Νέο Ford Ranger Raptor: Τα μυστικά της τετρακίνησης και των 7 Drive Modes
Το νέο Ranger Raptor είναι εμπνευσμένο από αγώνες στην έρημο και θεωρείται ένα εξαιρετικά ικανό όχημα για όλες τις συνθήκες.
Το νέο Ford Ranger Raptor δίνει συνέχεια στην παράδοση που ξεκίνησε ο προκάτοχός του, αποτελώντας συνώνυμο της περιπέτειας, των απόλυτων επιδόσεων σε άσφαλτο και χώμα, αλλά και της υπέρβασης κάθε εμποδίου που θα βρεθεί στο δρόμο του.
Εκτός από τον twin-turbo 3.0 V6 EcoBoost κινητήρα με την ισχύ των 292 ίππων, το πανίσχυρο pick-up ενσωματώνει στη νεότερη γενιά του μια πλειάδα τεχνολογιών και λύσεων τόσο στο σύστημα μετάδοσης όσο και στα drive modes, στοιχεία που αυξάνουν ακόμα περισσότερο τις αξιοζήλευτες δυνατότητές του.
Σύστημα τετρακίνησης
Για πρώτη φορά, το νέο Ranger Raptor εξοπλίζεται με ένα προηγμένο σύστημα μετάδοσης στους τέσσερις τροχούς. Το σύστημα τετρακίνησης συνοδεύεται από ένα νέο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο on-demand κιβώτιο μεταφοράς δύο σχέσεων (αργό/γρήγορο).
Σε συνδυασμό με εμπρός και πίσω μπλοκέ διαφορικά, το νέο pick-up υπόσχεται κορυφαίες off-road ικανότητες και αποτελεί το ιδανικό όχημα για τους σκληροπυρηνικούς οπαδούς της εκτός δρόμου οδήγησης.
7 Drive Modes
Στη διαχείριση όλων των εδαφικών συνθηκών - από ομαλούς δρόμους μέχρι λάσπη και κακοτράχαλες διαδρομές και οτιδήποτε ενδιάμεσο - βοηθοί του νέου Ranger Raptor είναι τα 7 επιλέξιμα προφίλ οδήγησης.
Κάθε drive mode προσαρμόζει μία σειρά παραμέτρων, όπως:
- την λειτουργία και απόκριση του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων,
- την ευαισθησία και τη ρύθμιση του ABS,
- τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας,
- τις βαλβίδες στο σύστημα εξαγωγής,
- την απόκριση του τιμονιού και του γκαζιού.
Επιπλέον, τα όργανα, οι πληροφορίες που παρέχει το όχημα, καθώς και τα χρωματικά θέματα στον πίνακα οργάνων και την κεντρική οθόνη αφής αλλάζουν ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης.
Στα drive modes περιλαμβάνεται και το πρόγραμμα Baja το οποίο είναι προσανατολισμένο για off-road διαδρομές και διαμορφώνει τα ηλεκτρονικά συστήματα του οχήματος για μέγιστες επιδόσεις κατά τη γρήγορη οδήγηση εκτός δρόμου.
Πιο αναλυτικά, τα 7 επιλέξιμα προφίλ οδήγησης του νέου Ranger Raptor είναι τα εξής:
On-road
- Normal: σχεδιασμένο για άνεση και οικονομία καυσίμου.
- Sport: για πιο άμεση απόκριση για δυναμική οδήγηση on-road.
- Slippery: για μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση κατά την οδήγηση σε ολισθηρές και ανώμαλες επιφάνειες.
Off-road
- Rock crawl: για βέλτιστο έλεγχο κατά την οδήγηση με πολύ χαμηλή ταχύτητα σε βραχώδη και κακοτράχαλα εδάφη.
- Sand: βελτιστοποιεί τις αλλαγές ταχυτήτων και την απόδοση ισχύος προκειμένου το όχημα να συνεχίζει να προχωρά απρόσκοπτα στην άμμο και στο βαθύ χιόνι.
- Mud/Ruts: για μέγιστη πρόσφυση κατά την εκκίνηση και διατήρηση της ταχύτητας του οχήματος σε συνθήκες λάσπης.
- Baja: ρυθμίζει όλα τα συστήματα στα πιο δυναμικά χαρακτηριστικά τους για κορυφαίες επιδόσεις εκτός δρόμου με υψηλή ταχύτητα.
Το νέο Ranger Raptor περιλαμβάνει επίσης το σύστημα Trail Control™, που μοιάζει με το cruise control αλλά είναι σχεδιασμένο για χρήση σε συνθήκες off-road. Ο οδηγός απλά επιλέγει μία καθορισμένη ταχύτητα μέχρι 32 km/h και συγκεντρώνεται στο τιμόνι διασχίζοντας δύσκολα εδάφη, ενώ το όχημα διαχειρίζεται από μόνο του την επιτάχυνση και το φρενάρισμα.