Ο θρύλος της Toyota επιστρέφει
Στο Ντιτρόιτ έκανε πρεμιέρα το πανίσχυρο, σπορ μοντέλο της Toyota. Το Gr Supra της ιαπωνικής μάρκας υπόσχεται θεαματικά αποτελέσματα.
Η έναρξη λειτουργίας της TOYOTA GAZOO Racing, της αγωνιστικής ομάδας της ιαπωνικής μάρκας, επιφέρει εντυπωσιακά αποτελέσματα. Στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, η Toyota κατέκτησε το 2018 την πρώτη θέση στους κατασκευαστές και λίγο έλειψε να κάνει νταμπλ, ενώ, κέρδισε τις 24 ώρες του Le Mans στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής FIA.
Και βέβαια, όλη αυτή η τεχνογνωσία, μεταφέρεται στα αυτοκίνητα παραγωγής και το πρώτο, εντυπωσιακό δείγμα γραφής, έρχεται με το νέο Toyota GR Supra, που μόλις παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου NAIAS, στο Ντιτρόιτ των ΗΠΑ.
Η 5η γενιά του θρυλικού αυτοκινήτου, έχει σχεδιαστεί ως ένα σπορ αυτοκίνητο στην καθαρότερη μορφή του, χωρίς συμβιβασμούς που θα μείωνε την ευχαρίστηση της οδηγικής εμπειρίας. Ο επικεφαλής μηχανικός Tetsuya Tada διατήρησε την κλασική διάταξη: μπροστά τοποθετημένο ο επίπεδος, εξακύλινδος κινητήρας που μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς, αξιοποιώντας την κληρονομιά των προηγούμενων γενεών Supra και του αυθεντικού σπορ αυτοκινήτου 2000GT.
Ο κινητήρας των 3.0 lt, επωφελείται από έναν στροβιλοσυμπιεστή διπλής κύλισης και παράγει 340 hp με ροπή στρέψης 500 Nm. Σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων, χαρακτηρίζεται από ομαλή και ισχυρή επιτάχυνση, με μεγάλες ποσότητες ροπής σε όλο το φάσμα των στροφών του κινητήρα. Το κιβώτιο έχει μικρές αναλογίες στις χαμηλότερες ταχύτητες, ενώ ο χειρισμός γίνεται είτε με τις μανέτες στο τιμόνι, είτε χειροκίνητα από το λεβιέ, είτε βέβαια αυτόματα.
Επίσης, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την Normal ή την Sport λειτουργία, ανάλογα πως θέλει μα κινηθεί. Εξάλλου, υπάρχει και η λειτουργία Launch Control, που επιτρέπει την ισχυρή επιτάχυνση από στάση με μέγιστη πρόσφυση, επιτυγχάνοντας 4,3 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα. Κι ακόμα, ο ήχος και η απόκριση του κινητήρα, το μοτίβο αλλαγής των σχέσεων, η απόσβεση, το σύστημα διεύθυνσης και η απόδοση του ενεργού διαφορικού (μπορεί να κλειδώσει έως 100%), ρυθμίζονται όταν ο οδηγός επιλέγει τη λειτουργία Sport. Παράλληλα, ο έλεγχος ευστάθειας του οχήματος έχει μια ειδική ρύθμιση "track" που μπορεί να επιλεγεί, μειώνοντας το επίπεδο επέμβασης του συστήματος, ώστε ο οδηγός να έχει μεγαλύτερο έλεγχο της δυναμικής απόδοσης του οχήματος.
Η TOYOTA GAZOO Racing, εξέλιξε το αυτοκίνητο στην διάσημη πίστα του Nürburgring Nordschleife και στους γύρω δρόμους στη Γερμανία, προκειμένου να επιτύχει τα καλύτερα αποτελέσματα, ενώ περαιτέρω εκτενείς δοκιμές διεξήχθησαν σε δρόμους σε όλο τον κόσμο. Το Toyota GR Supra θα κατασκευάζεται στο Γκρατς της Αυστρίας και στην Ελλάδα αναμένεται προς το καλοκαίρι.
Σχεδιαστικά, η επιρροή του 2000GT είναι ιδιαίτερα εμφανής στο μακρύ καπό, στο συμπαγές αμάξωμα, στο έντονα κεκλιμένο πίσω μέρος με την ενσωματωμένη αεροτομή, στον εντυπωσιακό πίσω διαχύτη με τις δύο απολήξεις εξάτμισης στις άκρες, καθώς και στις εισαγωγές αέρα στο καπό για την ψύξη του κινητήρα και στα πίσω φτερά για τον αερισμό των φρένων.
Ο σχεδιασμός υπολογίστηκε με ακρίβεια ώστε να επιτευχθούν τόσο τα βέλτιστα χαρακτηριστικά οπισθέλκουσας (αεροδυναμικής) και κάθετης δύναμης, όσο και η ιδανική ισορροπία εμπρός / πίσω. Η μετωπική σχεδίαση ήταν εμπνευσμένη από το Supra τέταρτης γενιάς, αλλά έχει ακόμα πιο εκφραστική εμφάνιση. Οι διακριτικές μονάδες προβολέων διαθέτουν διάταξη LED με έξι φακούς που ενσωματώνει τα φώτα ημέρας.
Στην Ευρώπη, το Toyota GR Supra θα προσφέρεται με ελαφριές αλλά εξαιρετικά άκαμπτες ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, με εναλλασσόμενες μαύρες και λεπτές ακτίνες μαύρου και γυαλισμένου φινιρίσματος.
Το πιλοτήριο του αυτοκινήτου συνδυάζει τα παραδοσιακά στοιχεία GT με εξαιρετικά σύγχρονη λειτουργικότητα και τεχνολογία. Σχεδιασμένο για να αφήνει τον οδηγό να επικεντρωθεί αποκλειστικά στην οδήγηση, έχει τα κύρια χειριστήρια ομαδοποιημένα για γρήγορη και εύκολη λειτουργία.
Ξεχωρίζει το τριάκτινο τιμόνι, τα σπορ καθίσματα με συνδυασμό δέρμα και διάτρητη επένδυση Alcantara, η οθóνη αφής 8,8 ιντσών, το στροφόμετρο στο κέντρο και το ψηφιακό ταχύμετρο αριστερά, με τις πληροφορίες ψυχαγωγίας και πλοήγησης προς τα δεξιά.
Ο χώρος της καμπίνας είναι αρκετά ευρύχωρος για τα δύο άτομα και επαρκής ο χώρος αποσκευών, ενώ μπορεί να επεκταθεί με αφαιρούμενο πάνελ στο πίσω μέρος της καμπίνας. Στην ανάρτηση, φέρει διπλά ελατήρια MacPherson και σύστημα 5 συνδέσμων στο πίσω μέρος, με Adaptive Variable Suspension.
Κατά τον πρώτο χρόνο παραγωγής, θα λανσαριστούν 900 αυτοκίνητα, σε δύο εκδόσεις Active και Premium...