Ντεμπούτο για τη νέα Mustang Dark Horse R
Η Ford Performance εξέλιξε την ειδική έκδοση του σπορ μοντέλου της εταιρείας, που προορίζεσαι αποκλειστικά για χρήση σε πίστα σε μια σειρά αγώνων ενιαίου τύπου.
Η Ford Performance αποκαλύπτει την ολοκαίνουργια Mustang Dark Horse R, προσφέροντας στους πιο απαιτητικούς λάτρεις της πίστας ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο έτοιμο να λάβει μέρος στη νέα σειρά αγώνων ενιαίου τύπου Mustang Challenge, η οποία φέρει την έγκριση της International Motor Sports Association (IMSA).
Η Mustang Dark Horse R, η οποία τροφοδοτείται από τον νέο, τέταρτης γενιάς Coyote V8 κινητήρα των 5,0 λίτρων της Ford, είναι η τρίτη αγωνιστική έκδοση που βασίζεται στην Dark Horse και παρουσιάζεται αυτό το καλοκαίρι, δίπλα στις Mustang GT3 και Mustang GT4.
Με την Ford Mustang Dark Horse να αποτελεί την πιο ικανή για οδήγηση σε πίστα έκδοση δρόμου της Mustang με V8 κινητήρα 5,0 λίτρων, η Dark Horse R δεν αποτελεί παρά τη φυσική εξέλιξη όσον αφορά τις δυνατότητες που μπορεί να βρει κανείς σήμερα σε κάθε Dark Horse. Η Dark Horse R έχει σχεδιαστεί για αποκλειστική χρήση σε πίστα, παρά το γεγονός πως μοιράζεται πολλά μέρη με την έκδοση δρόμου του μοντέλου.
Ανάμεσά τους περιλαμβάνονται το αμάξωμα που παρέχεται από το εργοστάσιο Flat Rock Assembly Plant, ο V8 κινητήρας με χωρητικότητα 5,0 λίτρων και απόδοση 500+ ίππων, το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων Tremec 3160, το μπλοκέ διαφορικό τύπου Torsen, οι δαγκάνες και οι δίσκοι των φρένων της Brembo. Επίσης, η νέα Dark Horse R διαθέτει αναβαθμίσεις μέσω μιας ευρείας γκάμας εξοπλισμού που εστιάζει στη χρήση εντός πίστας.
Εξωτερικά η νέα αγωνιστική έκδοση ξεχωρίζει από τους γάντζους ρυμούλκησης εμπρός και πίσω, τα ενισχυμένα σημεία ανύψωσης που έχουν και ευδιάκριτη σήμανση και τους κρίκους πρόσδεσης κάτω από το αμάξωμα. Στην καμπίνα, βρίσκουμε αγωνιστικά καθίσματα Recaro εγκεκριμένα από τη FIA, αποσπώμενο τιμόνι Sparco και αγωνιστικές ζώνες ασφαλείας εγκεκριμένες από τη FIA.
Το σύστημα πυρόσβεσης είναι της Sparco με έγκριση της FIA, το δίχτυ ασφαλείας Safecraft είναι και αυτό εγκεκριμένο από τη FIA. Από εκεί και πέρα, τα χειριστήρια προγραμμάτων οδήγησης και ελέγχου, το σύστημα απεικόνισης και καταγραφής δεδομένων της MoTeC, καθώς και το κάλυμμα δοχείου καυσίμου. Οι μηχανικοί της Ford Performance, έχουν επέμβει και στα εξής:
Αναφορικά με τη μετάδοση, υπάρχει αναβαθμισμένο σύστημα λίπανσης και ψύξης, που αφορά και το διαφορικό αντίστοιχα. Η εξαγωγή του κινητήρα είναι της Borla, φυσικά αγωνιστικών προδιαγραφών και το κάρτερ έχει την υπογραφή της Ford Performance, όπως και το roll cage με το οποίο εφοδιάζεται το μοντέλο. Τα αμορτισέρ της ανάρτησης είναι της Multimatic DSSV.
Το κάμπερ των εμπρός τροχών είναι ρυθμιζόμενο, ενώ ρυθμίσεις δέχονται και οι αντιστρεπτικές του αυτοκινήτου. Οι τροχοί είναι της Ford Performance (Flow-Formed 19”x10.5” εμπρός, 19”x11” πίσω) και τα σλικ ελαστικά είναι της Michelin 19”, με ειδική σχεδίασης για το Mustang Challenge (πωλούνται ξεχωριστά).
Το Mustang Challenge θα πραγματοποιήσει το ντεμπούτο του το 2024, περιλαμβάνοντας 10 έως 12 αγώνες στο αγωνιστικό του ημερολόγιο, σε συνδυασμό με πέντε έως έξι διοργανώσεις στα πλαίσια της κατηγορίας αγώνων σπορ αυτοκινήτων Βορείου Αμερικής, οι οποίοι δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί. Κάθε αγώνας του ενιαίου αυτού, φέρει τη σφραγίδα της IMSA.
Το πρωτάθλημα αυτό το διαχειρίζεται η Ford Performance Racing School και σε κάθε γύρο του, προβλέπεται να έχει δύο περιόδους ελεύθερων δοκιμών, μία κατατακτηρίων και δύο αγώνες σπριντ. Για την επιβράβευση των πιο ικανών οδηγών, θα υπάρξει χρηματική αμοιβή στους κορυφαίους κάθε αγώνα, καθώς και στον πρωταθλητή που θα αναδειχθεί στο τέλος της σεζόν.