Νέο Ford Puma ST Powershift με 1.000άρη Turbo 170 ίππων και 7άρι αυτόματο κιβώτιο – Η τιμή του στην Ελλάδα
Η νέα προσθήκη στη γκάμα του Puma συνδυάζει τον σπορ χαρακτήρα της κορυφαίας έκδοσης ST με την ευκολία του αυτόματου κιβωτίου και την πιο ισχυρή εκδοχή του πολυβραβευμένου κινητήρα 1.0 EcoBoost.
Όσοι είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν το Ford Puma ST με τον 1.5 Turbo EcoBoost των 200 ίππων ξέρουν πως πρόκειται για ένα εξαιρετικά απολαυστικό στην οδήγηση σπορ κόμπακτ SUV. Τώρα, η Ford αποφάσισε να συνδυάσει την ίδια οδηγική απόλαυση με την ευκολία του αυτόματου κιβωτίου και την ισχυρότερη εκδοχή όλων των εποχών του πολυβραβευμένου κινητήρα βενζίνης 1.0 Turbo EcoBoost.
Το νέο Ford Puma ST Powershift είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία στην ελληνική αγορά με τιμή 40.893 ευρώ (Puma ST 1.5: 42.258 €).
Ο κινητήρας
Ο 1.0 EcoBoost απέκτησε μια αναβαθμισμένη έκδοση της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48V ώστε η απόδοσή του να σκαρφαλώσει στους 170 ίππους και τα 248 Nm ροπής. Ουσιαστικά, το σύστημα ενεργοποιεί την ανάκτηση ενέργειας πιο γρήγορα για ταχύτερη επαναφόρτιση της 48βολτης μπαταρίας ιόντων λιθίου. Αυτό επιτρέπει στην ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα (BISG), να προσφέρει πρόσθετη ροπή για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα ώστε να εξασφαλιστεί βελτιωμένη απόδοση στις χαμηλότερες στροφές. Επιπρόσθετα, η αυξημένη ανάκτηση ενέργειας προσφέρει επιπλέον 10 PS ηλεκτρικής υποβοήθησης από τη μίζα/γεννήτρια.
Σε συνδυασμό με τη μοναδική ρύθμιση λογισμικού του υπερτροφοδοτούμενου, τρικύλινδρου βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού, επιτυγχάνεται αύξηση της μέγιστης ισχύος κατά σχεδόν 10% σε σύγκριση με τον 1.000άρη EcoBoost Hybrid των 155 PS. Οι επιδόσεις είναι αναμενόμενα βελτιωμένες, με την επιτάχυνση 0-100 km/h να χρειάζεται 7,4’’, παρότι η κατανάλωση καυσίμου παραμένει ένα από τα ατού του B-SUV, με μέσο όρο τα 6,3 lt/100 km.
Επιπλέον, το νέο Puma ST Powershift επωφελείται από την τεχνολογία ενεργών βαλβίδων εξαγωγής που συναντάμε και στο Puma ST. Ελεγχόμενη από τα επιλέξιμα Drive Modes, η ενεργή βαλβίδα εξαγωγής παραμένει κλειστή στα προγράμματα οδήγησης Normal και Eco για εκλεπτυσμένη απόδοση στην καθημερινότητα, και ανοίγει στην Sport για να εντείνει τον σπορ ήχο.
Το κιβώτιο
Ο ισχυρότερος βενζινοκινητήρας συνδυάζεται στη νέα έκδοση του Puma με ένα 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Ford Powershift. Φυσικά, υπάρχουν και χειριστήρια αλλαγών σχέσεων στο τιμόνι, έτσι ώστε να μην θυσιάζεται στο παραμικρό ο σπορ χαρακτήρας του ST.
Το αυτόματο κιβώτιο Powershift υποστηρίζει επίσης τη λειτουργία Stop & Go για το προαιρετικό Adaptive Cruise Control, η οποία μπορεί να ακινητοποιήσει πλήρως το όχημα σε συνθήκες κυκλοφορίας με αλλεπάλληλα σταμάτα-ξεκίνα και να το επανεκκινήσει αυτόματα εάν η διάρκεια της στάσης είναι μικρότερη από τρία δευτερόλεπτα, ή να συνεχίσει μετά από τρία δευτερόλεπτα με το πάτημα ενός κουμπιού ή του γκαζιού. Το κιβώτιο υποστηρίζει επίσης τη λειτουργία Remote Start μέσω της εφαρμογής FordPass.
Το πλαίσιο
Η νέα έκδοση Puma ST Powershift ασπάζεται πλήρως την φιλοσοφία Sports Technologies αλλά και τα υφιστάμενα χαρακτηριστικά του Puma ST 1.5 EcoBoost, συμπεριλαμβανομένων τόσο των ειδικών ρυθμίσεων της ανάρτησης και των αντιστρεπτικών δοκών, όσο και των πατενταρισμένων ελατηρίων ανακατανομής πλευρικών φορτίων.
