Νέο plug-in hybrid μοντέλο από την DS Automobiles
Το νέο DS 4, στη μικρομεσαία κατηγορία, με πολυτελή χαρακτηριστικά, ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της γαλλικής μάρκας.
Η DS Automobiles κάνει το επόμενο βήμα. Η γαλλική μάρκα πολυτελών οχημάτων του ομίλου PSA Peugeot - Citroen, ήδη διαθέτει το DS 7 Crossback E-TENSE 4x4 Plug-In Hybrid και το αμιγώς ηλεκτρικό DS 3 Crossback E-TENSE και τώρα αποκαλύπτει το νέο DS 4, στη μικρομεσαία κατηγορία.
Το νέο μοντέλο έχει σχεδιαστεί με βάση την ηλεκτροκίνηση E-TENSE, τη συνδεσιμότητα για ένα κομψό και ψηφιακό εσωτερικό, την άνεση και τη δυναμική ηρεμία, αλλά και τη νέα φωτιστική υπογραφή DS.
Η πρώτη και πολύ σημαντική εφαρμογή που χαρακτηρίζει το νέο μοντέλο, είναι η εξέλιξη μιας νέας έκδοσης της πλατφόρμας EMP2, που επιτρέπει τη χρήση διαφορετικών κινητήρων, ενώ ταυτόχρονα αφήνει ελεύθερο το σχεδιασμό και την αισθητική έκφραση, η οποία έχει επιτρέψει στους σχεδιαστές να παρουσιάσουν ένα σχήμα με πρωτοφανείς αναλογίες.
Επίσης, η εμφάνιση της σιλουέτας που είναι ταυτόχρονα δυναμική, αλλά και πρακτική, με το καπό να είναι ιδιαίτερα χαμηλά και την αύξηση του ύψους προς το πίσω μέρος να αποτελεί ένα είδος δυναμικής υπογραφής στην εμφάνιση του νέου DS 4.
Η πλατφόρμας θα φιλοξενήσει μια νέα Plug-in υβριδική τεχνολογία, χωρίς να αλλάζει ο χώρος της καμπίνας. Ένας τετρακύλινδρος κινητήρας 180 ίππων με Turbo, συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 110 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων EAT8, παρουσιάζοντας συνδυασμένη ισχύ 225 ίππων. Το μηχανικό σύνολο τροφοδοτείται από μια πιο αποδοτική μπαταρία, με νέες πιο συμπαγείς και μεγαλύτερες ενεργειακές κυψέλες, που δίνουν μια αυτονομία άνω των 50 χιλιομέτρων σε λειτουργία μηδενικών εκπομπών.
Αναφορικά με τη συνδεσιμότητα, και με προτεραιότητα την ασφάλεια, φέρει το DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY, που είναι το πρώτο βήμα προς την επαυξημένη πραγματικότητα (Augmented Reality). Με αυτή τη νέα και πραγματικά συναρπαστική τεχνολογία, οι ζωτικές πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός προβάλλονται απευθείας στο δρόμο. Χρησιμοποιώντας μια οπτική ψευδαίσθηση, τα δεδομένα εμφανίζονται τέσσερα μέτρα μπροστά από το παρμπρίζ για να “συναντήσουν” το βλέμμα του οδηγού διαγώνια, με μια μεγάλη προβολή 21 ιντσών που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη κατηγορία. Βασικές πληροφορίες όπως ταχύτητα, βοηθητικά προγράμματα οδήγησης, πλοήγηση, προειδοποιητικά μηνύματα ή ακόμη και η συχνότητα του ραδιοφωνικού σταθμού ή το κομμάτι που παίζει από το MP3, αλλά και τα στοιχεία για τυχόν τηλεφωνική κλήση στο smartphone, προβάλλονται πλέον στο δρόμο.
