Νέο Volkswagen Amarok: Τα TOP-5 πράγματα που πρέπει να ξέρουμε για το νέο pick-up
Η νέα γενιά του Amarok λανσάρεται στις αγορές στο τέλος της χρονιάς ως τετράθυρο DoubleCab και δίθυρο SingleCab, με έως και πέντε εκδόσεις κινητήρων και με δύο νέα συστήματα τετρακίνησης.
Ο τομέας επαγγελματικών της Volkswagen αποκάλυψε το ολοκαίνουριο Amarok. Το νέο pick-up – ή on-off road όχημα πολλαπλών ρόλων όπως το αποκαλεί η εταιρία – αποτελεί καρπό συνεργασίας με τη Ford. Σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στη Γερμανία και στην Αυστραλία και θα παράγεται στη Νότια Αφρική, έχοντας αρκετά κοινά στοιχεία με το Ranger.
Το νέο Amarok διαθέτει πάνω από 20 νέα συστήματα υποβοήθησης, αποδοτικούς κινητήρες, δύο συστήματα τετρακίνησης και πολλά εξειδικευμένα αξεσουάρ, ενώ αναμένεται σε επιλεγμένες αγορές στα τέλη της χρονιάς.
Η πρώτη γενιά Amarok πούλησε πάνω από 830.000 μονάδες στην Ευρώπη. Το νέο μοντέλο θα είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη πριν τα τέλη του έτους, αρχικά ως διπλοκάμπινο και το 2023 θα ακολουθήσει η έκδοση μονής καμπίνας για καθαρά επαγγελματική χρήση.
Αυτά είναι τα TOP-5 πράγματα που πρέπει να ξέρουμε για το νέο Volkswagen Amarok.
01. Επιβλητική σχεδίαση και πέντε διαφορετικές εκδόσεις
Το νέο Amarok θα είναι διαθέσιμο ως τετράθυρο διπλοκάμπινο (DoubleCab) και δίθυρο με μονή καμπίνα (SingleCab), και σε πέντε εκδόσεις: τις "Amarok", "Life" και "Style", αλλά και τις κορυφαίες εκδόσεις "PanAmericana" με off-road χαρακτηριστικά και "Aventura" με αποκλειστικά σχεδιαστικά στοιχεία.
To πιο χαρακτηριστικό σημείο της νέας γενιάς αφορά τη σχεδίαση του εμπρός μέρους. Το νέο εμπρός καπό, μακρύ και αρκετά ψηλό, διαθέτει τις χαρακτηριστικές ράβδους που διαπερνούν οριζόντια και κατά μήκος τη μάσκα του ψυγείου, οι οποίες δένουν ιδανικά με τους ενσωματωμένους στο αμάξωμα, στάνταρ προβολείς LED.
Στις εκδόσεις PanAmericana, Aventura και Style τα εμπρός φωτιστικά σώματα χρησιμοποιούν την εξελιγμένη τεχνολογία "IQ. LIGHT - LED matrix headlights" τα οποία κάνουν «τη νύχτα, μέρα» με την απόδοσή τους και παράλληλα, προσφέρουν μία χαρακτηριστική σχεδιαστική «υπογραφή» στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου.
Κάτω από τις δύο οριζόντιες μπάρες, η γρίλια του ψυγείου ενώνεται με την υπόλοιπη μάσκα προσθέτοντας ένα ακόμα οριζόντιο στοιχείο στο εμπρός μέρος, το οποίο στην περίπτωση των εκδόσεων PanAmericana και Aventura σχηματίζει ένα χαρακτηριστικό σχήμα "Χ" που προσθέτει δυναμισμό στη μάσκα. Πάνω ακριβώς από τη θέση για την πινακίδα κυκλοφορίας βρίσκεται ανάγλυφο το όνομα "Amarok".
Στο πλάι ξεχωρίζουν οι τονισμένοι θόλοι που φιλοξενούν τροχούς έως 21 ιντσών, ενώ πίσω κυριαρχεί το μεγάλο σήμα της εταιρείας πάνω από το χαραγμένο "Amarok" στην πόρτα. Στις εκδόσεις PanAmericana και Aventura τα πίσω φωτιστικά σώματα σε σχήμα "C" είναι τεχνολογίας LED.
