Nissan: Πρώτη γνωριμία με το νέο Juke
Ένα μοντέλο που δημιούργησε αίσθηση όταν παρουσιάστηκε το 2010, ανανεώθηκε πλήρως μετά από 9 χρόνια και ακριβώς με το καλωσόρισμα του 2020, η ελληνική εισαγωγική εταιρεία έφερε στην Ελλάδα το νέο Juke.
Το Nissan Juke, είχε προκαλέσει με το εκκεντρικό του στυλ, έχοντας φανατικούς θαυμαστές αλλά και αδιάφορους. Τότε, με έναν ανταγωνιστή (Suzuki Vitara) στην B κατηγορία των συμπαγών SUV – Crossover, είχε το περιθώριο να διαφοροποιηθεί σε στυλ. Τώρα, που η κατηγορία μετρά 19 αντιπάλους και μάλιστα ισχυρούς, περιθώρια για να «κλείνεις το μάτι» σε λίγους, δεν υπάρχουν.
Το νέο Juke, διατηρώντας το καλούπι της πρώτης έκδοσης, τη φόρμα αν θέλετε, εξευγενίστηκε σχεδιαστικά, ώστε να γίνει προσιτό σε ευρεία μάζα πελατών. Και νομίζω ότι οι σχεδιαστές έκαναν καλή δουλειά.
Παράλληλα, επειδή όλα τα αμαξώματα μεγαλώνουν, έτσι και το νέο Juke μεγάλωσε κατά 7,5 εκ. σε μήκος (4,210 μ.) και ακόμα περισσότερο στο μεταξόνιο κατά 10,5 εκ. (2,636 μ.), κάτι που μεταφράζεται σε γενναιόδωρη αύξηση του εσωτερικού χώρου, κυρίως στο πίσω μέρος, όπου κάθισα απολύτως άνετα, καθώς αυξήθηκε ο χώρος για τα γόνατα κατά 5,5 εκ. και για το κεφάλι κατά 1,1 εκ. Παραμένει βέβαια για 4 επιβάτες, ωστόσο αυξήθηκε και ο χώρος του πορτ-μπαγκάζ κατά 20% (422 λίτρα).
Με επιλογές διχρωμίας στο εξωτερικό και στην καμπίνα, αποδεικνύεται ελκυστικό, έχοντας και καλύτερα πλαστικά στην καμπίνα, όπως και ταπετσαρίες.
Μου άρεσε και η διάταξη του κόκπιτ, με την ψηλά τοποθετημένη οθόνη και τον καλοστημένο λεβιέ ταχυτήτων, ενώ τη θέση οδήγησης την ρυθμίζεις εύκολα στα μέτρα σου.
Το νέο Juke προσφέρεται μόνο με έναν τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.0 lt – 117 hp (86kW) με ροπή που φθάνει με overboost στα 200 Nm από τις 1750 σ.α.λ. Οδήγησα μέχρι τη Λειβαδιά την έκδοση με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων (διατίθεται και 7άρι αυτόματο), με καλή κλιμάκωση. Κάπως αργό στην πρώτη και τη δεύτερη ταχύτητα (10,4 δευτ. επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα), αλλά στη συνέχεια «αρπάζει» και στον αυτοκινητόδρομο δεν αντιμετώπισε κανένα θέμα, βγάζοντας εύκολα τα χιλιόμετρα.
Όλα αυτά είναι βέβαια, σε συνάρτηση με την κατανάλωση και τους ρύπους, που είναι κατά 30% χαμηλότεροι από πριν.
Μου φάνηκε και πιο στιβαρό, με καλύτερο σύστημα διεύθυνσης, ενώ φέρει και ένα σύστημα (Active Trace Control) που έχει και το Micra και βοηθά στην είσοδο των στροφών, κάνοντας πιο ελαφρύ το τιμόνι. Μου άρεσε που οδήγησα με το Cruise Control, με προεπιλεγμένη ταχύτητα.
Εν γένει, το νέο Juke, εφοδιάζεται με πλειάδα συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης, ακόμα και από τη βασική έκδοση, η οποία έχει στάνταρ «έξυπνο σύστημα πέδησης πανικού», «αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας», «αυτόματη εναλλαγή σκάλας φωτισμού» και «σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας».
Με 5 αστέρια ασφάλειας στις δοκιμές του Euro NCAP, διακρίθηκε με 94% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, με 85% στην προστασία των παιδιών, με 81% στην προστασία πεζών και δικυκλιστών και με 73% στα συστήματα υποστήριξης οδηγού.
Ένα ακόμα χαρακτηριστικό, που η νεολαία επιζητά, είναι η συνδεσιμότητα, έχοντας όλες τις δυνατότητες σε εξοπλισμό, για σύνδεση με smartphone και εξωτερικές συσκευές. Παράλληλα, φέρει και σύστημα ειδοποίησης έκτακτης ανάγκης, που σύντομα θα λειτουργήσει με τον αριθμό κλήσης 112.
Το νέο Juke είναι ήδη διαθέσιμο με τιμές από 17.900 ευρώ, ενώ οι εκδόσεις με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο κοστίζουν από 20.900 ευρώ.
Σε περίπου έναν χρόνο από τώρα, αναμένεται και η plug-in hybrid έκδοση του μοντέλου…