Οδηγώντας το Honda CR-V Hybrid
Ηταν από τις πιο ευχάριστες και χρήσιμες δοκιμές αυτή που έκανα προ ημερών, οδηγώντας το υβριδικό Honda CR-V.
Το μοντέλο διατίθεται στην Ελλάδας σε δύο εκδόσεις, προσθιοκίνητη και τετρακίνητη, ωστόσο είχα στη διάθεσή μου τη δεύτερη, με την οποία κινήθηκα σε μικτές διαδρομές, σε αυτοκινητόδομο, ασφάλτινα στροφιλίκια και χώμα.
Σχεδιαστικά, το μεγάλο και επιβλητικό αμάξωμα κεντρίζει την προσοχή στον δρόμο. Η δυναμική μάσκα με το χρώμιο και τα μεγάλα φωτιστικά, το δυναμικό πίσω μέρος με την αεροτομή ψηλά και την ποδιά χαμηλά, αναδεικνύουν ένα πράγματι προσεγμένο σύνολο. Σε νέα πλατφόρμα, με αυτοφερόμενο αμάξωμα, το νέο CR-V έχει 35% καλύτερη αντοχή και 25% βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία.
Οσον αφορά στην καμπίνα, τα πολύ μαλακά πλαστικά, τα ξύλινα διακοσμητικά, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, η μεγάλη οθόνη αφής και η ευρύχωρη κονσόλα, συνθέτουν ένα ενδιαφέρον σύνολο που χαρακτηρίζεται από μεγάλη ευρυχωρία. Ειδικά πίσω οι επιβάτες διαθέτουν τεράστιο χώρο για τα πόδια, χάρη στο μεγαλύτερο κατά 3 εκ. Μεταξόνιο. Τα πίσω καθίσματα διαιρούνται κατά 60:40 και αναδιπλώνουν, διευρύνοντας περισσότερο τον χώρο των αποσκευών, ο οποίος ούτως ή άλλως είναι πολύ μεγάλος. Η δε πίσω πόρτα είναι hands-free ηλεκτρική και ανοίγει ψηλά.
Αξίζει να σημειώσω ότι ο επιλογέας μετάδοσης βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Δεν υπάρχει λεβιές, αλλά διακόπτες για την κάθε κίνηση (Drive, Park και Neutral), ενώ η Όπισθεν (Reverse) γίνεται με τράβηγμα. Επίσης, η λειτουργία Sport mode ενεργοποιείται μέσω του επιλογέα, αυξάνοντας την απόκριση του υβριδικού συστήματος.
Το πολύ ενδιαφέρον στο νέο Honda CR-V Hybrid, είναι ασφαλώς το υβριδικό σύστημα κίνησης, που περιλαμβάνει έναν αποδοτικό βενζινοκινητήρα i-VTEC 2.0 lt, έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα και μια μπαταρία ιόντων λιθίου. Η μέγιστη απόδοση είναι 184 ίπποι με ροπή 315 Nm. Τα μοτέρ συνδέονται παράλληλα και σε σειρά. Ανάλογα την κίνηση, προσαρμόζεται και η λειτουργία, εκτός κι αν είναι χαμηλά η στάθμη της μπαταρίας. Εχει τρεις τρόπους λειτουργίας: EV Drive, που κινείται μόνο ηλεκτρικά - αντλεί ενέργεια από τη μπαταρία ιόντων λιθίου για να τροφοδοτήσει τον ηλεκτρικό κινητήρα και να κινεί τους τροχούς (με τον βενζινοκινητήρα απενεργοποιημένο), Hybrid Drive - ο βενζινοκινητήρας φορτίζει τη μπαταρία 3,8kWh που δίνει ρεύμα στη γεννήτρια και αυτή στον ηλεκτροκινητήρα, που βοηθά τον κινητήρα βενζίνης, Engine Drive - λειτουργεί μόνο ο βενζινοκινητήρας από τα 80 έως τα 120 χλμ./ώρα. Πρακτικά, οδηγώντας το αν δεν θέλεις να αλλάζεις λειτουργία, αυτόματα σε αστικές καταστάσεις οδήγησης, μεταβαίνει αυτόματα μεταξύ Hybrid Drive και EV Drive για καλύτερη απόδοση. Με μέτρια ταχύτητα, κινείται για περισσότερο από το ήμισυ του χρόνου σε EV Drive.
Αυτό το στοιχείο το καθιστά αθόρυβο, δηλαδή όταν κινείται ηλεκτρικά, ενώ όταν επεμβαίνει και ο κινητήρας βενζίνης, ο θόρυβος είναι αμελητέος, χάρη και στην εξαιρετικά ηχομόνωση. Πραγματικά, ευχαριστήθηκα οδηγώντας ήσυχα, αλλά και ήρεμα, έχοντας μέση κατανάλωση καυσίμου μόλις 6,5 λίτρα στα 100 χλμ. Με επιτάχυνση 9,2 δευτ., η τετρακίνητη έκδοση έχει δύναμη και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Δεν χρειάστηκε ούτε να το ζορίσω ξεκινώντας, ούτε να το πιέσω στον αυτοκινητόδρομο, προκειμένου να πιάσω τις εργοστασιακές τιμές επιδόσεων. Αυτό που με ενδιέφερε, ήταν το πώς κινείται, το πώς “τραβάει” στα ορεινά κομμάτια.
Διαθέτει και σύστημα Deceleration Paddle Selector, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να προσαρμόζει το ρυθμό επιβράδυνσης χρησιμοποιώντας μανέτες πίσω από το τιμόνι, με αποτέλεσμα να συσσωρεύει ενέργεια κατά την πέδηση. Φέρει και Agile Handling Assist (AHA), ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας.
Για την κίνηση εκτός δρόμου, τα 19,2 εκ. απόστασης από το έδαφος στo AWD κρίνονται επαρκή, ενώ στα δύσκολα, μέχρι το 60% της ροπής πηγαίνει στους πίσω τροχούς.
Σε θέματα ασφάλειας, η σειρά τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας Honda Sensing περιλαμβάνει: Collision Mitigation Braking System, Forward Collision Warning, Lane Departure Warning, Road Departure Mitigation, Lane Keeping Assist System, Adaptive Cruise Control, Traffic Sign Recognition, Intelligent Speed Assistance, Intelligent Adaptive Cruise Control, Blind Spot Information, Cross Traffic Monitor, Πίσω κάμερα πολλαπλών γωνιών και Vehicle Stability Assist (VSA) με έλεγχο πρόσφυσης που αυξάνει τις δυνατότητες ελέγχου κατά τη επιτάχυνση, το φρενάρισμα και το στρίψιμο, αλλά και το σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών Deflation Warning System.
Για αυτούς που θέλουν εξοπλισμό αιχμής, σε θέματα συνδεσιμότητας, το Honda Connect προσφέρει αναβαθμισμένη, διαισθητική λειτουργία και πλήρη ενσωμάτωση smartphone μέσω Apple CarPlay και Android Auto.
To Honda CR-V Hybrid i-MMD AWD e-CVT Elegance κοστίζει 47.650€, ενώ η προσθιοκίνητη έκδοση 44.650€...