Νέο Renault Scenic
Στις πολλαπλές προσωπικότητες κρύβονται οι τωρινές επαναστάσεις της παγκόσμιας αυτοκίνησης, που δεν είναι στην ουσία επαναστάσεις, αλλά τεχνάσματα του marketing. Νέο Renault Scenic, ευρύχωρο MPV με στυλ Crossover.
Στις πολλαπλές προσωπικότητες κρύβονται οι τωρινές «επαναστάσεις» της παγκόσμιας αυτοκίνησης, που δεν είναι στην ουσία «επαναστάσεις» αλλά τεχνάσματα του marketing, όμως οι απόγονοι της παλιάς αληθινής αυτοκινητικής επανάστασης του Renault Espace, του παλιού κλασικού και χρηστικού «πολυμορφικού» (MPV) καλά κρατούν. Ένας τέτοιος απόγονος είναι το Renault Scenic, που πλέον στα 20 χρόνια ζωής του μπήκε στην 4η γενιά του.
Έχει το νέο δάπεδο που χρησιμοποιεί και το Kadjar, όμως παρά τους τεράστιους τροχούς των 20 ιντσών και το ύψος από το έδαφος που προσεγγίζει Crossover (17 εκατοστά, συν 4 εκατ. από πριν!) δεν διαλαλεί ότι είναι τίποτα περισσότερο από ένα καλό, ευρύχωρο MPV.
Με μήκος 4,40 μέτρα και 1,86 μ.(!) χωρά με ευκολία μια οικογένεια, προσφέροντας 506 λίτρα αποσκευών - που είναι η κορυφαία τιμή της κατηγορίας. Επιπλέον, τα πίσω αναδιπλούμενα καθίσματα «μιας κίνησης» φτιάχνουν επίπεδο δάπεδο, και όλοι οι μικροί χώροι στο εσωτερικό φτάνουν τα 63 λίτρα.
Στα μηχανικά του, τώρα, το Scenic διαθέτει έξι επιλογές πετρελαίου και δύο βενζίνης, με 6άρι μηχανικό κιβώτιο ή EDC (Efficient Dual Clutch) με 6 ή 7 σχέσεις. Από αυτούς, ξεχωρίζει ο Energy TCe 130 βενζίνης και ο Energy dCi 160 EDC πετρελαίου, με Twin Turbo και ισχύ 160hp, καθώς και ο Energy dCi 130 πετρελαίου απόδοσης 130hp.
Οι κινητήρες, ακόμα και οι πιο μικροί, συνεπικουρούνται και από το σύστημα Hybrid Assist: κατά την επιβράδυνση μια μονάδα MGU φορτίζει μια μπαταρία 48-volt, η οποία δίνει ενέργεια σ' έναν ηλεκτροκινητήρα που υποβοηθά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Έτσι, παρέχει ως και 15 Nm παραπάνω ροπή, και μειώνει την κατανάλωση και τους ρύπους κατά 8-10%...