Αυτή η διαισθητική και βιωματική τεχνολογία αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης αντίληψης, στην καρδιά ενός εντελώς επανασχεδιασμένου συστήματος ψυχαγωγίας: του DS IRIS SYSTEM. Η νέα μορφή διασύνδεσης, βασίζεται στην χρηστικότητα ενός smartphone με απλή, απρόσκοπτη και γρήγορη διεπαφή που βασίζεται στην ιδέα των προφίλ που εξατομικεύονται πλήρως με εικονίδια. Οι ρυθμίσεις και η οθόνη φορτώνουν αυτόματα όταν ο χρήστης μπαίνει στο αυτοκίνητο. Η ιδέα πίσω από αυτό το επίπεδο εξατομίκευσης είναι να μπορεί ο καθένας να προσαρμόζει το περιεχόμενο στις απαιτήσεις του.
Το DS IRIS SYSTEM μπορεί να ελεγχθεί με φωνητικές εντολές, αλλά και με κίνηση, με έναν προσωπικό βοηθό ικανό να αναγνωρίζει κάθε εντολή που έχει δοθεί φωνητικά, έτσι ώστε το σύστημα να μπορεί να εκτελεί τα αιτήματα.
Επίσης, το DS SMART TOUCH, που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα, είναι μια οθόνη που χρησιμοποιείται διαισθητικά με την κίνηση του χεριού, χωρίς να χρειάζεται επαφή με την οθόνη. Η οθόνη αναγνωρίζει επίσης κανονικές κινήσεις που χρησιμοποιούνται σε tablet και smartphones, όπως μεγέθυνση, σμίκρυνση και ανίχνευση χειρογράφου.
Προκειμένου το σύστημα και η χαρτογράφησή του να λειτουργεί πάντα στο υψηλότερο επίπεδο, οι ενημερώσεις θα γίνονται αμέσως μέσω του cloud.
Τώρα, ως προς την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2, που είναι αυτή τη στιγμή το υψηλότερο επίπεδο που επιτρέπεται στην Ευρώπη, ήδη προσφέρεται στα DS 3 CROSSBACK, DS 7 CROSSBACK και DS 9. Για το νέο DS 4 με το DS DRIVE ASSIST 2.0, υπάρχει μια σημαντική αναβάθμιση.
Αυτό σημαίνει πως η ακριβής θέση του αυτοκινήτου στη λωρίδα της επιλογής του οδηγού, συμπληρώνεται από νέες λειτουργίες όπως ημι-αυτόνομη προσπέραση, ρύθμιση ταχύτητας για στροφές και προσαρμογή στην ταχύτητα που ορίζει ο Κ.Ο.Κ. με πινακίδες στο δρόμο.
Εξάλλου, ένα από τα πιο δυνατά σημεία του νέου μοντέλου είναι η ελεγχόμενη με τη συνδρομή κάμερας καταγραφής δεδομένων, απόσβεση από την ανάρτηση DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, που είναι άλλη μια αποκλειστική τεχνολογία για το νέο DS 4 στην κατηγορία. Η κάμερα είναι τοποθετημένη στο πάνω μέρος του παρμπρίζ, συλλέγει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για την κατάσταση του δρόμου που είναι μπροστά από το αυτοκίνητο και μεταδίδει τα δεδομένα σε έναν υπολογιστή. Με τη συνδρομή τεσσάρων αισθητήρων που προσφέρουν δεδομένα αναφορικά με την κατάσταση του κάθε σημείου του αυτοκινήτου και τριών μετρητών επιτάχυνσης, το σύστημα ελέγχει ανεξάρτητα κάθε τροχό. Χρησιμοποιώντας τις πληροφορίες που λαμβάνει, κάνει την ανάρτηση πιο σκληρή ή πιο μαλακή ανάλογα με το τι απαιτείται ανά περίπτωση. Το αποτέλεσμα είναι οι επιβάτες του νέου DS 4 να απολαμβάνουν αυξημένη άνεση ανεξάρτητα από την κατάσταση του δρόμου.
