ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Όχι στην απόσυρση – ναι στα κίνητρα για αγορά ΙΧ

Όχι στην απόσυρση – ναι στα κίνητρα για αγορά ΙΧ

Η ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης και τα κίνητρα για ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων, τα οποία είναι γερασμένα είναι ο στόχος της Κυβέρνησης.

Σε προηγούμενα άρθρα μου, είχα επισημάνει τον κίνδυνο που εγκυμονούν οι δηλώσεις ή οι υπόνοιες που άφηναν κυβερνητικά στελέχη περί απόσυρσης παλαιών οχημάτων για αγορά καινούργιων.

Ο κίνδυνος είναι να “παγώσει” η αγορά, καθώς οι περισσότεροι θα σκέφτονται να περιμένουν τις οριστικές αποφάσεις της κυβέρνησης, προκειμένου να προχωρήσουν σε αγορά. Κάτι τέτοιο θα σήμαινε μεγάλη πτώση στις πωλήσεις, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στο εμπόριο αυτοκινήτου.

Παράλληλα, είχα επισημάνει ότι όταν και εφόσον δοθούν κίνητρα, αυτά θα αφορούν κυρίως για την αγορά ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων, που ούτως ή άλλως αφορούν κάποιες εκατοντάδες οχήματα το χρόνο. Δηλαδή, όποια κίνητρα και να δοθούν, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα κοστίζει και πάλι αρκετά ακριβότερα από ένα αντίστοιχο συμβατικό και κατά συνέπεια μόνο όσοι έχουν την οικονομική δυνατότητα θα προβούν σε τέτοια αγορά.

Μιλώντας σε εκπομπή του τηλεοπτικού σταθμού ΣKAI ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ξεκαθάρισε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι «η ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης και κίνητρα για ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων, τα οποία είναι γερασμένα. Αυτό θέλει ένα μεταβατικό στάδιο και η αγορά αυτών των αυτοκινήτων είναι πάρα πολύ ακριβή και απαγορευτική για την πλειοψηφία των συμπολιτών μας».

Επισήμανε δε ότι «η κυβέρνηση θα ευνοήσει και θα ενθαρρύνει ώστε να μπορεί ο Έλληνας πολίτης να αγοράζει και αυτοκίνητο μέχρι πενταετίας και χωρίς τους παλαβούς δασμούς που έχουμε με τους εκτελωνισμούς» και « Ξέρετε είμαστε από τις ελάχιστες χώρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση που έχουμε εξωφρενικούς δασμούς, δηλαδή φορολογία- επιβάρυνση στην εισαγωγή αυτοκινήτων» είπε χαρακτηριστικά.

«Αγορά όμως αυτοκινήτου, όχι τα σαπάκια εικοσαετίας, που βλέπουμε στην αγορά, τα οποία δημιουργούν τεράστια προβλήματα και στα ΚΤΕΟ και έχουμε τεράστια ζητήματα. Άρα μιλάμε για αυτοκίνητα με πολύ χαμηλούς ρύπους, αυτοκίνητα φιλικά προς το περιβάλλον για τα οποία εξετάζουμε τρόπους έτσι ώστε να δώσουμε τη δυνατότητα να μειωθούν οι δασμοί».

Το κυριότερο είναι ότι ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι στα κίνητρα δεν θα είναι η απόσυρση, αλλά κάτι άλλο: «Θα πρέπει να εξετάσουμε να δώσουμε κάποια κίνητρα αν μπορούμε - αυτό βέβαια πρέπει να γίνει σε απόλυτη συνεννόηση με το Υπουργείο Οικονομικών και σε απόλυτη συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Ένωση- να δώσουμε όπως παλιά κάποιου είδους κίνητρα για την αγορά καινούργιων αυτοκινήτων» κατέληξε ο Κώστας Καραμανλής.

«Ο πλέον αρμόδιος είναι το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και το Υπουργείο Οικονομικών, διότι για να δώσουμε μια ώθηση για να ανανεώσουμε και τον στόλο των Ι.Χ. και τον στόλο των λεωφορείων, πρέπει να δούμε πόσο θα μας κοστίσει αυτό».

Καταλήγοντας, αναφερόμενος στις Συλλογικές συμβάσεις στις Συγκοινωνίες. Τόνισε ότι η κυβέρνηση θα τιμήσει τις συλλογικές συμβάσεις των εργαζομένων: «Θα κάτσουμε κάτω να εξορθολογίσουμε τα οικονομικά όλων των ΔΕΚΟ και να δούμε τι μπορούμε πλέον να δίνουμε, αλλά από το περίσσευμα» ανέφερε...

www.driveandtravel.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