Ο δακτύλιος επιστρέφει τον Οκτώβριο με μια μεγάλη αλλαγή
Τι προβλέπει η νέα απόφαση του Υπουργείου Μεταφορών για τα αυτοκίνητα που μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα καθημερινά στον δακτύλιο της Αθήνας.
Τον Οκτώβριο αναμένεται να ισχύσει ξανά ο δακτύλιος της Αθήνας, σε ημερομηνία που θα ανακοινωθεί σύντομα, με μια μεγάλη όμως αλλαγή που αφορά στο ποια αυτοκίνητα μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα καθημερινά εντός των ορίων του.
Η απόφαση του Υπουργείου Μεταφορών αλλάζει σημαντικά τα όρια εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα CΟ2, ενώ προβλέπει και κάποιες προσθήκες στις εξαιρέσεις αλλά και διευκολύνσεις για ειδικές κατηγορίες πολιτών.
Τα νέα όρια CO2 για την είσοδο στον δακτύλιο
Η σημαντικότερη αλλαγή στον Καθαρό Δακτύλιο είναι ότι πλέον θα μπορούν να κυκλοφορούν εντός των ορίων του καθημερινά, χωρίς κανένα περιορισμό, τα καινούρια επιβατικά και ελαφρά φορτηγά αυτοκίνητα που έχουν ημερομηνία πρώτης ταξινόμησης μετά την 1/1/2021 και εκπομπές CO2 ως 145 gr/km, με βάση το νέο πρωτόκολλο μέτρησης WLTP.
Η αλλαγή αυτή έγινε επειδή τα συγκεκριμένα οχήματα αδικούνταν από το ισχύον σύστημα, καθώς τα ίδια ακριβώς μοντέλα στην περίπτωση που είχαν ταξινομηθεί πριν από τις 31/12/2020, στην άδεια κυκλοφορίας τους αναγραφόταν η τιμή εκπομπών CO2 μετρημένη με το παλιότερο πρωτόκολλο NEDC που ήταν πολύ πιο “αισιόδοξο”. Έτσι, το ίδιο ακριβώς αυτοκίνητο στη μία περίπτωση (προ 21/12/2020) είχε εκπομπές CO2 κάτω από το όριο των 120 gr/km και μπορούσαν να κυκλοφορούν στον Δακτύλιο, ενώ στην άλλη περίπτωση (μετά την 1/1/2021) οι εκπομπές CO2 ήταν υψηλότερες από το όριο των 120 gr/km και αποκλειόταν από την καθημερινή ελεύθερη διέλευση.
Για όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα, ισχύει ότι ίσχυε μέχρι σήμερα – δείτε περισσότερα εδώ.
Νέες εξαιρέσεις
Μια από τις αλλαγές στον Καθαρό Δακτύλιο αφορά στα ΑμεΑ, τα οποία πλέον θα μπορούν, σε περίπτωση ελέγχου της Τροχαίας, να βεβαιώνουν την ιδιότητά τους η οποία τους παρέχει εξαίρεση από τις προβλέψεις του δακτυλίου, απλώς με την επίδειξη του Δελτίου Στάθμευσης του οχήματος που τους ανήκει ή τους εξυπηρετεί. Το παλαιό καθεστώς ταυτοποιούσε τον δικαιούχο και όχι το όχημα, κάτι που προκαλούσε προβλήματα π.χ. σε ΑμεΑ που δεν μπορούσαν να οδηγήσουν και είχαν στην κατοχή τους όχημα το οποίο οδηγούσε κάποιος άλλος για να τους εξυπηρετεί.
Μια ακόμη εξαίρεση προστίθεται για τις νεκροφόρες, καθώς κρίθηκε αναγκαία η διευκρίνιση ότι επιτρέπεται η είσοδος στα όρια του δακτυλίου των αυτοκινήτων που προορίζονται για τη μεταφορά νεκρών και διαθέτουν ειδικό εξοπλισμό. Και αυτό επειδή εντός του δακτυλίου υπάρχουν αρκετά νοσοκομεία, στα οποία όμως δεν είχαν ελεύθερη πρόσβαση οι νεκροφόρες.
Μια ακόμη εξαίρεση αφορά τους ασθενείς που χρειάζεται να κάνουν συχνή θεραπεία σε νοσηλευτικό ίδρυμα που βρίσκεται εντός των ορίων του Δακτυλίου. Ειδικότερα όλοι οι ασθενείς που πρέπει να προχωρούν σε συστηματικές θεραπείες (π.χ. νεφροπαθείς, καρκινοπαθείς, άτομα με πολιομυελίτιδα ή άτομα με αναπηρία), θα μπορούν να εισέρχονται στα όρια του δακτυλίου με την προϋπόθεση ότι ο ασθενής έχει εφοδιαστεί με σχετική βεβαίωση του Νοσηλευτικού Ιδρύματος (Δημόσιο ή Ιδιωτικό), στο οποίο υποβάλλεται σε θεραπεία και στο οποίο θα αναγράφεται η διάρκεια και η συχνότητα της απαιτούμενης θεραπείας.