Οδηγώντας το DS 3 Crossback των 130 ίππων
Ισχυρό, τολμηρό και πολυτελές, το συμπαγές SUV της γαλλικής μάρκας, προσφέρει τη διαφορετικότητα στο δρόμο.
Όταν συνδυάζεις την εμφάνιση με την άνεση, την τεχνολογία και τις επιδόσεις, τότε μπορείς να φθάσεις στο σχεδόν τέλειο αποτέλεσμα. Το ζητούμενο είναι, όλο αυτό το πακέτο να το προσφέρεις και σε καλή τιμή. Δύσκολο, βέβαια.
Έχοντας την ευκαιρία να οδηγήσω την πιο πλούσια έκδοση του DS3 Crossback, οφείλω να πω ότι ένιωσα πολλά από τα παραπάνω που περιέγραψα.
Για την εμφάνιση, μολονότι είναι καθαρά υποκειμενική υπόθεση, νομίζω ότι το γαλλικό μοντέλο παίρνει πολλούς πόντους. Και ειδικά με αυτό χρώμα, είναι αδύνατον να μη ξεχωρίζει στο δρόμο και να μη μπαίνει στο μάτι.
Η δυναμική μάσκα με το λογότυπο της μάρκας που παραξενεύει πολλούς, καθώς δεν το έχουν συνηθίσει, τα περίτεχνα φωτιστικά LED, τα φιδίσια φώτα ημέρας και η μαύρη ποδιά, συνθέτουν ένα εμπρόσθιο τμήμα ιδιαίτερα εντυπωσιακό.
Τα περιμετρικά προστατευτικά, μαζί με τις χρωμιωμένες αναδυόμενες χειρολαβές και το μεταλλικό τμήμα στην πίσω πόρτα, που ανεβαίνει στη μεσαία κολόνα, κάνουν το DS3 Crossback να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό, ενώ στο πίσω μέρος, η ψηλά τοποθετημένη αεροτομή και οι δύο οβάλ απολήξεις της εξάτμισης, δημιουργούν ακόμα πιο σπορτίφ εικόνα.
Εξίσου σπορτίφ και συνάμα πολυτελής, είναι η καμπίνα, με διάχυτα τα «διαμάντια» ως χαρακτηριστικά, το premium σαλόνι, την οθόνη αφής 10,3 ιντσών, τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το πολυλειτουργικό τιμόνι με ελαφρώς επίπεδο κάτω τμήμα.
Εν γένει η καμπίνα είναι ευχάριστη, άνετη για τέσσερις ενήλικες και με όλες τις απαιτούμενες παροχές σε συνδεσιμότητα και με 350 λίτρα αποσκευών.
Τα αφήνω στην άκρη τα της εμφάνισης, και περνώ στο μοτέρ, που είναι ένα σύνολο βενζίνης 1.2 lt, τρικύλινδρο, καθώς τα περισσότερα μοτέρ στα μικρά και μικρομεσαία μοντέλα, τρεις κυλίνδρους έχουν. Το μοτέρ καταφέρει να αποδώσει 130 ίππους ισχύ και 230 Nm ροπής, από τις 1.750 σ.α.λ.
Κατά τη γνώμη μου, ταιριάζει περισσότερο στο μέσο οδηγό, καθώς και επιδόσεις έχει, με 9,2 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα και σχετικά χαμηλά μπορεί να κρατήσει τη μέση κατανάλωση, που με νορμάλ οδήγηση μπορεί να πέσει και κάτω από τα 7 λίτρα στα 100 χλμ.
Το μοτέρ συνδυάζεται με ό,τι καλύτερο διαθέτει σε κιβώτια ο όμιλος PSA. Το 8άρι αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ8, έχει τόσο ομαλές αλλαγές, που είναι ανεπαίσθητες, ενώ μπορείς και μηχανικά να κάνεις αλλαγές. Ειδικά από τα paddles στο τιμόνι, μπορείς να παίξεις στα στροφιλίκια και να νιώσεις με πιο έντονο τρόπο τις επιδόσεις.
Σε κάθε περίπτωση, μπορείς να επιλέξεις και ένα από τα τρία προγράμματα λειτουργίας: Eco, Normal και Sport, που όπως υποδηλώνουν και οι λέξεις, στο πρώτο έχει οικονομική οδήγηση, στο δεύτερο την κανονική και στην τρίτη παίρνεις το μέγιστο της απόδοσης, αλλά εκεί η κατανάλωση τσιμπάει.
Με σχετικά σφικτή ανάρτηση, ταιριάζει απόλυτα με το look που έχει, χωρίς να προβληματίζει στις ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Κι αν από τις φωτογραφίες νομίζετε ότι παίρνει τα βουνά, ναι το καταφέρνει με τα 17 εκ. απόσταση από το έδαφος, όμως θα κινηθεί καλά σε καλοστρωμένους δρόμους και όχι σε δύσκολους.
Πάντως, ακόμα και με υψηλές ταχύτητες, οι θόρυβοι που περνούν στην καμπίνα είναι περιορισμένοι, εξαιτίας της καλής ηχομόνωσης.
Το μοντέλο, εφοδιάζεται με τη σουίτα των σύγχρονων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, που είναι πλέον ιδιαίτερα χρήσιμα.
Η τιμή είναι σχετικά πάνω από τον ανταγωνισμό, όμως και η DS ξεχωρίζει ως η premium μάρκα του γαλλικού ομίλου PSA, δίνοντας φινέτσα, επιδόσεις και πολυτέλεια.