Νέο Volkswagen Caddy 5
Ένα από τα πιο δημοφιλή επαγγελματικά μοντέλα της Volkswagen, που χρησιμοποιείται και για επιβατική χρήση, το Caddy, παρουσιάστηκε πλήρως επανασχεδιασμένο.
Πλέον, στην πέμπτη γενιά του, βασίζεται στη μεταβλητή πλατφόρμα MQB, που χρησιμοποιείται και στο Golf 8. Για το λόγο αυτό, προηγμένες τεχνολογίες που παρουσιάστηκαν στο Golf 8 είναι διαθέσιμες και στο Caddy, όπως το Travel Assist και το αυτόματο φρενάρισμα σε αλλαγή πορείας με διασταύρωση με αντίθετα ερχόμενο όχημα.
Επίσης, φέρει διασυνδεδεμένα συστήματα infotainment και ψηφιακά χειριστήρια, ενώ η παρουσία δύο καταλυτικών μετατροπέων με το σύστημα twin dosing (διπλός ψεκασμός AdBlue) μετατρέπει τις εκπομπές NOx των αποδοτικών κινητήρων TDI σε νερό και αβλαβές άζωτο.
Ανασχεδιασμένο, με περισσότερους χώρους στην καμπίνα και το χώρο φόρτωσης (μακρύτερο μεταξόνιο 2,755 μ.), θα χρησιμοποιείται ως compact van, MPV και αυτοκινούμενο Caddy California (ο διάδοχος του Caddy Beach), ενώ για πρώτη φορά θα έχει μίνι κουζίνα, πανοραμική ηλιοροφή 1,4 τ.μ. και νέες επιλογές σκηνών. Ορισμένες εκδόσεις θα έχουν τετρακίνηση 4MOTION.
Το έως και 7 θέσεων Caddy, διαθέτει νέους προβολείς και πίσω φώτα LED, στάνταρ σε κάποιες εκδόσεις, σύστημα κλειδώματος και εκκίνησης “Keyless Access”.
Στο εσωτερικό, το Caddy Cargo παρέχει χώρο φόρτωσης 3,1 κ.μ. (όπως ορίζεται από το πρότυπο SAE V6), ενώ στο Caddy Cargo Maxi η χωρητικότητα ανεβαίνει στα 3,7 κ.μ.. Στο Caddy Cargo, μια ευρωπαλέτα μπορεί να φορτωθεί στο πίσω μέρος του. Αυτό συμβαίνει επειδή το μέγιστο πλάτος μεταξύ των θόλων των τροχών είναι πλέον 1.230 χιλιοστά. Χάρη στις συρόμενες πόρτες που έχουν αυξηθεί σε πλάτος πάνω από τα 840 χιλιοστά, το νέο Caddy Cargo Maxi μπορεί τώρα να πάρει και μια δεύτερη ευρωπαλέτα φορτωμένη από το πλάι - ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Το μέγιστο μήκος του χώρου φόρτωσης έως το διαχωριστικό είναι 1,797 μ. (Cargo) και 2,150 μ. (Cargo Maxi).
Οι επιβατικές και Kombi εκδόσεις, διατίθενται στάνταρ με πέντε θέσεις. Είτε με μικρό είτε με μεγάλο μεταξόνιο μπορούν επίσης να παραγγελθούν, προαιρετικά όπως συνέβαινε και στο προηγούμενο μοντέλο, με μια τρίτη σειρά καθισμάτων, που μπορούν να αφαιρεθούν μεμονωμένα. Το Kombi και το οικογενειακό MPV διαθέτουν χώρο αποσκευών μέχρι και 2.556 λίτρων (με τη δεύτερη σειρά να έχει αφαιρεθεί). Με πέντε επιβάτες, ο χώρος αποσκευών μέχρι το ύψος της πλάτης των καθισμάτων, είναι 1.213 λίτρα.
Επίσης, τα στοιχεία ένδειξης και ελέγχου έχουν επανασχεδιαστεί και αποτελούνται είτε από αναλογικά όργανα με ψηφιακή οθόνη πολλαπλών λειτουργιών είτε - προαιρετικά, και στάνταρ σε κάποιες εκδόσεις - από το νέο “Digital Cockpit” (πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων). Ανάλογα με την έκδοση, είτε στάνταρ είτε προαιρετικά διατίθενται ραδιόφωνο και συστήματα πλοήγησης με οθόνες αφής 6,5 ιντσών, 8,25 ιντσών ή 10 ιντσών.
