X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Ο "χαμηλός πήχης" της νέας Ferrari SF21

Παρουσιάστηκε η SF21, το μονοθέσιο της Scuderia Ferrari για το πρωτάθλημα της Formula 1. "Πιο ανταγωνιστική η ομάδα σε σχέση με την περσινή σεζόν" δήλωσε ο διευθυντής, Ματία Μπινότο.

Παρότι η υστέρηση της Ferrari από τη Mercedes, το 2020, «δεν καλύπτεται μέσα σε έναν χειμώνα», όπως είπε ο διευθυντής της Scuderia, Ματία Μπινότο, εντούτοις η ομάδα του Μαρανέλο ευελπιστεί ότι η νέα SF21 που παρουσίασε σήμερα θα είναι πολύ πιο ανταγωνιστική στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1, σε σχέση με την απογοητευτική περσινή SF1000.

Η Ferrari SF21, την οποία αποκάλυψε σήμερα ο Σαρλ Λεκλέρκ και ο νέος του ομόλογος στη Scuderia Κάρλος Σάινθ, συνοδεύεται από τις ελπίδες της ιταλικής ομάδας ότι έχει επιλύσει τα δύο μεγάλα περσινά προβλήματα: την υστέρηση της μονάδας ισχύος, και την υπερβολική αεροδυναμική αντίσταση στις ευθείες.

Κατά συνέπεια, μετά το καταστροφικό 2020, που τερμάτισε στην έκτη θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών, ο βασικός στόχος της Scuderia, φέτος, δείχνει να είναι η επιστροφή στις ανταγωνιστικές εμφανίσεις, ίσως και σε κάποιες περιστασιακές νίκες.

Προς αυτήν την κατεύθυνση, θα βοηθήσουν τόσο τα μεγάλα φετινά βήματα βελτίωσης της μονάδας ισχύος και της αεροδυναμικής, που η Ferrari διατείνεται ότι έχει πετύχει, αλλά και το κίνητρο που θα έχει ο Σάινθ, και που πέρυσι έλειπε από τον άκρως απογοητευμένο Σεμπάστιαν Φέτελ - ο οποίος είχε ήδη ειδοποιηθεί από τη Scuderia, πριν το ξεκίνημα της περσινής σεζόν, ότι το συμβόλαιό του δεν θα ανανεωνόταν για το 2021, με αποτέλεσμα να κερδίσει μόλις το 1/3 των βαθμών του Λεκλέρκ.

Προς την αντίθετη κατεύθυνση, όμως, ανασταλτικός παράγοντας για τις τύχες της Ferrari το 2021, είναι η ριζική αλλαγή των μονοθεσίων το 2022, και η απόφαση της Scuderia να αφιερώσει φέτος την προσοχή της στο σχεδιασμό του ολοκαίνουριου μονοθεσίου της επόμενης χρονιάς.

Δεδομένου ότι έχει μείνει τόσο πίσω στο υπάρχον πλαίσιο κανονισμών, ακούγεται λογική η απόφαση της Ferrari να μη ρισκάρει το ίδιο και για το πλαίσιο που ξεκινά το 2022, προσδίδοντας την απόλυτη προσοχή της στο αμφίβολο εγχείρημα να ανταγωνιστεί με όλες της τις δυνάμεις τη Mercedes, φέτος.

SF21: Κινητήρας και αεροδυναμική

Η περσινή SF1000 είχε τεράστια προβλήματα ταχύτητας στις ευθείες: όχι μόνο της έλειπε ισχύς, αλλά τα πράγματα γίνονταν ακόμα χειρότερα με τη μεγάλη αεροδυναμική αντίσταση του μονοθεσίου. Η Scuderia, για να μην είναι εκτεθειμένη στις ευθείες, προσπαθούσε να επιλύσει το πρόβλημα μειώνοντας την παραγωγή άντωσης - αλλά αυτό με τη σειρά του έκανε την SF1000 πιο αργή στις στροφές.

