X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Όχι, δεν απογειώσαμε την ηλεκτρική Porsche Taycan των 571 ίππων

Πλούσια σε χαρακτηριστικά που εκτοξεύουν την αδρεναλίνη, με τετρακίνηση και ιδανικό πάτημα στο δρόμο.

Οσοι θεωρούσαν ότι αυτή η γερμανική μάρκα, με τον χρυσαφί θυρεό στα καπό των πανίσχυρων εκδόσεων βενζίνης και πετρελαίου, ότι δύσκολα θα άφηνε την όχθη των θερμικών κινητήρων και δεν θα περνούσε το ποτάμι για να βρεθεί στην πλευρά των ηλεκτρικών μοτέρ, έκαναν λάθος.

Η Porsche, αποδεικνύει στην πράξη πώς μπορεί να χαρίσει την ίδια ή και καλύτερη οδηγική απόλαυση, με πανίσχυρα αυτοκίνητα, αλλά αμιγώς ηλεκτρικά αυτή τη φορά.

Η Taycan 4S, την οποία είχα την ευκαιρία να οδηγήσω, είναι η 3η πιο ισχυρή από τις τέσσερις εκδόσεις της γκάμας του μοντέλου, που χαρίζει έντονες συγκινήσεις, σε αυτόν που θα βρεθεί στη θέση του οδηγού, αλλά και στους συνεπιβάτες που απολαμβάνουν πιο ανέμελα τις ίδιες καταστάσεις.

Μια λιμουζίνα με μήκος 4,96 μ., πλάτος 1,97 μ. και ύψος 1,38, μόνο απαρατήρητη δεν περνά στο δρόμο. Κάθε άλλο, διότι δοκίμασε πολλούς σβέρκους, διαφόρων ηλικιών, με τα επιφωνήματα να είναι κολακευτικά. Βέβαια, ελάχιστοι γνώριζαν ότι το μοντέλο είναι αμιγώς ηλεκτρικό, και μόνο η αθόρυβη λειτουργία του, περνώντας κοντά τους, άρχισε να τους προβληματίζει περισσότερο.

Με αυτές τις πληθωρικές διαστάσεις, ίσως κάποιος να μην περίμενε ότι διαθέτει εντυπωσιακή αεροδυναμική με συντελεστή οπισθέλκουσας cd 0,22, γεγονός που κάνει το αυτοκίνητο να σκίζει τον άνεμο.

Κατασκευασμένη από χάλυβα και αρκετό αλουμίνιο, σχεδιαστικά, ξεχωρίζει από τις 21 ιντσών ζάντες τύπου Mission E Design Wheels, στο χρώμα του αμαξώματος, που την κάνει ακόμα πιο εντυπωσιακή, με τις 10πίστονες λευκές δαγκάνες στα μπροστινά αεριζόμενα δισκόφρενα των 415 χλστ., ενώ πίσω είναι 365 χλστ.

Οι προβολείς LED με δέσμη φωτός matrix, συμπεριλαμβανομένου του Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus), η εμπρόσθια ποδιά, τα πλευρικά σπόιλερ και ο οπίσθιος μαύρος διαχύτης, ολοκληρώνουν μια απαράμιλλη σιλουέτα.

Την ίδια στιγμή, η 4+1 θέσεων καμπίνα, με το δερμάτινο σαλόνι, όπου χρησιμοποιούνται καινοτόμα ανακυκλωμένα υλικά, χαρακτηρίζεται από απλότητα, με πλήρη ψηφιακή τεχνολογία. Ξεχωρίζει η κεντρική οθόνη αφής 10,9 ιντσών, το θερμαινόμενο τιμόνι και τα ανάγλυφα λογότυπα Porsche στα μπροστινά προσκέφαλα των θερμαινόμενων καθισμάτων, που δημιουργούν μια υψηλής αισθητικής εικόνα, με τον οδηγό να κάθεται αρκετά χαμηλά, αισθανόμενος πραγματικά ότι οδηγεί ένα sportscar.

Οσο για το χώρο αποσκευών, μπροστά υπάρχουν 84 λίτρα όγκου διαθέσιμα και πίσω 407 λίτρα, απόλυτα επαρκή για τα τέσσερα άτομα.

Το μοντέλο εφοδιάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, έναν σε κάθε άξονα, που δημιουργούν τετρακίνηση. Η έκδοση δοκιμής έχει ισχύ 490 ίππους, που σε λειτουργία overboost φθάνουν τους 571 ίππους ή 420 kW, για να μένουμε στους όρους του ηλεκτρισμού. Βέβαια, υπάρχει και έκδοση με 530 ίππους ή 390 kW με overboost, που συνδυάζεται με μπαταρία 79,2 kWh.