Μια ακόμα τεχνολογία της DS, είναι το DS NIGHT VISION. Μια κάμερα υπέρυθρης ακτινοβολίας, που βρίσκεται στη μάσκα, εντοπίζει τους πεζούς και τα ζώα έως 200 μέτρα μπροστά από το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια της νύχτας και σε συνθήκες περιορισμένης ορατότητας. Ο οδηγός βλέπει το δρόμο στον ψηφιακό πίνακα των οργάνων και βλέπει ότι οι κίνδυνοι εμφανίζονται ως προειδοποιήσεις στην οθόνη DS EXTENDED HEAD UP, επιτρέποντάς του να αντιδράσει ανάλογα.
Εξάλλου, μια νέα γενιά προβολέων DS MATRIX LED VISION που είναι πιο στενοί και πιο μοντέρνοι, οι τεχνολογίες Matrix Beam και Dynamic Bending Light συνδυάστηκαν στο ίδιο σύστημα για να προσφέρουν εκτός των άλλων, μια ξεχωριστή και μοναδική φωτιστική ταυτότητα.
Οι προβολείς αποτελούνται από τρεις μονάδες LED που είναι η υπογραφή DS Automobiles. Η εσωτερική μονάδα του προβολέα που χρησιμοποιείται αφορά τα φώτα πορείας. Η περιστρεφόμενη κεντρική μονάδα μπορεί να γυρίσει σε γωνία 33,5° και φωτίζει τις πλευρές του οδοστρώματος, ενώ ακολουθεί και το στρίψιμο του αυτοκινήτου. Το σύστημα προσαρμόζεται στις συνθήκες κυκλοφορίας, τη γωνία του τιμονιού, την ταχύτητα και τις καιρικές συνθήκες με πέντε προκαθορισμένες λειτουργίες: town (αστικό περιβάλλον), country (επαρχιακό οδικό δίκτυο), motorway (εθνικό οδικό δίκτυο), poor weather (κακοκαιρία) και fog (ομίχλη- συνθήκες περιορισμένης ορατότητας). Η τεχνολογία αυτή είναι ταυτόχρονα και ένα “νεύμα” στους πρωτοποριακούς κατευθυντικούς προβολείς της DS του 1967. Και η εξωτερική μονάδα Matrix Beam ενεργοποιείται για οδήγηση. Χωρίζεται σε δεκαπέντε τμήματα που ενεργοποιούνται και απενεργοποιούνται ανεξάρτητα, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης που αναγνωρίζουν οι αισθητήρες του συστήματος.
Οι προβολείς προσαρμόζονται στις συνθήκες κυκλοφορίας, τη γωνία του τιμονιού, την ταχύτητα και τις καιρικές συνθήκες με πέντε προκαθορισμένες λειτουργίες και δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να έχει διαρκώς ενεργοποιημένη τη “μεγάλη σκάλα” χωρίς ποτέ να ενοχλούνται οι άλλοι χρήστες του δρόμου. Χρησιμοποιώντας την κάμερα που βρίσκεται στο πάνω μέρος του παρμπρίζ, αυτοί οι έξυπνοι προβολείς προσαρμόζουν αυτόματα τη δέσμη φωτός τους σε απόσταση έως και 300 μέτρων, ανάλογα με τις συνθήκες κυκλοφορίας.
Οι προβολείς DS MATRIX LED VISION συμπληρώνονται με τα φώτα ημέρας που αποτελούνται από 98 LED που εκτελούν μια νέα “χορογραφία καλωσορίσματος”,.
Καταλήγοντας, για την καμπίνα, εξελίχθηκε ένα καινοτόμο σύστημα εξαερισμού με πολύ συμπαγείς αεραγωγούς τοποθετημένους ψηλά και εφοδιασμένους με αόρατα πτερύγια κατεύθυνσης της δέσμης.