02. Σαλόνι με ανέσεις και πολυτέλεια επιβατικού αυτοκινήτου
Το νέο Amarok έχει μήκος που φθάνει τα 5.350 mm, κατά 96 mm πιο μακρύ από το μοντέλο που αντικαθιστά. Το μεταξόνιο των 3.270 mm είναι επίσης αυξημένο κατά 173 mm. Αυτό εξασφαλίζει περισσότερους χώρους, ιδιαίτερα για τους πίσω επιβάτες στη διπλοκάμπινη έκδοση.
Εκτός από ευρύχωρο, το σαλόνι του νέου Amarok δίνει έμφαση στο ντιζάιν και εκμεταλλεύεται τις ανέσεις που προσφέρει η ψηφιακή τεχνολογία. Διαθέτει δύο εύχρηστες οθόνες: έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 8 ιντσών ή το πλήρως ψηφιακό "Digital Cockpit" των 12’’ από την έκδοση Style και επάνω, και μια οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων, σε κάθετη διάταξη τύπου tablet στο κέντρο του ταμπλό, 10’’ ή 12’’ στις εκδόσεις Style και επάνω.
Μπορεί να μιλάμε για pick-up, ωστόσο οι Γερμανοί εξόπλισαν το νέο Amarok ακόμη και με ηχοσύστημα της Harman Kardon, το οποίο είναι στάνταρ στις PanAmericana και Ventura και έξτρα εξοπλισμός στις υπόλοιπες εκδόσεις. Επιπλέον, στις πλούσιες εκδόσεις διατίθενται στοιχεία όπως επένδυση δέρματος στο ταμπλό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και δερμάτινα καθίσματα.
03. Μεγάλος χώρος φόρτωσης με ωφέλιμο φορτίο έως και 1,16 τόνους
Εκτός από τον χώρο των επιβατών, εξίσου μεγάλος είναι και ο χώρος φόρτωσης στο νέο Amarok, τόσο στην DoubleCab όσο και στην SingleCab έκδοση.
Όπως και στο Amarok πρώτης γενιάς, ο χώρος ανάμεσα στους θόλους των τροχών είναι αρκετός για να χωρέσει μία ευρωπαλέτα. Η έκδοση SingleCab έχει τη δυνατότητα να χωρέσει δύο ευρωπαλέτες σε σειρά. Το φορτίο μπορεί να ασφαλιστεί μέσω κρίκων στα πλευρικά της καρότσας, ο κάθε ένας εκ των οποίων μπορεί να αντέξει βάρος έως και 500 κιλά.
Ο χώρος φόρτωσης μπορεί επίσης να ασφαλιστεί με τη χρήση ενός συρόμενου καλύμματος που κινείται με ηλεκτρική υποβοήθηση. Αυτό το συρόμενο κάλυμμα μπορεί να ενεργοποιηθεί είτε εξωτερικά, είτε μέσα από το αυτοκίνητο, είτε εξ αποστάσεως, μέσω του κλειδιού του οχήματος.
Η αύξηση των διαστάσεων του χώρου φόρτωσης έρχεται να συνδυαστεί και με την αύξηση και στη δυνατότητα φορτίου, η οποία φθάνει πλέον στους 1,16 τόνους.
Ένα ενδιαφέρον στοιχείο που θα ενθουσιάσει όσους χρησιμοποιούν το Amarok για extreme περιπέτειες, είναι ότι η στατική ικανότητα φορτίου της οροφής φθάνει τα 350 κιλά. Μία τιμή που είναι αρκετή για μία σκηνή οροφής τεσσάρων ατόμων, η οποία μάλιστα θα είναι διαθέσιμη ως αξεσουάρ.
Παράλληλα, είτε ως στάνταρ εξοπλισμός είτε ως έξτρα, θα διατίθενται διάφορα στοιχεία, όπως ζάντες διαμέτρου έως και 21 ιντσών, ελαστικά παντός εδάφους έως 18 ιντσών και μία ποικιλία από βάσεις για τρέιλερ. Θα υπάρχουν επίσης πολλά στοιχεία έξτρα εξοπλισμού για την καρότσα, όπως μία βάση ποδηλάτου, ένα πολυλειτουργικό σύστημα μεταφοράς εξοπλισμού, μία χειροκίνητη έκδοση του συρόμενου καλύμματος και μία μεγάλη γκάμα από μπάρες σε διάφορες διαστάσεις και φινιρίσματα.
Θα διατίθεται επίσης και μία σκληρή οροφή η οποία θα εφαρμόζει στον χώρο φόρτωσης, χάρη στην οποία το νέο Amarok θα μπορεί να μεταμορφώνεται σε ένα μοντέρνο SUV διατηρώντας παράλληλα τις δυνατότητες φόρτωσης ενός van.
