Οδηγώντας την ισχυρή BMW 220d Gran Coupe
Ένα αυτοκίνητο μεταξύ τετράθυρου και κουπέ αμαξώματος, που συνδυάζει αρετές οδηγικής συμπεριφοράς πιο σπορ αυτοκινήτου.
Η νέα BMW 220d Gran Coupe, είναι ένα από τα μοντέλα, που για καθημερινή χρήση είναι αυτό που θα επιθυμούσαν οι περισσότεροι. Με σπορτίφ εμφάνιση, χαμηλή κατανάλωση και δύναμη όταν τη χρειάζεσαι.
Στα πολλά χιλιόμετρα που οδήγησα το νέο μοντέλο, εστίασε αρκετά στην απόδοση του κινητήρα πετρελαίου 2.0 lt, που αποδίδει 187 ίππους στις 4.000 σ.α.λ., με τη ροπή να εκτοξεύεται στα 400 Nm μεταξύ 1.750 και 2.500 σ.α.λ., που σε βοηθά ιδιαίτερα στις προσπεράσεις, ώστε να βγεις και να ξαναμπείς στη λωρίδα σου, με χαρακτηριστική ευκολία.
Μάλιστα, καλή είναι και η επιτάχυνση με 7,5 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα.
Σε χαμηλές στροφές, ο πετρελαιοκινητήρας είναι αρκετά στρογγυλός σε απόδοση και η σύγχρονη τεχνολογία κατασκευής, σε συνδυασμό με την εξαιρετική ηχομόνωση, δεν αφήνουν εύκολα να περνούν θόρυβοι στην καμπίνα, ακόμα και σε ταχύτητες μέχρι 110 χλμ./ώρα.
Η δε συνεργασία με το αυτόματο κιβώτιο Steptronic Sport 8 ταχυτήτων, είναι θαυμάσια, μεταφέροντας τη ροπή στον μπροστινό άξονα.
Σε εμφάνιση, η εντυπωσιακή μάσκα, σε κάνει άμεσα αναγνωρίσιμο στον δρόμο, ενώ πίσω, οι δύο απολήξεις στις άκρες, προϊδεάζουν τους επερχόμενους οδηγούς για το δυναμισμό που κρύβει το προπορευόμενο αυτοκίνητο.
Η καμπίνα, με την αλκαντάρα επένδυση, δίνει κύρος, ενώ τα μπάκετ καθίσματα, σου δίνουν την αίσθηση ότι θα μπορούσες να κινηθείς εξίσου καλά και πιο γρήγορα, σε πίστα. Η 220d Gran Coupe είναι εφοδιασμένη με το ψηφιακό λειτουργικό σύστημα BMW Live Cockpit Professional, με πολύ καλοστημένα γραφικά και φιλικά στη χρήση.
Εκτός από ορισμένα σημεία, γενικά η καμπίνα είναι καλόγουστη και οδηγοκεντρική, άνετη για τέσσερις ενήλικες, με επαρκή χώρο και πίσω, για κανονικού αναστήματος επιβάτες, ενώ καλός, με 430 λίτρα, είναι και ο χώρος αποσκευών.
Οδηγώντας, όπως προέγραψα, για πολλά χιλιόμετρα, σε πόλη, αυτοκινητόδρομο και ορεινά μέρη, έχοντας αυτονομία πάνω από 700 λίτρα, το μόνο που δεν σκέφτεσαι, είναι ο ανεφοδιασμός.
Επιλέγοντας το πρόγραμμα οδήγησης ECO PRO INDIVIDUAL, μπορείς να κάνει εξοικονόμηση καυσίμου. Για τη μέση λειτουργία, το COMFORT είναι ιδανικό, αλλά αν θέλεις να παίξεις με τις επιδόσεις, το βάζεις στο SPORT, για να παραμετροποιήσεις τη λειτουργία του κινητήρα, την απόκριση του γκαζιού και του τιμονιού, ενώ έχεις και την ευκαιρία, σε κάθε περίπτωση, να αλλάζεις ταχύτητες και από τις μανέτες στο τιμόνι.
Γενικά, αν κινηθείς χωρίς ακρότητες στο γκάζι, η μέση κατανάλωση είναι κάτι παρακάτω από 5,5 λίτρα στα 100 χλμ., νούμερο πάρα πολύ καλό, δεδομένου και του χαμηλού βάρους των 1.505 κιλών που ενισχύει περαιτέρω την ευελιξία του οχήματος.
Θέλει, επίσης, προσοχή και στη γρήγορη οδήγηση στις στροφές, διότι θα αντιμετωπίσεις υπερστροφή. Όμως, εν γένει, η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι πολιτισμένη.