Ειδικότερα, το Puma ST Powershift μοιράζεται το ίδιο πλαίσιο με το Puma ST, χρησιμοποιώντας ημιάκαμπτο πίσω άξονα με στρεπτική ακαμψία 2.000 Nm/deg – τιμή αυξημένη πάνω από 50% σε σύγκριση με το βασικό Puma – και αντιστρεπτική δοκό 28 mm ενσωματωμένη στο τμήμα σχήματος U του άξονα. Μπροστά το νέο Puma ST Powershift υιοθετεί μια αντιστρεπτική δοκό 24 mm.
Τα πατενταρισμένα ελατήρια ανακατανομής πλευρικών φορτίων της Ford βελτιώνουν επίσης την ευστάθεια, την ευελιξία και την απόκριση του Puma ST Powershift. Συνεργάζονται με αμορτισέρ διπλού θαλάμου της Hitachi εμπρός και πίσω που προσαρμόζουν τη δύναμη απόσβεσης με βάση τη συχνότητα των κραδασμών που μεταδίδονται από το οδόστρωμα, εξασφαλίζοντας την ακαμψία που απαιτείται για καλύτερο έλεγχο του οχήματος, αλλά συγχρόνως την άνεση και την ποιότητα κύλισης στις υψηλότερες ταχύτητες σε δρόμους με μικροανωμαλίες.
Το σύστημα διεύθυνσης του νέου Puma ST έχει λόγο υποπολλαπλασιασμού 11,4:1 – σχεδόν 25% ταχύτερο από εκείνο του βασικού Puma – και χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό εμπρός ακραξονίων, βραχίονα τιμονιού και κρεμαγιέρα προδιαγραφών ST, για αυξημένη απόκριση κατά την είσοδο στη στροφή σε σύγκριση με το βασικό Puma, με περαιτέρω υποστήριξη από το Torque Vectoring Control.
Η βελτιωμένη απόδοση του συστήματος πέδησης (φρένα) παρέχεται από εμπρός δίσκους 325 mm – 17% μεγαλύτεροι σε διάμετρο συγκριτικά με τη στάνταρ έκδοση του Puma. Η υποβοήθηση φρεναρίσματος του νέου Puma ST είναι ρυθμισμένη με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρει τη βέλτιστη αίσθηση και πληροφόρηση στη σπορ οδήγηση, ενώ και η βελτιστοποιημένη ανάκτηση ενέργειας του συστήματος κίνησης υποστηρίζει επίσης το αυξημένο φρένο κινητήρα.
Η σχεδίαση
Ένα splitter της Ford Performance που είναι ενσωματωμένο στον εμπρός προφυλακτήρα δεν “δηλώνει” μόνο τα σπορ διαπιστευτήρια του Puma ST Powershift, αλλά αυξάνει επίσης την κάθετη αεροδυναμική πίεση του εμπρός τμήματος κατά περίπου 80% σε σχέση με το βασικό Puma. Μία μεγάλη πίσω αεροτομή οροφής και ο χαρακτηριστικός πίσω διαχύτης δίνουν επίσης το παρών. Επίσης, οι άνω και κάτω γρίλιες στο εμπρός μέρος, σήμα κατατεθέν των μοντέλων ST, είναι σχεδιασμένες για να μεγιστοποιούν την ικανότητα ψύξης και την αποδοτικότητα του κινητήρα.
Το Puma ST Powershift εισάγει το νέο, αποκλειστικό για μοντέλα ST εξωτερικό χρωματισμό Azura Blue, ο οποίος συγκαταλέγεται ανάμεσα σε 6 συνολικά επιλογές. Το γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα για την οροφή είναι διαθέσιμο, ενώ στάνταρ είναι τα πλαίσια της μάσκας, τα πλευρικά διακοσμητικά, τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών και η πίσω αεροτομή οροφής, όλα σε μαύρο επίσης χρώμα. Το σπορ SUV προσφέρει επιπρόσθετα φινίρισμα Magnetite στις στάνταρ ζάντες αλουμινίου των 19 ιντσών.
Ο εξοπλισμός
Στο εσωτερικό υπάρχουν σπορ καθίσματα εξελιγμένα από την Ford Performance, επενδεδυμένα με premium συνθετικό υλικό Sensico με δερμάτινη αίσθηση. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει ακόμη βάση ασύρματης φόρτισης, θερμαινόμενο παρμπρίζ Quickclear, εμπρός και πίσω αισθητήρες στάθμευσης, υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρα βροχής, μόντεμ FordPass Connect και σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC 3 της Ford, συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto.
Οι διαθέσιμες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού περιλαμβάνουν Pre-Collision Assist με Active Braking, Active Park Assist, Cross Traffic Alert με Active Braking, και Intelligent Speed Limiter.
Η νέα έκδοση ST Powershift διατηρεί τους χώρους και την πρακτικότητα του Puma, προσφέροντας μεγάλο πορτμπαγκάζ 456 λίτρων αλλά και το καινοτόμο Ford MegaBox: έναν έξτρα αποθηκευτικό χώρο 80 λίτρων κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών με πλαστική επένδυση που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για διάφορες χρήσεις: από ειδική θήκη για ψηλά αντικείμενα έως και ψυγείο πάγου.