη δυναμική οδήγηση. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενων πολύδισκων συμπλεκτών που ρυθμίζουν την κατανομή της ροπής μεταξύ των πίσω τροχών.
Έως και το 50% της ισχύος μπορεί να διοχετευθεί στον πίσω άξονα, ενώ στο πρόγραμμα RS Torque Rear, όλη η ροπή που φθάνει σε αυτόν μπορεί να μεταφερθεί στον εξωτερικό τροχό, επιτρέποντας το ντριφτάρισμα. Στο πρόγραμμα RS Performance, η κατανομή ροπής μεταξύ των πίσω τροχών γίνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να επιτυγχάνεται σχεδόν ουδέτερη συμπεριφορά, με ελάχιστη υποστροφή και υπερστροφή, εξασφαλίζοντας βέλτιστη απόδοση και επιδόσεις στην πίστα.
Το RS 3 Performance Edition φορά στάνταρ ημι-σλικ ελαστικά Pirelli P Zero “Trofeo R” με διαστάσεις 265/35 στον εμπρός άξονα και 245/35 στον πίσω. Οι ζάντες 19 ιντσών με τη σκούρα γκρι ματ απόχρωση είναι κατασκευασμένες από χυτό αλουμίνιο και έχουν αποκλειστική σχεδίαση.
Τα φρένα αποτελούνται από εμπρός κεραμικούς δίσκους διαστάσεων 380 x 38 mm με δαγκάνες 6 εμβόλων, και πίσω δίσκους από χάλυβα, 310 x 22 mm. Οι δαγκάνες είναι βαμμένες σε μπλε χρώμα ώστε να ταιριάζουν με τις αποχρώσεις του εσωτερικού.
Εμφανισιακά, εκτός από τους τροχούς αποκλειστικής σχεδίασης και την σπορ εξάτμιση RS με μαύρες απολήξεις, οι δακτύλιοι της Audi και το σήμα RS 3 εμπρός και πίσω έχουν επίσης μαύρη απόχρωση.
Οι εμπρός προβολείς είναι στάνταρ Matrix LED με σκουρόχρωμο πλαίσιο και τα πίσω φώτα LED. Στο ξεκλείδωμα του RS 3 Performance Edition, τα φώτα ημέρας αποτυπώνουν μια καρό σημαία τερματισμού στην πλευρά του συνοδηγού και το "3-0-0" στην πλευρά του οδηγού, δηλώνοντας με αυτό τον τρόπο τον περιορισμένο αριθμό αντιτύπων και την τελική ταχύτητα των 300 km/h. Αντίστοιχα στο κλείσιμο, αντί για το "3-0-0" προβάλλεται το λογότυπο "RS-3".
Αλλά και στην οδήγηση, ως φως ημέρας υπάρχει η προβολή της καρό σημαίας και στις δύο πλευρές ενώ ένας φωτισμός LED εισόδου στις μπροστινές πόρτες προβάλλει την επιγραφή "#RS performance" στο έδαφος δίπλα στο αυτοκίνητο.
Στο εσωτερικό, για πρώτη φορά στο RS 3 τα μπάκετ καθίσματα διατίθενται ως βασικός εξοπλισμός. Είναι επενδεδυμένα με ύφασμα μικροϊνών Dinamica και δέρμα Nappa, ενώ το κεντρικό πάνελ έχει μπλε κυψελωτή ραφή. Μπλε απόχρωση έχουν επίσης οι ζώνες ασφαλείας, οι ραφές στο κεντρικό υποβραχιόνιο, στα χερούλια των πορτών και στο τιμόνι. τα πατάκια αλλά και το κάλυμμα του πορτμπαγκάζ . Τέλος, το flat-bottom τιμόνι με επένδυση Alcantara διαθέτει μπλε σήμανση στη θέση 12:00.
Ειδική για την περίπτωση του RS 3 Performance Edition είναι και η οθόνη αφής 10,1 ιντσών. Έχει εικόνα φόντο με εμφάνιση carbon και δείχνει τη χαρακτηριστική σειρά ανάφλεξης 1-2-4-5-3 του κινητήρα. Μεταξύ άλλων φιλοξενεί ενδείξεις σχετικά με τη θερμοκρασία του κινητήρα, το λάδι μοτέρ και κιβωτίου ταχυτήτων, τις δυνάμεις g και τις πιέσεις των ελαστικών. Ταυτόχρονα, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων Audi virtual cockpit plus παρέχει πληροφορίες και δεδομένα που σχετίζονται με τις επιδόσεις, όπως χρονομετρήσεις γύρων, δυνάμεις g και χρόνους επιτάχυνσης 0 ‑100 km/h, 0 ‑200 km, 0-400 m και 0-800 m.
Τέλος, αν και έχει ελάχιστη σημασία, το Audi RS 3 Performance Edition έχει εργοστασιακή κατανάλωση καυσίμου 8,9-9,5 lt/100 km κατά μέσο όρο και εκπομπές CO2 201-2016 g/km.