Οι φανατικοί της off-road οδήγησης μπορούν να εξοπλίσουν του Amarok με διάφορα στοιχεία, όπως "bull bar", ειδικές ποδιές για την προστασία κάτω από το αμάξωμα, ειδικό εξοπλισμό για κίνηση σε κάθε είδους έδαφος, κρίκους για έλξη, αλλά και "αναπνευστήρα" για την παροχή αέρα στον κινητήρα κατά την οδήγηση μέσα σε νερό.
04. Γκάμα με 5 κινητήρες turbo TSI & TDI με έως 302 ίππους
Το νέο Amarok διαθέτει μία γκάμα από τέσσερις κινητήρες turbo diesel TDI και έναν turbo βενζίνης TSI:
- 2.0 TDI με ισχύ 150 ίππους (για τις αγορές της Αφρικής).
- 2.0 TDI με ισχύ 170 ίππους.
- 2.0 TDI bi-turbo με ισχύ 204 PS ή 209 PS, ανάλογα με την αγορά που θα πωληθεί.
- 3.0 TDI V6 με 241 PS ή 250 PS, επίσης ανάλογα με την αγορά.
- 2.3 TSI turbo βενζίνης με ισχύ 302 PS για τις αγορές που παραδοσιακά επιλέγουν τους βενζινοκινητήρες.
Από την έκδοση των 209 PS και πάνω, το νέο Amarok θα συνδυάζεται στάνταρ με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων, το οποίο λειτουργεί με τεχνολογία by-wire. Για την έκδοση των 204 PS, το συγκεκριμένο κιβώτιο θα ανήκει στον έξτρα εξοπλισμό. Επιπρόσθετα, θα υπάρχουν 6τάχυτα αυτόματα ή μηχανικά κιβώτια 6 ή 5 σχέσεων.
05. Προηγμένη τετρακίνηση, 6 mode οδήγησης και πάνω από 20 συστήματα υποβοήθησης
Με μότο “Δίπλα σας, ό,τι κι αν χρειαστεί”, το νέο Amarok διαθέτει έως και έξι διαφορετικά προφίλ οδήγησης (Drive Modes), που δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει τις επιθυμητές ρυθμίσεις έτσι ώστε το pick-up να ανταποκριθεί σε δύσκολες καταστάσεις, για παράδειγμα όταν οδηγεί σε επιφάνειες χαμηλής πρόσφυσης ή σε πολύ απαιτητικές εκτός δρόμου διαδρομές.
Επιπλέον, το νέο Amarok θα εφοδιάζεται και με το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION. Ανάλογα με την περιοχή που θα πωλείται, θα είναι διαθέσιμα δύο διαφορετικά συστήματα 4MOTION:
- Ένα με κατ' επιλογήν τετρακίνηση ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου.
- Ένα με μόνιμη μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς.
Και τα δύο συστήματα εξασφαλίζουν ότι το νέο Amarok είναι ικανό να ανταποκριθεί σε κάθε είδους έδαφος, ενώ ανάλογα με τον κινητήρα, η ικανότητα έλξης του φθάνει τους 3,5 τόνους.
Στην off-road οδήγηση βοηθά και το μεταξόνιο που έχει μεγαλώσει αρκετά περισσότερο από το μήκος του αυτοκινήτου, κάτι που μειώνει αισθητά τους προβόλους. Έτσι, το νέο Amarok έχει καλύτερες εκτός δρόμου δυνατότητες, χάρη στις βελτιωμένες γωνίες προσέγγισης, προσπέλασης και διαφυγής.
Οι εκτός δρόμου ικανότητες ενισχύονται ακόμα περισσότερο με την αυξημένη ικανότητα διάσχισης υδάτινου περάσματος. Στο προηγούμενο μοντέλο το όριο ήταν τα 500 mm βάθος νερού, στη νέα γενιά έχει ανέβει στα 800 mm.
Το νέο Amarok είναι επίσης πιο ευχάριστο στην οδήγηση, χάρη σε ένα πλήθος από συστήματα υποβοήθησης που διαθέτει. Περισσότερα από 20 από αυτά τα συστήματα είναι καινούργια στο νέο Amarok, όπως για παράδειγμα το ACC+ Adaptive Cruise Control, το οποίο ενσωματώνει αναγνώριση των σημάτων κυκλοφορίας ή τα εξελιγμένης τεχνολογίας "IQ.LIGHT-LED matrix headlights" φωτιστικά σώματα.