ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οδηγώντας τη νέα BMW X1 xDrive 25e Plug-in hybrid

Οδηγώντας τη νέα BMW X1 xDrive 25e Plug-in hybrid

Τετρακίνητη, με τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης και ηλεκτρικό μοτέρ, με συνδυασμένη ισχύ 200 ίππους.

Αν κάποτε μας έλεγαν ότι θα μπορούμε να κυκλοφορούμε καθημερινά μέσα στην πόλη χωρίς να ρυπαίνουμε και για να το πετύχουμε αυτό θα χρειαζόταν να ξοδέψουμε ελάχιστα χρήματα, θα λέγαμε ότι η φράση αυτή έρχεται από το μακρινό μέλλον.

Όμως, οι εξελίξεις στην αυτοκίνηση είναι ραγδαίες, σε τέτοιο βαθμό που δίνουμε μάχη να τις παρακολουθούμε, να τις καταγράφουμε και να τις παρουσιάζουμε σε πλήρη ανάπτυξη.

Αναφερόμενος στις καθημερινές μετακινήσεις χωρίς ρύπους, αυτό επιτυγχάνεται μόνο με την ηλεκτροκίνηση.

Ωστόσο, στη φάση μετάβασης, προς αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία συνεχώς πολλαπλασιάζονται, η ενδιάμεση λύση είναι τα Plug-in υβριδικά μοντέλα. Κι αυτό, επειδή δίνουν τη δυνατότητα να μπορείς να κινηθείς για αρκετά χιλιόμετρα (50-60 ανάλογα το μοντέλο) μόνο ηλεκτρικά, ενώ για μεγαλύτερες αποστάσεις υπάρχει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, βενζίνης.

Οδηγώντας τη νέα BMW X1 xDrive 25e Plug-in hybrid

Οδηγώντας προ ημερών τη νέα BMW X1 xDrive 25e, διαπίστωσα στην πράξη πώς γίνεται να κυκλοφορείς αθόρυβα, οικονομικά και χωρίς να εκπέμπεις ρύπους, στον αστικό κύκλο. Το επισημαίνω αυτό, διότι πόσα χιλιόμετρα μπορείς να κάνεις καθημερινά, σπίτι - δουλειά – σπίτι. Πάνω από 50 χλμ. δύσκολα, εκτός αν μένεις πολύ μακριά εκτός πόλης. Αλλά και πάλι, σε τέτοια περίπτωση, μπορείς να πας στη δουλειά ηλεκτρικά και εφόσον φορτίσεις εκεί να επιστρέψεις και πάλι ηλεκτρικά, έχοντας συνολικά μικρό κόστος φόρτισης με ρεύμα. Κι εκεί ακριβώς βρίσκεται η διαφορά, βάζοντας κάτω το χαμηλό κόστος της κιλοβατώρας και το υψηλό κόστος του λίτρου της βενζίνης.

Η BMW X1 xDrive 25e είναι η εισαγωγική σε μέγεθος, έκδοση της σειράς Χ της βαυαρικής μάρκας. Με σχεδίαση που κάνει μπαμ από μακριά ότι είναι BMW, με τα μεγάλα «νεφρά» στη μάσκα να τονίζουν το εργοστάσιο κατασκευής. Το χρώμιο που πλαισιώνει τη μάσκα, τα παράθυρα, τις ράγες οροφής, τα περιμετρικά σπόιλερ και τις δύο οβάλ απολήξεις της εξάτμισης, προσδίδει φινέτσα αλλά και πολυτέλεια, η οποία διαχέεται πλήρως στην καμπίνα με το δερμάτινο σαλόνι, το δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι και τον δερμάτινο λεβιέ.

Γνώριμο το εσωτερικό για πέντε ενήλικες, με οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, κάτι που επιβεβαιώνει το κεκλιμένο προς τον οδηγό ταμπλό. Η ύπαρξη του περιστροφικού διακόπτη για το σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας, σε συνδυασμό με την οθόνη αφής, σου κάνουν πιο εύκολη τη διαδικασία επιλογών στα τις λειτουργίες που θέλεις, ενώ και τα 450 λίτρα στο χώρο αποσκευών, αν και μειωμένα λόγω της μπαταρίας που τοποθετήθηκε πίσω από τα πίσω καθίσματα, σε σχέση με τη συμβατική έκδοση, θα βολέψουν πολλές αποσκευές.

