Νέο μικρών διαστάσεων Piaggio Porter, με μεγάλες δυνατότητες
Με κινητήρες διπλού καυσίμου βενζίνης / υγραερίου και βενζίνης / μεθανίου, γκάμα εκδόσεων και ωφέλιμο φορτίο έως 1.610 κιλά.
Τα μικρά επαγγελματικά οχήματα θα έχουν μεγάλη ανταπόκριση τα επόμενα χρόνια. Και ειδικά στα αστικά κέντρα, αλλά και σε χώρες με νησιά, όπως η Ελλάδα, που οι δρόμοι είναι στενοί, τέτοια οχήματα εξυπηρετούν σε μέγιστο βαθμό.
Η Piaggio, επανήλθε το 2021, παρουσιάζοντας το νέο Porter, σχεδόν είκοσι χρόνια από τη πρεμιέρα του το 1992.
Ο «μεγάλος εργάτης μικρών διαστάσεων» ανανεώθηκε πλήρως, κι έρχεται με δύο κινητήρες CombiFuel, διπλού καυσίμου, πλήρως οικολογικοί. Είναι τετρακύλινδροι σε σειρά, 1.5 lt, Euro 6 με συνδυασμένο σύστημα βενζίνης/υγραερίου ή βενζίνης/μεθανίο και διατίθενται σε δύο διαφορετικές εκδόσεις, ανάλογα με την αυτονομία που εξασφαλίζει το σύστημα υγραερίου ή μεθανίου: Short Range για αστική χρήση και Long Range για μεγαλύτερη αυτονομία και ικανότητα φόρτωσης.
Ο κινητήρας είναι τετρακύλινδρος 1498 κ.εκ., διαθέτει μπλοκ και κεφαλή από κράμα αλουμινίου και πληροί τις προδιαγραφές Euro 6D Final. Η μέγιστη ισχύς αυξήθηκε κατά 30% και ισούται με 78 kW (περίπου 105 ίπποι) στις 6.000 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή είναι 136 Nm στις 4.500 σ.α.λ. (+27% σε σύγκριση με την προηγούμενη μονάδα MultiTech).
Ανάλογα με την έκδοση, το σύστημα καυσίμου χρησιμοποιεί ένα ή περισσότερα ρεζερβουάρ υψηλής πίεσης, τα οποία βρίσκονται κάτω από την καρότσα, οπότε δεν επηρεάζουν την ικανότητα φόρτωσης του Porter NP6.
Το όχημα έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί με αέριο από προεπιλογή, εκτός από τη φάση εκκίνησης του κινητήρα όπου λειτουργεί με βενζίνη και στη συνέχεια αλλάζει αυτόματα μόλις επιτευχθεί η θερμοκρασία λειτουργίας. Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση, υπάρχει διακόπτης στη δεξιά πλευρά του τιμονιού που επιτρέπει τη χειροκίνητη αλλαγή του τρόπου λειτουργίας. Ο διακόπτης διαθέτει και τέσσερα ενδεικτικά LED που δείχνουν την ποσότητα αερίου στο ρεζερβουάρ, ενώ η ενδεικτική λυχνία ανάβει όταν το όχημα λειτουργεί με αέριο.
Σε σύγκριση με την προηγούμενη σειρά, το μήκος της καμπίνας αυξήθηκε κατά μόνο 24,5 εκ., φτάνοντας τα 1,640 μ.
Επίσης, σε σύγκριση με το προηγούμενο Porter, το ωφέλιμο φορτίο αυξάνεται κατά σχεδόν 30% με τη χωρητικότητα να φτάνει τα 1275 κιλά στην έκδοση με μονούς τροχούς στον πίσω άξονα και τα 1610 κιλά στην έκδοση με διπλούς τροχούς, με μεικτό βάρος οχήματος που δεν υπερβαίνει τα 2800 κιλά. Επομένως, το Porter NP6 είναι ικανό να μεταφέρει φορτίο βαρύτερο από το ίδιο του το βάρος.
