ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οδηγώντας το νέο Citroen C4 1.2 lt PureTech 130 EAT8

Οδηγώντας το νέο Citroen C4 1.2 lt PureTech 130 EAT8
Οδηγώντας το νέο Citroen C4 1.2 lt PureTech 130 EAT8 COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011

Ιδιαίτερο στη σχεδίαση, με παράστημα, δυναμικά χαρακτηριστικά, οικονομικό σε κατανάλωση και με ανέσεις.

Ναι, αυτή τη φορά, είναι αλήθεια, ότι έκανα πολλά χιλιόμετρα. Πάρα πολλά, σε αυτοκινητόδρομο, εθνικό δίκτυο, επαρχιακούς δρόμους και ορεινά σημεία.

Ηταν ένα ιδανικό σκηνικό για να δοκιμάσω το νέο Citroen C4, το οποίο μπήκε στη ζωή μας με τρόπο δυναμικό το 2021.

Σε δύο εκδοχές, την αμιγώς ηλεκτρική, αλλά και τη συμβατική, με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου τελευταίων προδιαγραφών σε ρύπους, είναι ό,τι πιο φρέσκο έχει να παρουσιάσει αυτή τη στιγμή η γαλλική μάρκα, στην αγορά.

Δεν υπήρξε μάτι που να μην το κοιτάξει στο δρόμο, ειδικά όταν το τράβηξα φωτογραφίες στο λιμάνι της Πάργας. Κι αυτό διότι ναι μεν ο λοχίας στη μάσκα καταδεικνύει ότι πρόκειται για Citroen, εντούτοις το σύνολο φάνηκε να παραξενεύει τους περίεργους.

Οδηγώντας το νέο Citroen C4 1.2 lt PureTech 130 EAT8
Οδηγώντας το νέο Citroen C4 1.2 lt PureTech 130 EAT8 COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011

Κι αυτό διότι οι σχεδιαστές της Citroen, φιλοτέχνησαν ένα πράγματι ξεχωριστό αμάξωμα, που ενώ τα… σαμπουάν διαφημίζουν το 2 σε 1, αυτό κάλλιστα μπορεί να διαφημίσει το 3 σε 1, έχοντας στοιχεία από sedan, σε χώρους, coupe σε χαρακτήρα και δυναμισμό και SUV σε παράστημα, με το υπερ-υψωμένο αμάξωμα.

Η νέα γενιά του C4, εντυπωσιάζει, ακόμα περισσότερο από την έκδοση του 2008, αν θυμάμαι καλά, που βγήκε από τη μονάδα παραγωγής σε δύο αμαξώματα, coupe και hatch.

Το πρώτο που κοιτάζεις, είναι οι διαστάσεις, καθώς με μήκος 4,360 μ., πλάτος 1,800 μ., ύψος 1,525 μ., είναι ένα πληθωρικό αυτοκίνητο, που σε συνδυασμό με τους κοντούς προβόλους εμπρός και πίσω, το καθιστά αρκετά συμπαγές.

Το χρώμιο στις λωρίδες, συνέχεια του λοχία, τα πολύ λεπτά φώτα ημέρας, τα ευμεγέθη φωτιστικά LED, η μικρή εισαγωγή αέρα και το δυναμικό κάτω μέρος του προφυλακτήρα, με τα LED φώτα ομίχλης, προσδίδουν δύναμη στην εικόνα από μπροστά.

Στο πλάι, τα 15,6 εκ. απόσταση από το έδαφος, οι μεγάλες ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών και η ελαφρώς κεκλιμένη οροφή, φανερώνουν τις προθέσεις του να μοιάσει στα SUV, με τα περιμετρικά προστατευτικά Airbumps να ενισχύουν αυτή την άποψη. Πίσω, με τη μικρή αεροτομή, που διατρέχει το παρμπρίζ και τις διπλές εξατμίσεις, στην έκδοση δοκιμής, προκαλείς τους ερχόμενους από πίσω.

Οδηγώντας το νέο Citroen C4 1.2 lt PureTech 130 EAT8
Οδηγώντας το νέο Citroen C4 1.2 lt PureTech 130 EAT8 CITROEN

Αρκετά προχωρημένο το εσωτερικό, με μινιμαλιστικά χαρακτηριστικά, λίγα χειριστήρια, πολύ χώρο, αρκετά αποθηκευτικά σημεία, καθίσματα περίτεχνα σε εμφάνιση και άνεση και, βέβαια, ευρυχωρία, καθώς τα 2,67 μ. μεταξόνιο, χαρίζουν άνεση για πέντε επιβάτες.

Η μεγάλη οθόνη αφής 10 ιντσών, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, το τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα, η κεντρική κονσόλα, και το μεγάλο υποβραχιόνιο, συνθέτουν μια εικόνα ευχάριστη και λειτουργική.

Η έκδοση δοκιμής με τον κινητήρα βενζίνης 1.2 lt PureTech με τους 130 και το EAT8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, πλαισιώνεται με διακόπτη που έχει τρεις θέσεις (R, N και D), και με χειροκίνητη λειτουργία στη θέση «M». Η κονσόλα φέρει επίσης το ηλεκτρικό χειρόφρενο και τον επιλογέα των προγραμμάτων οδήγησης.

Μάλιστα, αν θέλεις πιο σβέλτη οδήγηση, μπορείς να αλλάζεις και χειροκίνητα τις σχέσεις, μέσω των γυαλιστερών, μαύρων paddles (μανέτες) πίσω από το τιμόνι.

Οδηγώντας το νέο Citroen C4 1.2 lt PureTech 130 EAT8
Οδηγώντας το νέο Citroen C4 1.2 lt PureTech 130 EAT8 COPYRIGHT ASTUCE PRODUCTIONS

Οδηγώντας στον αυτοκινητόδρομο, είναι σα να κινείσαι σε χαλί. Τόσο απαλή η συμπεριφορά και απειροελάχιστοι οι αεροδυναμικοί θόρυβοι. Στον επαρχιακό δρόμο, που είναι με λακκούβες και σε κακή κατάσταση, σε πολλά σημεία, η προοδευτική ανάρτηση με τα αμορτισέρ Progressive Hydraulic Cushions, απορροφά τους κραδασμούς και οι όποιοι θόρυβοι δε σε κάνουν να ανησυχείς.

Το μοτέρ αποδίδει καλά, τόσο χαμηλά, όσο και ψηλά, αν και δεν χρειάζεται να το ζορίσεις. Μπορείς να επιλέξεις και οικονομικό πρόγραμμα λειτουργίας, για να μειώσεις την κατανάλωση, η οποία σε γενικές γραμμές κυμαίνεται σε λογικά επίπεδα.

Μαζεύει τις κλίσεις στα στροφιλίκια, αλλά στην ανηφόρα πρέπει να τσιμπήσεις λίγο το γκάζι για να σε σηκώσει το μοτέρ, η ρύθμιση του οποίου είναι τόσο – όσο, ανάμεσα σε επιδόσεις και κατανάλωση.

Πέραν αυτών, ο εξοπλισμός είναι υπερ-πλήρης, με σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού, που πραγματικά σου δίνουν αυτοπεποίθηση στο δρόμο, όμως σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να εφησυχάζεις.

Καταλήγοντας, και σε συνδεσιμότητα έχει όλες τις σύγχρονες ανέσεις, με εφαρμογές και σύστημα πλοήγησης.

TAGS ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