ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Οδηγήσαμε στην Ισπανία το νέο Citroen C3 Aircross -Οι εντυπωσιακές τιμές του στην Ελλάδα

Citroen C3 Aircross CITROEN

Με 5θέσια ή 7θέσια έκδοση και με κάθε είδους επιλογή κινητήρα -θερμικό, υβριδικό ή αμιγώς ηλεκτρικό- το νέο Citroen C3 Aircross ήρθε στη χώρα μας με τιμές που ξεκινούν κάτω από τις 20.000 ευρώ.

Η νέα γενιά του γαλλικού B-SUV υιοθέτησε τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Citroen, αλλά τώρα τη συνδύασε με την επέκταση του μεγέθους της στα όρια της κατηγορίας – προκειμένου να ταχεί σε απόλυτο βαθμό στην ευρυχωρία και πρακτικότητα, σε βαθμό που να μπορεί να προσφέρει ακόμα και επταθέσια έκδοση για μεγαλύτερες οικογένειες.

Την ίδια στιγμή, οι οικονομίες κλίμακας του ομίλου Stellantis επιτρέπουν τη διάθεσή του με κάθε είδους ενεργειακό σύστημα -βενζίνης, υβριδικό ή αμιγώς ηλεκτρικό-, αναλόγως των αναγκών κάθε αγοραστή, και -το σημαντικότερο- με τιμές που ξεκινούν κάτω από τις 20 χιλιάδες ευρώ για την έκδοση βενζίνης, ελάχιστα πάνω από τις 20 χιλιάδες για την ηλεκτρική (με την κρατική επιδότηση) και από τις 25 χιλιάδες για την υβριδική.

Έτσι, στην κατηγορία Β που είναι τόσο σημαντική στην ευρωπαϊκή αγορά, η Citroen προσφέρει με το C3 ένα πιο συμπαγές citycar με Crossover στοιχεία, ενώ εναλλακτικά για όσους χρειάζονται περισσότερους χώρους τώρα διαθέτει το μεγαλύτερο C3 Aircross, με SUV προσανατολισμό.

Για την ακρίβεια, με μήκος 4,39 μέτρων το C3 Aircross έφτασε στα άνω όρια της κατηγορίας των B-SUV, ενώ το μεταξόνιο παραμένει ίδιο -στα 2,67 μέτρα- και στην 5θέσια και στην 7θέσια έκδοση.

Citroen C3 Aircross CITROEN

Στην πρώτη ο χώρος αποσκευών είναι 460 λίτρα, αλλά στην 7θέσια διαμόρφωση φυσικά εξαφανίζεται (πέφτοντας στα 40 λίτρα), για να χωρέσουν στην τρίτη σειρά δύο μικρόσωμοι επιβάτες. Η Citroen καλύπτει προαιρετικά την έλλειψη πορτ-μπαγκάζ, για την περίπτωση ταξιδιού, με μια μπαγκαζιέρα οροφής.

Από το C3 συνεχίζεται η νέα αισθητική, περισσότερο γραμμική και λιγότερο καμπυλόμορφη, με τα νέα φωτιστικά σώματα σχήματος C και με το μεγάλο έμβλημα της εταιρείας στη μάσκα και στην πίσω πόρτα, καθώς και με πολλαπλές διχρωμίες στην οροφή και σε τμήματα των προφυλακτήρων.

Αυτούσιο από το C3 έχει μεταφερθεί και το εσωτερικό, το αποκαλούμενο από τους Γάλλους “C–Zen Lounge”: το ταμπλό έχει δύο επίπεδα, ενώ το τιμόνι ακολουθεί πια τη φιλοσοφία μικρής διαμέτρου που εισήγαγε η Peugeot. Όμως εδώ ο οδηγός βλέπει απρόσκοπτα τον λεπτό και μακρόστενο πίνακα οργάνων.

