ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Νέο Focus και με έκδοση Crossover

Νέο Focus και με έκδοση Crossover
HASSELBLAD H5D

Το Ford Focus του 2018 σχεδιάστηκε εν λευκώ - αποκτώντας στη νέα του γενιά μέχρι και crossover εκδοχή, την έκδοση Focus Active, στο πρότυπο που έθεσε το Fiesta.

Είκοσι χρόνια μετά από το ριζοσπαστικό, εντελώς απρόσμενο τότε σχέδιο της γέννησής του, και έχοντας απομακρυνθεί σταδιακά από το "new edge design" που άλλαξε την αυτοκίνηση το 1998, το Ford Focus του 2018 σχεδιάστηκε εν λευκώ - αποκτώντας στη νέα του γενιά μέχρι και crossover εκδοχή, την έκδοση Focus Active, στο πρότυπο που έθεσε το Fiesta.

Είναι το πρώτο Ford παγκοσμίως που βασίζεται στην καινούρια πλατφόρμα C2 της Ford. Κεντρικοί στόχοι της πλατφόρμας αυτής είναι η βελτίωση της παθητικής ασφάλειας (απορρόφησης της ενέργειας της σύγκρουσης), η ενίσχυση της ακαμψίας -που επετεύχθη σε ποσοστό 20 τοις εκατό- και η αύξηση των χώρων. Σε συνδυασμό με τον ανασχεδιασμό της κονσόλας και του εσωτερικού, ο χώρος για τους πίσω επιβάτες αυξήθηκε κατά 50 χιλ. στα γόνατα και κατά 60 χιλ. στους ώμους.

Παράλληλα, η νέα πλατφόρμα επέτρεψε να τεθούν πιο φιλόδοξοι στόχοι αεροδυναμικής, και το νέο (πεντάθυρο) Focus να επιτύχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,273. Σ’ αυτό βοηθά και το σύστημα Active Grille Shutter που κλείνει τη γρίλια του ρύγχους όταν υπάρχουν μειωμένες ανάγκες ψύξης, η τεχνολογία Air-curtain που ελέγχει τους στροβιλισμούς στους εμπρός τροχούς, η βελτιστοποίηση της απόδοσης της πίσω πτέρυγας και τα καλύμματα δαπέδου στο κεντρικό τούνελ, στο δοχείο καυσίμου και στον πίσω άξονα.

Η βελτίωση της αεροδυναμικής συμβάλλει στην μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων, μαζί με τη μείωση του βάρους κατά μέσο όρο κατά 88 κιλά. Και επίσης, με την πρόοδο των κινητήρων που επιτυγχάνει 10 τοις εκατό μείωση της κατανάλωσης κατά μέσο όρο, και ειδικά με την τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων, που η Ford εφαρμόζει για πρώτη φορά σε τρικύλινδρο μοτέρ.

Ο 1.0 EcoBoost βενζίνης λειτουργεί με δύο κυλίνδρους όταν δεν υπάρχουν ιδιαίτερες ανάγκες ισχύος, ώστε να καταναλώνει και να ρυπαίνει λιγότερο - κι όταν χρειαστεί, ο τρίτος κύλινδρος ενεργοποιείται σε 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Ο τρικύλινδρος χιλιάρης του Focus έχει τις εκδόσεις 85, 100 και 125 ίππων, ενώ ο μεγαλύτερος 1.5 EcoBoost τις εκδόσεις 150 ή 182 ίππων.

Στο diesel οι κινητήρες 1.5 EcoBlue και 2.0 EcoBlue είναι επίσης αναβαθμισμένοι. Ο πρώτος αποδίδει 95 ή 120 ίππους, με 300 Nm ροπής και στις δύο περιπτώσεις, με εκπομπές CO2 από 91 γρ./χλμ.. Ο δίλιτρος έχει ισχύ 150 ίππων, με 370 nm ροπής και 112 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα. Οι κινητήρες συνδυάζονται με το νέο αυτόματο 8 σχέσεων και με το τελευταίας γενιάς μηχανικό 6 σχέσεων.

Πέραν του νέου δαπέδου, η ενεργητική ασφάλεια του Focus υιοθετεί μια σειρά από υψηλότερων κατηγοριών τεχνολογίες, μηχανικές ή ηλεκτρονικές. Η νέα ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση βασίζεται σε ξεχωριστό υποπλάισιο, για να απομονώνει το υπόλοιπο δάπεδο, ενώ η τεχνολογία CCD (Continuously Controlled Damping) που τοποθετείται για πρώτη φορά σε Focus, κάθε 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου σκανάρει την ανάρτηση, το αμάξωμα, το σύστημα διεύθυνσης και την πίεση στα φρένα για να προσαρμόζει την απόκριση της ανάρτησης.

Τέλος, νέο και εξελιγμένο από την ίδια της Ford είναι το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Ford Stability Control (με Torque Vectoring Control), τα φρένα είναι βελτιωμένα, και στον οδηγό διατίθεται η επιλογή τριών ρυθμίσεων του γκαζιού, του αυτόματου κιβωτίου και της υποβοήθησης του τιμονιού: οι Normal, Sport, Eco - ενώ στις εκδόσεις με CCD υπάρχουν και τα Comfort και Eco-Comfort.

Βεβαίως, υπάρχουν και σημαντικές δομικές αλλαγές αναλόγως της έκδοσης: το Focus ST-Line είναι χαμηλότερο κατά 10 χιλ., με ειδική ανάρτηση, ενώ αντίθετα το crossover Focus Active είναι περισσότερα από 30 χιλ. ψηλότερο. Πέραν αυτών υπάρχουν και οι κλασικές εκδόσεις Focus Trend και Titanium, ενώ το Focus Vignale διακρίνεται για την πολυτέλειά του. Το εσωτερικό της νέας γενιάς Focus στην οθόνη αφής 8 ιντσών υιοθετεί το σύστημα FordPass Connect -που λειτουργεί ως ενσωματωμένο modem για WiFi hotspot για μέχρι 10 συσκευές-, το λειτουργικό SYNC 3, ηχοσύστημα B&O PLAY audio και ασύρματη φόρτιση.

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