Οδηγώντας τη νέα BMW X1 xDrive 25e Plug-in hybrid

Επειδή αναφέρθηκα στο υβριδικό σύστημα, αποτελείται από ένα τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5lt με τεχνολογία BMW TwinPower Turbo και έναν ειδικά σχεδιασμένο ηλεκτροκινητήρα. Συνολικά το σύστημα αποδίδει 162 kW/220 hp και μέγιστη ροπή 385 Nm καθώς δεν αθροίζονται ακριβώς οι αποδόσεις του βενζινοκινητήρα (ισχύος 92 kW/125 hp, ροπής 220 Nm) και του ηλεκτροκινητήρα (70 kW/95 hp και ροπή 165 Nm). Ο κινητήρας βενζίνης είναι κλασικά τοποθετημένος μπροστά, μεταφέροντας τη ροπή μέσω του 6-τάχυτου κιβωτίου Steptronic στους εμπρός τροχούς, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας, που είναι πάνω από τον πίσω άξονα, μεταφέρει τη ροπή στους πίσω τροχούς μέσω ενός μονοτάχυτου κιβωτίου.

Κατά συνέπεια, έχουμε ένα σύστημα τετρακίνησης AWD, που λειτουργεί όταν είναι φορτισμένη και η μπαταρία, η οποία δίνει ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα.

Οι μηχανικοί κατάφεραν να ισορροπήσουν το βάρος του αυτοκινήτου, ανάμεσα στους δύο άξονες, το οποίο αυξήθηκε κατά 315 κιλά, εξαιτίας του υβριδικού συστήματος, φθάνοντας τα 1820 κιλά. Παρ’ όλα αυτά, η θηριώδης ροπή μπορεί και επιταχύνει πολύ γρήγορα το αυτοκίνητο, πιάνοντας τα 6,9 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 193 χλμ./ώρα. Και δε νομίζω ότι κάποιος χρειάζεται παραπάνω!

Για να οδηγήσεις με τον ιδανικό τρόπο, ανάλογα το που είσαι και το πώς θέλεις να κινηθείς, έχεις τρία προγράμματα λειτουργίας, μέσω του διακόπτη eDrive στην κεντρική κονσόλα.

Για την καθημερινότητα, το βάζεις στη ρύθμιση AUTO eDRIVE, με την οποία, άλλωστε, ξεκινά το αυτοκίνητο. Αυτή η ρύθμιση συνδυάζει τη λειτουργία και των δύο κινητήρων, σε όλες τις οδηγικές συνθήκες. Αν, ωστόσο, θέλεις να κινηθείς μόνο ηλεκτρικά, για περίπου 55 χλμ. που χαρίζει η μπαταρία ιόντων - λιθίου 10kWh, τότε καλό είναι να βάλεις τη ρύθμιση MAX eDrive mode, έχοντας μάλιστα και τελική ταχύτητα 135 χλμ./ώρα. Τώρα, αν έχεις ενέργεια στην μπαταρία και βγεις εκτός πόλης και δεν θέλεις να την ξοδέψεις, μπορείς με τη ρύθμιση SAVE BATTERY να τη διατηρήσεις, ώστε να την έχεις αργότερα διαθέσιμη στην πόλη, αυξάνοντας μάλιστα την αυτονομία της μέσω της ανάκτησης ενέργειας.

Αυτό θα πει έξυπνη διαχείριση, διότι με αυτόν τον τρόπο πρέπει να οδηγείς τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα.

Παράλληλα, είχα την ευκαιρία να επιλέξω ανάμεσα σε τρία ακόμα προγράμματα λειτουργίας: COMFORT, SPORT και ECO PRO, που παραμετροποιεί τα συστήματα κίνησης και ανάρτησης ή θέτει σε λειτουργία τα ηλεκτρικά συστήματα άνεσης. Στο πρώτο, οδηγείς τις περισσότερες ώρες, στο δεύτερο έχεις τις επιδόσεις που χρειάζεσαι και στο τρίτο την οικονομία στην κατανάλωση.

Οδηγώντας τη νέα BMW X1 xDrive 25e Plug-in hybrid

Για να φορτίσεις τη μπαταρία, επειδή ανέφερα ότι μπορείς να το κάνεις στο γραφείο ή και στο σπίτι, θέλεις περίπου πέντε ώρες για πλήρη φόρτιση, ενώ από επιτοίχιο φορτιστή BMW i Wallbox, θα το πετύχεις σε λιγότερο από 3,2 ώρες, με το 80% να το έχεις σε 2,4 ώρες.

Καταλήγοντας, επειδή στην αρχή έγραψα για αθόρυβη λειτουργία, είναι πράγματι έτσι, διότι το αυτοκίνητο εκκινεί ηλεκτρικά και μέχρι την ταχύτητα των 135 χλμ./ώρα, που δεν επεμβαίνει ο κινητήρας βενζίνης, έχεις θόρυβο μόνο από τον δρόμο, κατά την κύλιση, αυτό δημιουργεί ένα θέμα για τους πεζούς στην πόλη, που δεν έχουν συνηθίσει αθόρυβα οχήματα.

Για να μην βρεθούν προ εκπλήξεως, η BMW X1 xDrive25e εκπέμπει έναν συγκεκριμένο ήχο, σχεδιασμένο για τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα BMW, σε ταχύτητες έως 30 χλμ./ώρα κι έτσι προειδοποιεί πεζούς αλλά και ποδηλάτες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