Citroen C3 Aircross CITROEN

Στον τελευταίο λαμβάνει όλες τις βασικές πληροφορίες για την οδήγηση ακριβώς κάτω από το οπτικό πεδίο του δρόμου, που είναι πολύ βολικό, ενώ για όλες τις άλλες λειτουργίες υπάρχει “αιωρούμενη” στο κέντρο του ταμπλό η ψηφιακή HD οθόνη αφής 10,25 ιντσών για την τρισδιάστατη πλοήγηση, τα πολυμέσα και τη συνδεσιμότητα του smartphone μέσω Android Auto και Apple CarPlay.

Τα υλικά είναι αρκετά αναβαθμισμένα, με αρκετές υφασμάτινες επιφάνειες και ταμπελάκια έντονων χρωμάτων, ενώ στην άνεση συμβάλλουν επίσης οι δύο θύρες φόρτισης USB-C, η ασύρματη φόρτιση κινητού και τα καθίσματα Advanced Comfort, στα οποία οι Γάλλοι έδωσαν ιδιαίτερη σημασία.

Citroen C3 Aircross CITROEN

Περνώντας στις μονάδες ισχύος του νέου C3 Aircross, η πολυ-ενεργειακή πλατφόρμα Smart Car του ομίλου Stellantis επέτρεψε την υιοθέτηση κάθε διαφορετικής επιλογής – πλην, φυσικά, της diesel, που πλέον δεν υφίσταται.

Η αρχική έκδοση βενζίνης συνδυάζει τον τρικύλινδρο κινητήρα 1.2 λίτρου με μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων και αποδίδει 100 ίππους. Η Citroen δίνει τη μέση κατανάλωση στα 6,0 lt/100km, χάρη και στο βάρος των 1.237 κιλών (ή 1.296 kg για την 7θέσια).

Ο ίδιος κινητήρας εξοπλίζει και την υβριδική έκδοση, μόνο που συνοδεύεται και από ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 21 kW για να φτάσει συνδυαστικά τους 136 ίππους. Το σύστημα λειτουργεί αυτόματα, μέσω του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη e-CDT 6 σχέσεων. Εδώ η μέση -εργοστασιακή, κατά WLTP- κατανάλωση πέφτει στα 5,3 lt/100km.

Η ηλεκτρική εκδοχή του Citroen C3 Aircross αποδίδει 113 ίππους και 124 Nm ροπής, ενώ η LFP μπαταρία των 44 kWh προσφέρει αυτονομία 306 χιλιομέτρων – που μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 441 km αποκλειστικά στις συνθήκες της πόλης – κατά τη Citroen.

Το ηλεκτρικό C3 Aircross μπορεί να ταξιδέψει με ταχύτητα έως και 143 km/h (όπου μπαίνει ο ηλεκτρονικός περιοριστής). Η φόρτισή του σε ποσοστό 20-80% μπορεί να γίνει σε 26 λεπτά με ισχύ 100 kW σε ταχυφορτιστή DC, ενώ σε wallbox 7 kW χρειάζεται 4:10 ώρες και σε 11 kW λιγότερο από 3 ώρες. Σε δεύτερο χρόνο, το ηλεκτρικό C3 Aircross θα αποκτήσει και μεγαλύτερη αυτονομία, με μπαταρία 54 kWh.

Με βάση την οδηγική αίσθηση της υβριδικής και της ηλεκτρικής έκδοσης, που αποκτήσαμε στο θέρετρο του Sitges στην Καταλονία, η δεύτερη είναι πολύ πιο άνετη, πολιτισμένη και αρμονική για την καθημερινότητα στην πόλη – ενώ η πρώτη με τη ροπή των 230 Nm λειτουργεί πιο καλά στον ανοιχτό δρόμο και στο ταξίδι.

