Νέο ηλεκτρικό Citroen e-SpaceTourer
H Citroen προχώρησε στην παρουσίαση του νέου e-SpaceTourer με τηγν 9θέσια διάταξη καθισμάτων να ξεχωρίζει.
Λίγες ημέρες μετά την παρουσίαση του Peugeot e-Traveller, ήρθε η παρουσίαση του Citroen e-SpaceTourer. Ουσιαστικά, πρόκειται για δύο αδελφά μοντέλα van, που μοιράζονται κοινά χαρακτηριστικά: πλατφόρμα και ηλεκτρικό σύστημα, και έχουν ελάχιστες διαφορές, προκειμένου να διαφοροποιούνται στη γκάμα του γαλλικού ομίλου PSA Peugeot Citroen.
Αυτό, που φαίνεται να τα ξεχωρίζει, είναι η 9θέσια διάταξη καθισμάτων στο Citroen (έκδοση για επαγγελματική χρήση), σε σχέση με την έως 8θέσια του Peugeot (επιβατική και επαγγελματική χρήση). Στο πρώτο, αντί του ενός καθίσματος στη θέση του συνοδηγού, μπορεί να τοποθετηθεί πάγκος για δύο επιβάτες, ενώ και στα δύο μπορούν να φιλοξενηθούν από 3 επιβάτες στις δύο πίσω σειρές καθισμάτων, τα οποία βέβαια μπορούν να αναδιπλωθούν ή και να αφαιρεθούν, ορισμένα από αυτά. Η επιβατική έκδοση του Citroen διατίθεται ως 5θέσια, 7θέσια ή 8θέσια, ενώ η επαγγελματική ως 5θέσια έως 9θέσια.
Και το Citroen e-SpaceTourer θα προσφέρεται σε δύο μήκη αμαξώματος (4,95 μ. και 5,30 μ.), με ύψος 1,90 μ., επωφελούμενο από το ίδιο, μακρύ μεταξόνιο των 3,27 μ.
Σχεδιαστικά, αλλαγές στα δύο μοντέλα, παρατηρούνται στη μάσκα και στους προφυλακτήρες, καθώς φέρουν διαφορετικά λογότυπα.
Η Citroen, μέσω του προγράμματος «Inspired By You All», πρόκειται να λανσάρει 6 ηλεκτρικά μοντέλα εντός του 2020.
Οσον αφορά στο ηλεκτρικό σύστημα, εφοδιάζεται κι αυτό με μπαταρία ιόντων-λιθίου 50 kWh, που χαρίζει αυτονομία κίνησης 230 χλμ. και καλύπτεται από 8 χρόνια εγγύηση ή 160.000 χλμ. (άνω του 70% ενεργειακής πληρότητας).
Η ισχύς του συστήματος είναι 136 hp (100 kW) με 260 Nm ροπής και η μέγιστη ταχύτητα φθάνει έως 130 χλμ./ώρα.
Επίσης, για την οδήγηση υπάρχουν τρία προγράμματα λειτουργίας: Normal (80 kW/107hp, 210 Nm), για καλύτερη ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και αυτονομίας, Eco (60 kW/80hp, 190 Nm), με έμφαση στη οικονομία της κατανάλωσης ενέργειας (διαχείριση συστήματος κλιματισμού, μικρότερη ροπή και ισχύς) και Power (100 kW/134hp, 260 Nm), για μέγιστες επιδόσεων.
Παράλληλα και σε αυτό το μοντέλο υπάρχουν δύο τρόποι ανάκτησης ενέργειας: Μέτρια και Ισχυρή, όπου όπως και στο Peugoet, με τον διακόπτη «B», για «Φρένο» που βρίσκεται στο χειριστήριο του κιβωτίου ταχυτήτων, υπάρχει απότομη επιβράδυνση όταν απελευθερώνεται το πεντάλ γκαζιού, για μεγαλύτερη ανάκτηση ενέργειας.
Κι ακόμη, οι διαθέσιμοι τρόποι φόρτισης είναι από οικιακή πρίζα μέχρι δημόσιο τερματικό ταχείας φόρτισης.
Για δε τη διαχείριση της φόρτισης ή την παρακολούθηση, θα προσφέρεται η εφαρμογή MyCitroen.
Κατά τα λοιπά, υπάρχουν χώροι για μικροαντικείμενα, συνολικού όγκου 74 λίτρων, συνδεσιμότητα, θύρες 12V και USB, ενώ στον τομέα της ασφάλειας, προσφέρεται με πολλά διαθέσιμα συστήματα: Head-up display, για πληροφορίες που αντανακλώνται στο παρμπρίζ, μπροστά στον οδηγό, Αctive Safety Brake για αυτόματο φρενάρισμα και ακινητοποίηση σε εμπόδιο ή πεζό, Hill Start Assist, για υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, Driver Attention Alert, που παρακολουθεί την κατάσταση του οδηγού, Blind-spot Monitoring System, που «διαβάζει» τις τυφλές γωνίες, Coffee Break Alert, που προειδοποιεί για κούραση και στάση, Collision Risk Alert, για επικείμενη πρόσκρουση και Reversing camerawith Top Rear Vision, κάμερα οπισθοπορείας.