Η σύνδεση του Digital Cockpit και του κορυφαίου συστήματος πλοήγησης Discover Pro των 10 ιντσών, δημιουργεί ένα νέο ψηφιακό σύνολο ενδείξεων και στοιχείων ελέγχου, το “Innovision Cockpit”, γνωστό μας και από το Golf 8. Μέσω μιας ηλεκτρονικής μονάδας διασύνδεσης (OCU) με ενσωματωμένη eSIM, τα συστήματα infotainment του Caddy έχουν επίσης πρόσβαση σε online υπηρεσίες (MOD). Τα καινοτόμα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού, κάτω από το σύστημα infotainment, είναι για πρώτη φορά επίσης ψηφιακά, με εύχρηστα συρόμενα ρυθμιστικά αφής (touch sliders).
Επιπλέον τα νέα, ισχυρά, εσωτερικά φώτα LED αφής και η παροχή ρεύματος για εξωτερικές συσκευές 230 V, αναβαθμίζουν το εσωτερικό. Ένα άλλο καινοτόμο χαρακτηριστικό είναι ο εξαερισμός οροφής για καλύτερο έλεγχο της θερμοκρασίας και ταχύτερο εξαερισμό στο πίσω μέρος του Caddy, όταν αυτό είναι σταματημένο.
Το νέο Caddy διατίθεται με συνολικά 19 συστήματα υποβοήθησης, με 5 από αυτά να είναι εντελώς νέα ενώ τα άλλα έχουν αναβαθμιστεί εκτενώς: τα νέα στοιχεία περιλαμβάνουν το Travel Assist, το οποίο, για πρώτη φορά σε ένα επαγγελματικό όχημα της Volkswagen, διευκολύνει την υποβοηθούμενη οδήγηση σε όλο το φάσμα ταχύτητας κίνησης. Σε συνδυασμό με το Travel Assist, το επανασχεδιασμένο πολυλειτουργικό τιμόνι του Caddy είναι εξοπλισμένο με ειδικούς αισθητήρες.
Ο λόγος για την παρουσία τους είναι ότι για νομικούς και λόγους ασφαλείας, ο οδηγός πρέπει να παρακολουθεί μόνιμα το σύστημα. Οι αισθητήρες του τιμονιού εξασφαλίζουν την ακριβή ανίχνευση ακόμα και μιας μικρής επαφής του χεριού προκειμένου να αποφεύγονται οι λάθος προειδοποιήσεις. Επίσης, νέο είναι το αυτόματο φρενάρισμα σε περίπτωση αλλαγής πορείας με διασταύρωση με αντίθετα ερχόμενο όχημα, στάνταρ σε κάθε Caddy, ως μέρος του συστήματος Front Assist. Καινούργιο στο Caddy και για πρώτη φορά διαθέσιμο στη συγκεκριμένη κατηγορία αστικών van διανομής, είναι η υποβοήθηση ελιγμών τρέιλερ που είναι γνωστή από το Crafter, το Trailer Assist (το οποίο κάνει την οπισθοπορεία με ένα ρυμουλκούμενο πιο εύκολη).
H ύπαρξη δύο καταλυτικών μετατροπέων και το twin dosing - ο διπλός ψεκασμός AdBlue - μειώνει σημαντικά τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου των κινητήρων πετρελαίου TDI. Οι νέοι τετρακύλινδροι κινητήρες του Caddy είναι όλοι εξοπλισμένοι με φίλτρα κατακράτησης σωματιδίων. Το σύστημα διπλής δόσης (twin dosing) χρησιμοποιείται στις εκδόσεις των 75 PS (55 kW), 102 PS (75 kW) και 122 PS (90 kW) των κινητήρων TDI με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή με αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Μέσω των δύο καταλυτικών μετατροπέων SCR - ένας κοντά στον κινητήρα, ένας τοποθετημένος μακριά από αυτόν - και της διπλής έγχυσης AdBlue, το σύστημα μειώνει σημαντικά τα επίπεδα εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx) σε σύγκριση με αυτά του προηγούμενου μοντέλου.
Κι ακόμη, o turbo κινητήρας βενζίνης (TSI) με ισχύ 114 PS (84 kW) έχει αντίστοιχα καθαρή λειτουργία. Διαθέσιμος και ένας turbo κινητήρας φυσικού αερίου (βασίζεται στον TGI αλλά αποδίδει 130 PS (96 kW) καθώς και ένα plug-in υβριδικό σύστημα (eHybrid).
Το νέο Caddy αναμένεται να είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα στις αρχές του 2021.