Οδηγώντας το ηλεκτρικό Opel Corsa
Μια από τις πολλές επιλογές στην ηλεκτροκίνηση, με τα δικά της πλεονεκτήματα είναι το νέο Opel Corsa
Ο εξηλεκτρισμός της Opel βρίσκεται στο ξεκίνημά της, καθώς από τη στιγμή που εξαγοράστηκε από τον γαλλικό όμιλο PSA Peugeot Citroen, έχει πολλά να παρουσιάσει στο μέλλον.
Ένα από τα πρώτα μοντέλα που επωφελήθηκαν από αυτή τη συνεργασία, είναι το Opel Corsa, το οποίο λανσαρίστηκε και σε ηλεκτρική έκδοση, την οποία είχα την ευκαιρία να οδηγήσω πρόσφατα.
Η 6η γενιά του Corsa, που έχει πάνω από 13,6 εκατομμύρια πωλήσεις, από το 1982, έχει ως αιχμή του δόρατος το Corsa-e, το οποίο εφοδιάζεται με τον ηλεκτροκινητήρα που έχει και τα Peugeot e208 και e2008, και με ίδια μπαταρία.
Η ισχύς των 100kW (136hp) είναι απόλυτα επαρκής, δεδομένου ότι μιλάμε για αυτοκίνητο πόλης, με τα 260 Nm ροπής να σου δίνουν το ρεπρίζ που θέλεις και μάλιστα άμεσα, με το που πατήσεις το γκάζι. Αξίζει να επισημάνω, ότι σε 2,8 δευτ. πιάνει τα 50 χλμ./ώρα και σε 8,1 δευτ. 100 χλμ./ώρα.
Όμως, αν οδηγείς έχοντας αυτό στο μυαλό σου, τότε η ενέργεια στην μπαταρία δεν θα σε βγάλει για 330 χλμ. που δίνει η εταιρεία ως ονομαστική αυτονομία. Ακόμα και αν μαζεύει αρκετή ενέργεια κατά την πέδηση ή το ρολάρισμα.
Χρειάζεται επίγνωση του τι οδηγείς και πρέπει να εκμεταλλεύεσαι όλες τις δυνατότητες που σου δίνονται. Χρησιμοποίησα ως επί το πλείστον την επιλογή Eco mode, μέσα στην πόλη, οδηγώντας με χαμηλές ταχύτητες και πολύ οικονομικά σε κατανάλωση ενέργειας. Την ίδια στιγμή, είχα βάλει και τον επιλογέα ταχυτήτων στο Β, που σημαίνει ότι το σύστημα ανάκτησης ενέργειας μαζεύει περισσότερη ενέργεια στην μπαταρία, είτε φρενάροντας είτε αφήνοντας το γκάζι (ρολάρισμα). Παράλληλα, στο Β δεν χρειάζεται να πατάς στις περισσότερες φορές το φρένο, διότι αφήνοντας το γκάζι το αυτοκίνητο επιβραδύνει αρκετά έντονα. Όταν βγήκα εκτός πόλης, το έβαλα στο Normal, για να μπορώ να ανεβάσω στροφές στον αυτοκινητόδρομο, ενώ σπανίως έβαλα την επιλογή Sport, στην οποία έχεις τις μέγιστες επιδόσεις επιτάχυνσης και τελικής ταχύτητας, η οποία περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα. Όμως σε αυτή τη περίπτωση, όταν κινείσαι στο όριο, η κατανάλωση ενέργειας σε τρομάζει.
Δοκίμασα να φορτίσω την μπαταρία των 50 kWh σε ταχυφορτιστή και μέσα σε μισή ώρα πήρα πάνω από 80%, όντας με χαμηλή ενέργεια. Κι αυτό είναι πολύ καλό, διότι αν έχεις αποφασίσει να κάνεις ένα ταξίδι Αθήνα – Θεσσαλονίκη για παράδειγμα, με μια ενδιάμεση φόρτιση και με συνετή οδήγηση, φθάνεις. Τώρα που το δίκτυο ηλεκτροφόρτισης διευρύνεται πολύ, οι λύσεις είναι πολλές και εφόσον τις γνωρίζεις, ξέρεις ότι δεν θα μείνεις από ενέργεια.
Επίσης, τώρα με την κρατική επιδότηση για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, δίνεται bonus και για την αγορά και τοποθέτηση επιτοίχιου ταχυφορτιστή, κάτι που θα διευκολύνει πολλούς, ενώ σου δίνεται η ευκαιρία και μέσω της εφαρμογής “myOpel”, να ελέγχεις τόσο το χρόνο, όσο και το κόστος φόρτισης.
Καλοστημένο στο δρόμο, καλοζυγισμένο, και με χαμηλά τοποθετημένη τη θέση οδήγησης, νιώθεις σαν να οδηγείς ένα σπορ αυτοκίνητο κι εδώ που τα λέμε, αισθητικά με την κάπως coupe γραμμή οροφής, δείχνει αρκετά σπορτίφ.
Στα 4,06 μ. μήκος, είναι ευέλικτο, ενώ με το πεντάθυρο αμάξωμα εξυπηρετεί στην άνετη πρόσβαση για 4 επιβάτες, με ικανοποιητικό –για την κατηγορία του- χώρο αποσκευών.
Η καμπίνα είναι λιτή, όσο χρειάζεται, με ψηφιακό περιβάλλον, Multimedia Navi με έγχρωμη οθόνη αφής 7,0”, σύνδεση με τις υπηρεσίες οδικής βοήθειας και κλήσης έκτακτης ανάγκης.
Εξοπλισμένο με προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού, όπως το σύστημα αναγνώρισης οδικών σημάτων, ο προσαρμοζόμενος έλεγχος ταχύτητας, το σύστημα υποβοήθησης τυφλού σημείου και πολλά ακόμα.
Το Opel eCorsa, αξίζει να το οδηγήσεις και να αποφασίσεις.
Photo Credits: Opel