Τώρα, στην SF21 η μονάδα ισχύος είναι καινούρια, και έχει γίνει πλήρης αεροδυναμική αναθεώρηση. «Με βάση τις προσομοιώσεις μας, με όσα βλέπουμε για την ισχύ από το δυναμόμετρο και για την αεροδυναμική αντίσταση του αυτοκινήτου στην αεροσήραγγα, πιστεύω ότι έχουμε ανακτήσει αρκετή από την ταχύτητα στις ευθείες», εξήγησε ο Μπινότο.

«Έτσι, πιστεύω ότι η ταχύτητα του αυτοκινήτου δεν θα είναι πια τόσο μεγάλο ζήτημα. Ελπίζουμε ότι θα είμαστε ανταγωνιστικοί, αλλά θα το μάθουμε μόνο στο Μπαχρέιν, όταν δούμε τι κάνουν και οι άλλοι. Με όσα έχω δει στο δυναμόμετρο και στην αεροσήραγγα, πιστεύω ότι κάναμε μια σημαντική προσπάθεια. Αλλά πρέπει να είμαστε ρεαλιστές. Η διαφορά μας από τους καλύτερους πέρυσι ήταν πολύ σημαντική, τόση που δεν μπορεί κανείς να καλύψει μέσα σε έναν χειμώνα», συμπλήρωσε.

Παράλληλα, και ο Γκίνθερ Στάινερ της Haas (που χρησιμοποιεί τα μηχανικά μέρη της Ferrari) επιβεβαίωσε πώς «έχει γίνει ένα καλό βήμα με τον κινητήρα», και ο Κάρλος Σάινθ ότι «έχουν υπάρξει κάποια ενθαρρυντικά σημάδια».

Ο Μπινότο συνέχισε: «Έχουμε ιδιαίτερες προκλήσεις μπροστά μας το 2021. Μετά από μια δύσκολη σεζόν πέρυσι, ξέρουμε ότι πρέπει να επαναφέρουμε την καλή μας απόδοση και είναι σημαντικό να επιδείξουμε την επιθυμία μας να κερδίζουμε - παρότι ξέρουμε ότι η φετινή είναι μια μεταβατική χρονιά, εν μέρει διότι οι κανονισμοί δεν μας επιτρέπουν να αλλάξουμε ουσιαστικά το αυτοκίνητο, και θα είναι μια μετεξέλιξη του περσινού».

Το μονοθέσιο του 2022

Ο Μπινότο, ταυτόχρονα, έκανε σαφές ότι η Scuderia στρέφει την προσοχή της στο μονοθέσιο του 2022, εξηγώντας ότι αυτός ήταν ο σκοπός τόσο της αναδιάρθρωσης του τεχνικού τμήματος στο Μαρανέλο, όσο και της δικής του απόφασης να ταξιδέψει σε λιγότερα Γκραν Πρι φέτος, ώστε να επιβλέπει καλύτερα την εξέλιξη του επόμενου μονοθεσίου πίσω στο εργοστάσιο.

«Η προσοχή μας κατά το 2021 θα είναι να εξελίξουμε το αυτοκίνητο του 2022. Αυτός θα είναι ο βασικός στόχος, κι έτσι δεν θα αφιερώσουμε τόσο πολύ χρόνο στο αυτοκίνητο του 2021 στη διάρκεια [αυτής] της σεζόν. Το αυτοκίνητο του 2022 έχει τόσο μεγάλες αλλαγές που μας αναγκάζουν να αφιερώσουμε σε αυτό τις περισσότερες προσπάθειές μας. Για αυτό το λόγο είναι σημαντικό να δούμε την απόδοση του αυτοκινήτου στους πρώτους αγώνες της [φετινής] χρονιάς, για να γνωρίζουμε την ισορροπία της απόδοσης που ίσως θα επακολουθήσει στο υπόλοιπο της χρονιάς», κατέληξε ο Ιταλός.

Photo credits: Ferrari

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