Χάρη στο σύστημα κίνησης στους πίσω τροχούς, το βάρος του φορτίου παράγει πρόσφυση στους κινητήριους τροχούς, εξασφαλίζοντας εξαιρετικό κράτημα σε οποιεσδήποτε συνθήκες οδοστρώματος. Επίσης, σε αυτό συμβάλλουν και τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, όπως ESC, ASR, ABS και EBD, τα οποία βοηθούν τον οδηγό όταν πραγματοποιεί ελιγμούς και βελτιστοποιούν την απόδοση του οχήματος, βελτιώνοντας έτσι την ενεργητική ασφάλεια.
Το Porter NP6 διατίθεται με πέντε διαφορετικά πακέτα εξοπλισμού: Start, Plus, Top, HD και HD Top που περιλαμβάνουν, εκτός από τον βασικό σύγχρονο εξοπλισμό, μια μεγάλη γκάμα συστημάτων για τη βελτίωση της άνεσης του οδηγού πάνω στο όχημα καθώς και της λειτουργίας του οχήματος.
Στην καμπίνα, υπάρχει εύχρηστος πίνακας οργάνων, χειριστήρια - συμπεριλαμβανομένου του μοχλού ανατροπής της καρότσας στην έκδοση με ανατρεπόμενη καρότσα - που είναι εύκολα προσβάσιμα στην αριστερή πλευρά του τιμονιού, νέα κεντρική κονσόλα που περιλαμβάνει το ραδιόφωνο DAB+Bluetooth και τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού (και τα δύο περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό των εκδόσεων Plus και Top), αντιολισθητική ελαστική υποδοχή για smartphone, θύρα φόρτισης USB, ευρύχωρο ντουλαπάκι και θήκη γυαλιών στην πλαφονιέρα οροφής.
Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης τον πλευρικό αερόσακο οδηγού, το αυτόματο σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης eCall και τους ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους πλαϊνούς αναδιπλούμενους καθρέπτες, οι οποίοι διαθέτουν λειτουργία αποθάμβωσης (δεν διατίθεται στην έκδοση Start). Προαιρετικά, διατίθενται ο πλευρικός αερόσακος συνοδηγού και οι προβολείς ομίχλης (βασικός εξοπλισμός στην έκδοση Top).
Με τη δυνατότητα συνδυασμού κοντού (L1) ή μεγάλου (L2) μεταξονίου με μονούς (SW) ή διπλούς (TW) τροχούς στον πίσω άξονα και τη διαθεσιμότητα δύο έτοιμων προς χρήση εκδόσεων με σταθερή ή ανατρεπόμενη καρότσα, ολοκληρώνεται η σειρά Porter ΝΡ6.
Επιπλέον, οι δύο διαφορετικές σχέσεις μετάδοσης στον πίσω άξονα - κανονική και κοντή - βελτιστοποιούν την κατανάλωση στους διάφορους τύπους χρήσης και διευκολύνουν την εργασία με βαριά φορτία σε απότομες κλίσεις, αυξάνοντας τη δυνατότητα εκκίνησης σε ανηφόρα.
Στο Porter NP6 Fixed Deck, η καρότσα απέχει 80 εκ. από το έδαφος και ανοίγει στις τρεις πλευρές καθώς πέφτουν τα πλαϊνά παραπέτα, ενώ η πίσω πόρτα είναι από κράμα αλουμινίου. Η καρότσα διατίθεται σε δύο διαφορετικά μήκη - standard (βασικό) ή extra (προσαυξημένο) - και σε κάθε περίπτωση, δημιουργείται αρκετός χώρος για να χωρέσουν 4 ευρωπαλέτες.
Το Porter NP6 Tipper Deck συνδυάζει τα πλεονεκτήματα της δομής της σταθερής καρότσας με το πρακτικό ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα ανατροπής, με μέγιστη γωνία 45 μοιρών. Σε όλες τις εκδόσεις, η καρότσα διατίθεται με προστατευτικό καμπίνας καθώς και με πλαϊνά παραπέτα και πίσω πόρτα από αλουμίνιο που της επιτρέπουν να ανοίγει σε τρεις πλευρές.
Κι ακόμα, προσφέρεται η έκδοση Chassis, για μετασκευές εξαιρετικά υψηλών επιδόσεων.
Οι τιμές θα ξεκινούν από τα 17.080 ευρώ, για την έκδοση βενζίνης/υγραερίου.