Ωστόσο, η έκδοση δοκιμής με τη μπαταρία των 93,4 kWh, δίνει ονομαστική αυτονομία 463 χιλιόμετρα, χωρίς να έχω την ευκαιρία να τη διαπιστώσω στην πράξη, καθώς έκανα λιγότερα χιλιόμετρα. Πάντως, πλήρως φορτισμένο το αυτοκίνητο, έδειχνε αυτονομία κοντά στα 330 χλμ. και το στοιχείο ότι η ονομαστική αυτονομία είναι μεγαλύτερη, έγκειται στον τρόπο οδήγησης.

Δηλαδή, αν οδηγείς στην πόλη, επιλέγοντας από τον διακόπτη Drive Mode τη λειτουργία Range, τότε με ανώτατη ταχύτητα έως 105 χλμ./ώρα, προφυλάσσεις την αυτονομία και με το σύστημα αναγεννητικής πέδησης, μαζεύεις ενέργεια στο φρενάρισμα. Με την εκκίνηση, το αυτοκίνητο ξεκινά με την προεπιλεγμένη λειτουργία Normal, που συνδυάζει οικονομία κατανάλωσης ρεύματος, αλλά και επιδόσεις. Στην Sport λειτουργία, η χαρτογράφηση αλλάζει και έχεις πιο γρήγορη απόκριση, με την κατανάλωση να αυξάνεται, ενώ στην Sport Plus έχεις τις ίδιες, δυνατές επιδόσεις συν το γεγονός του εντυπωσιακού ήχου που προσομοιάζει με ήχο από πανίσχυρα θερμικά μοτέρ και σε κάνει να νιώθεις πολύ διαφορετικά. Υπάρχει και η λειτουργία Individual, που προσαρμόζεται ανάλογα τις συνθήκες.

Οσο για την ανάκτηση ενέργειας, επειδή αναφέρθηκα στην αυτονομία, όσο κι αν έψαξα, δεν βρήκα λειτουργία Β, δηλαδή να μπορείς να ανακτάς ενέργεια και στο ρολάρισμα και ουσιαστικά να οδηγείς μόνο με το πεντάλ του γκαζιού. Ετσι, η ανάκτηση ενέργειας, λειτουργεί μόνο με το πάτημα του πεντάλ του φρένου και κατά τη συνέπεια έτσι επαναφορτίζεται η μπαταρία.

Επίσης, αξίζει να σταθώ στη λειτουργία των πανίσχυρων φρένων, καθώς με τις εκρηκτικές επιδόσεις, θα πρέπει να εξοικειωθείς και να πατάς έντονα το πεντάλ, προκειμένου να σταματήσεις εγκαίρως, διότι αν νομίζεις ότι πατώντας απλά θα έχεις αποτελεσματικό φρενάρισμα κάνεις λάθος. Κατά βάση, πρέπει να έχεις full brake, όπως όταν οδηγείς σε μια πίστα και πλησιάζεις στη στροφή.

Πάντως, είναι καλό, εφόσον την οδηγείς, να αξιοποιείς αυτές τις λειτουργίες, διότι πράγματι αξίζει, ώστε να απολαμβάνεις όλα τα οφέλη.

Ένα από αυτά, είναι η εκρηκτική επιτάχυνση. Η Porsche αναφέρει 4 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα και είμαι βέβαιος ότι την έπιασα με το Launch Control. Εκείνη, όμως, που δεν έπιασα, είναι την τελική ταχύτητα, καθώς η ελληνική νομοθεσία δεν το επιτρέπει. Αν ήμουν στις ελεύθερες ταχυτήτων, γερμανικές Autobahn, θα έβλεπα πόσο κοντά θα έφθανα στα 250 χλμ./ώρα, που δείχνει το όργανο στον ψηφιακό πίνακα.

Η ενεργή τετραδιεύθυνση με το τιμόνι μεταβλητής υποβοήθησης, συνεπικουρούμενη από Torque Vectoring Plus, που βοηθά ιδιαίτερα στις στροφές κρατώντας τους εσωτερικούς τροχούς και ανοίγοντας στις ευθείες, κάνει την οδήγηση πραγματικά διασκεδαστική και ασφαλή.

Παράλληλα, μπορείς να μεταβάλλεις και το ύψος της αερανάρτησης με τεχνολογία τριών θαλάμων, μέσω επιλογής στον πίνακα, όπως και τη σκληρότητα των αμορτισέρ, μέσω άλλης αφής.

Όλα αυτά, μαζί με το Dynamic Chassis Control, κάνουν το αυτοκίνητο να συμπεριφέρεται εντυπωσιακά στο δρόμο.

Η Porsche Taycan 4S, συμπερασματικά, είναι ένα μοντέλο που αν διαθέτεις 112.000 ευρώ και άνω, αξίζει να τη βάλεις στην short list των επιλογών σου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