X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οδηγήσαμε ξανά το Seat Arona FR

COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011

Με τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, περισσότερο on παρά off-road και με παραμετροποιήσεις στο στυλ οδήγησης.

Βρίσκεται κιόλας τρία χρόνια στην αγορά, κι όμως παραμένει φρέσκο απέναντι στον ανταγωνισμό, που έχει φουντώσει ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια.

Στο τιμόνι ο Δημήτρης Μπαλής

Το Seat Arona, διατίθεται με αρκετές εκδόσεις, ωστόσο προ ημερών είχα την ευκαιρία να οδηγήσω, εκ νέου, την πιο ισχυρή έκδοση FR, η οποία φέρει και πιο σπορτίφ σχεδιαστικές παρεμβάσεις.

Κι είναι καλό να επαναλαμβάνεις δοκιμές, καθώς με τα νέα μοντέλα που μπαίνουν στην αγορά, μπορείς να κάνεις συγκρίσεις και να εξάγεις καλύτερα συμπεράσματα.

Ως προς την εμφάνιση, το Arona, το μικρότερο SUV της Seat, κάτω από τα Ateca και Tarraco, διατηρείται σύγχρονο, με τη διχρωμία να δημιουργεί την αντίθεση που ακολουθούν πολλά μοντέλα ανταγωνισμού, έχει αρκετές ακμές, μεγάλα φωτιστικά σώματα και φώτα ημέρας, περιμετρικά προστατευτικά και καθρέπτες στο χρώματα της οροφής καθώς και διακριτικά FR στη μάσκα και πίσω στον προφυλακτήρα. Αυτό υποδηλώνει την διαφορετικότητα του μοντέλου, ενώ τη δυναμικότητα υπογραμμίζει η πίσω μεταλλική ποδιά όπως και οι δύο τραπεζοειδείς απολήξεις εξάτμισης.

Με διαστάσεις στα 4,137 μ. μήκος, έχει τον όγκο ενός SUV, αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι με τα 19 εκ. απόσταση από το έδαφος, καθίσταται μοναδικό στην κατηγορία του.

Εχει το φαίνεσθαι ενός off-road, μολονότι οι δυνατότητες είναι περισσότερο on, οι οποίες ισχυροποιούνται από την ύπαρξη του υπερτροφοδοτούμενου μοτέρ βενζίνης 1.5 lt TSI Evo, με τους 150 ίππους, που συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο, αν και ο ανταγωνισμός προσφέρει και αυτόματα διπλού συμπλέκτη.

Το θέμα είναι ότι οι μηχανικοί, προσπαθώντας να εξισορροπήσουν μεταξύ επιδόσεων και κατανάλωσης, προσπάθησαν να συγκεράσουν καταστάσεις. Δηλαδή, ενώ τα 150 άλογα φαντάζουν πολλά και σου δίνουν ένα ικανοποιητικό ρεπρίζ, που θέλεις για την προσπέραση, εντούτοις για να μην ξεφύγει η κατανάλωση, η ρύθμιση είναι να δουλεύει λιγότερο εκρηκτικά, με τη ροπή των 250 Nm να είναι διαθέσιμη μεταξύ 1.500 και 3.500 σ.α.λ.

Είναι και η κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων τέτοια, που να μην ζορίζει το μοτέρ, το οποίο αν και τετρακύλινδρο, λειτουργεί σε σταθερή ταχύτητα, στην πόλη ή στον αυτοκινητόδρομο, με έναν κύλινδρο λιγότερο, λόγω του συστήματος ACT, δείχνοντάς το στον πίνακα οργάνων.

Με όλα αυτά, η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε κάτω από τα 8 λίτρα, νούμερο αρκετά ικανοποιητικό.

COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011

Οσον αφορά την ποιότητα κύλισης, η νέα πλατφόρμα, και η ακαμψία του αμαξώματος, το καθιστούν στιβαρό στο δρόμο, ενώ μπορείς μέσω τις ρυθμίζεις Seat Drive Profile, να παραμετροποιήσεις το στυλ οδήγησης. Δηλαδή στο Eco, κινείσαι πιο οικονομικά σε κατανάλωση και καλό είναι να την επιλέγεις στην πόλη, στη Normal πιο καθημερινά για χρήση στον αυτοκινητόδρομο και στη Sport, που αλλάζει το γκάζι και γίνεται πιο άμεσο και το ESP επεμβαίνει πιο αργά, μπορείς να κινηθείς πιο σβέλτα, με την ανάρτηση να ακολουθεί σε σκληρότητα.

Τα 1222 κιλά του αμαξώματος, μαζί με τον οδηγό (στα 83 κιλά, εγώ), έλκονται εύκολα από το μοτέρ, ενώ για καλύτερο χειρισμό στις στροφές, το σύστημα XDS, μεταβάλλει τη ροπή ανάμεσα στους μπροστινούς, κινητήριους τροχούς, προκειμένου να προσομοιάζει σε μπλοκέ διαφορικό.

Συμπερασματικά, με τιμή στα 19.950 ευρώ, έχεις ένα καλογυμνασμένο σύνολο, καλό σε χώρους (2,566 μ. μεταξόνιο) και με ευρύχωρο πορτ-μπαγκάζ στα 400 λίτρα, το οποίο παραμένει ξεχωριστό στην κατηγορία του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