Citroen C3 Aircross CITROEN

Η πρώτη, χάρη και στην αυτονομία των 306 km, δείχνει ταγμένη κυρίως στην πόλη, και την οικονομία της ενέργειας εντός των τειχών. Αυτός είναι και ο λόγος της χρήσης μικρής μπαταρίας: η διατήρηση του βάρους χαμηλά, στα 1.504 κιλά, που είναι αρκετά περιορισμένα για αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Παρότι η γενικότερη έμφαση στην άνεση (η φιλοσοφία Advanced Comfort) περνά αυτούσια και στην ανάρτηση -με στάνταρ τα υδραυλικά bumps της ανάρτησης– και το C3 Aircross όντως απορροφά εξαιρετικά τις κακοτεχνίες του δρόμου, η νέα γενιά του γαλλικού B-SUV φάνηκε να είναι και αρκετά πιο στιβαρή στο δρόμο σε σχέση με την προηγούμενη. Το πάτημά του είναι πολύ πιο συγκροτημένο, και η πρόσφυση έως και απρόσμενη – για ένα οικογενειακό SUV, πάντα.

Ένα επίσης καλό για την οικογενειακή και ταξιδιωτική χρήση του C3 Aircross είναι ότι το ύψος των 20 εκατοστών από το έδαφος (19,3 εκατ. για την ηλεκτρική εκδοχή) επιτρέπει και τη διάσχιση ήπιων χωματόδρομων, που είναι σημαντικό για τη χώρα μας.

Citroen C3 Aircross CITROEN

Συμπερασματικά, το νέο C3 Aircross δείχνει ξεκάθαρα τις επιλογές της Citroen να προσφέρει ένα λειτουργικό, πρακτικό και πολύπλευρα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο για μία οικογένεια, με εκλεπτυσμένο στιλ, δυνατότητες εξατομίκευσης και νεανικό προφίλ, χωρίς περιττούς εντυπωσιασμούς.

Και, φυσικά, με πολλαπλές δυνατότητες επιλογής της μονάδας ισχύος που ταιριάζει στις διαφορετικές ανάγκες. Και στις τρεις περιπτώσεις κινητήρων οι τιμές είναι εντυπωσιακές, καθιστώντας το γαλλικό B-SUV μια δυναμική απάντηση στην επέλαση των Κινέζων σε μια από τις σπουδαιότερες κατηγορίες της Ευρώπης.

Η διάθεσή του στη χώρα μας θα ξεκινήσει από το μέσον του Απριλίου, με τρεις διαφορετικές εκδόσεις εξοπλισμού. Η τιμή της έκδοσης 1.2 PureTech βενζίνης ξεκινά από τις 18.900 ευρώ (με την προωθητική ενέργεια), της υβριδικής από τα 25.000 ευρώ και της ηλεκτρικής από τα 20.770 ευρώ με την κρατική επιδότηση.

Η βασική έκδοση You, ενδεικτικά, περιλαμβάνει στάνταρ την ανάρτηση Citroën Advanced Comfort, 6 αερόσακους, χειροκίνητο κλιματισμό, βάση Smartphone, ενεργό φρενάρισμα ασφαλείας, ενεργό σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, ειδοποίηση απόσπαση της προσοχής του οδηγού, cruise control με περιοριστή ταχύτητας, αναγνώριση πινακίδων ορίου ταχύτητας, πίσω αισθητήρες στάθμευσης, αυτόματη εναλλαγή φώτων πορείας-προβολέων, ρύθμιση ύψους για το κάθισμα του οδηγού, LED φωτιστικά σώματα και φώτα ημέρας, ασύμμετρη αναδίπλωση (40/60) πίσω καθίσματος και τροχούς 16”.

Η έκδοση Plus προσφέρει στον βασικό εξοπλισμό οθόνη αφής 10,25”, Wireless Mirror Screen, σύστημα αυτόματου κλιματισμού, κάμερα οπισθοπορείας, μπάρες οροφής και μεγάλους τροχούς 17”.

Στην κορυφή της γκάμας, η έκδοση MAX, προσφέρει επιπλέον ζάντες αλουμινίου 17’’, πίσω φώτα 3D LED, λευκή ή μαύρη οροφή ανάλογα με το χρώμα του αμαξώματος, navigation 3D, ασύρματη φόρτιση smartphone, σύστημα επόπτευσης τυφλού σημείου, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός και στο πλάϊ, εσωτερικό καθρέπτη ηλεκτροχρωμίου, 7θέσια έκδοση με Mild Hybrid κινητήριο σύνολο με κιβώτιο eDCT.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