X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Νέος ΚΟΚ: Αυτές είναι οι παραβάσεις που "πονάνε" στην τσέπη- Πότε το πρόστιμο φτάνει τα 1.500 ευρώ

Τροχονόμος Κέντρο Αθήνας EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Οι αλλαγές που θα φέρει στην καθημερινότητά μας ο νέος ΚΟΚ, έχουν να κάνουν κυρίως με τον τρόπο που αντιμετωπίζονται οι παραβάσεις και την κατηγοριοποίηση ανάλογα με τη σοβαρότητά τους.

Όσο και αν από το κράτος γίνεται μια συντονισμένη προσπάθεια να φανούν οι αλλαγές ως σημαντικές μόνο για τον περιορισμό των παραβάσεων, δεν μπορεί να μη σκεφτεί κάποιος πως στο… πίσω μέρος του μυαλού του νομοθέτη, ήταν και η “ενίσχυση” (για να το πούμε ευγενικά) των Δημόσιων Ταμείων. Όχι ότι είναι κακό αν είσαι παραβάτης να δίνεις τον οβολό σου υπέρ του Δημοσίου, ιδιαίτερα όταν οι παραβάσεις είναι σημαντικές για την ασφάλεια και την τάξη του συνόλου των χρηστών του δρόμου αλλά και των πολιτών εν γένει.

ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ EUROKINISSI

Βάσει λοιπόν των νέων διατάξεων του ΚΟΚ, οι παραβιάσεις ισόπεδης σιδηροδρομικής διάβασης χωρίς μπάρες ή φωτεινή σηματοδότηση αλλά με σήμανση, παραποιήσεις και αλλοιώσεις στοιχεία αναγνώρισης πλαισίου και κινητήρα του οχήματος αλλά και οδήγηση χωρίς άδεια κυκλοφορίας (είτε γιατί δεν υπάρχει, είτε γιατί έχει αφαιρεθεί από προηγούμενο έλεγχο, το πρόστιμο είναι 350 ευρώ και αφαίρεση του διπλώματος για ένα μήνα.

Η ίδιες ποινές ισχύουν και για την άρνηση ελέγχου από τροχονόμο, αν δηλαδή σου κάνουν σήμα να σταματήσεις αλλά δεν το κάνεις. Επιπρόσθετα, οι διενεργούντες τον έλεγχο, μπορούν να αποφασίσουν αν θα αφαιρεθούν και τα στοιχεία κυκλοφορίας του οχήματος (άδεια και πινακίδες)- κάτι που από τη γενική οδηγία του κρατικού μηχανισμού, θα πρέπει να αποφεύγεται, μια και η ποινή αφορά τον οδηγό και όχι το όχημα.

Τα πράγματα γίνονται πολύ πιο “σκληρά” όταν το θέμα της παράβασης έχει να κάνει με την κατανάλωση αλκοόλ. Εδώ και με δεδομένο το ότι ο οδηγός που θα συλληφθεί να οδηγεί υπό την επήρεια αλκοόλ με συγκέντρωση στο αίμα από 0,80 γρ./ λίτρο, έως 1,10 γρ./λίτρο, το πρόστιμο είναι 1.200 ευρώ και προβλέπεται αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης για 6 μήνες. Παράλληλα, ακινητοποιείται επί τόπου το όχημα, ενώ προβλέπεται και ποινή φυλάκισης έως δύο μήνες.

ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΛΚΟΤΕΣΤ EUROKINISSI

Τα ίδια ισχύουν και στην περίπτωση που ο οδηγός αρνηθεί να υποβληθεί σε έλεγχο για διαπίστωση ύπαρξης οινοπνεύματος στον οργανισμό. Το μέγιστο της ποινής ωστόσο που σχετίζεται με το αλκοόλ και την οδήγηση, έρχεται όταν η συγκέντρωση στο αίμα είναι άνω του 1,10 γρ./λίτρο, όπου τότε το πρόστιμο είναι 1.500 ευρώ και η ποινή φυλάκισης φτάνει τους 12 μήνες- που προφανώς όμως είναι προτιμότερα αντί της κατάληξης που όλοι μπορούν να φανταστούν για κάποιον που θα έπρεπε να είναι σε νοσοκομείο και όχι στο δρόμο, πίσω από τιμόνι.

TAGS ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Κ.Ο.Κ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