X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οδηγώντας το νέο Ford Kuga των 150 ίππων

Διαθέσιμο σε αρκετές εκδόσεις, η δοκιμή του Kuga 1.5 lt – 150 hp, έδειξε τις μεγάλες αλλαγές που έκανε η Ford.

Ο εξηλεκτρισμός της Ford, έχει ως στόχο να παρουσιάσει πλειάδα μοντέλων, με ήπια υβριδική τεχνολογία, plug-in hybrid και αμιγώς ηλεκτρικά, τα αμέσως επόμενα χρόνια. Ωστόσο, η Ford διατηρεί ορισμένες συμβατικές εκδόσεις στη γκάμα, ακόμα και του πρόσφατα λανσαρισμένου στην ελληνική αγορά, νέου Kuga.

Στο τιμόνι ο Δημήτρης Μπαλής

Το μεσαίου μεγέθους μοντέλο της «μπλε οβάλ» μάρκας, προσφέρεται σε έκδοση με τον τρικύλινδρο κινητήρα 1.5 lt Ecoboost με τους 150 ίππους, χωρίς την ύπαρξη ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, με μπαταρία – γεννήτρια 48V. Αυτή την έκδοση δοκίμασα προ ημερών και παραθέτω τις απόψεις μου.

To Kuga, είναι το μεσαίου μεγέθους SUV της Ford, πάντα προσθιοκίνητο και η νέα έκδοση με 4,614 μ. μήκος, είναι κατά 8,3 εκ. μακρύτερη από την προηγούμενη. Ταυτόχρονα, είναι κατά 4,5 εκ. φαρδύτερη και κατά 4,7 εκ. χαμηλότερη, γεγονός που συμβάλλει στην αεροδυναμικό του αυτοκινήτου. Παράλληλα, με 19,1 εκ. απόσταση από το έδαφος, αναδεικνύει ακόμα περισσότερο της SUV προσωπικότητα, με τη θέση του οδηγού αρκετά ψηλότερα από πριν. Βασίζεται δε, σε νέα πλατφόρμα, που μείωσε το βάρος κατά 80 κιλά (1.493 κιλά η έκδοση δοκιμής).

Προσεγμένη και η καμπίνα σε πλαστικά, μαλακής υφής, καλαίσθητες οι ταπετσαρίες και με την οθόνης αφής των 8 ιντσών ψηλά τοποθετημένη, να δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό. Δε νομίζω να μην αρέσει γενικότερα η εικόνα του κόκπιτ, με τις ενδείξεις στον αναλογικό πίνακα να είναι ευδιάκριτες και το τιμόνι εύκολα ρυθμίσιμο. Βολεύει και η ύπαρξη του ηλεκτρικού χειρόφρενου, που αφήνει χώρο για ποτηροθήκες, ενώ θα βρούμε κι άλλους αποθηκευτικούς χώρους διάσπαρτους, σε μια καμπίνα εμφανώς μεγαλωμένη σε διαστάσεις, καθώς το μεταξόνιο έφθασε τα 2,71 μ.

Αξίζει να σημειώσω, ότι αυξήθηκε και το πορτ-μπαγκάζ, στα 475 λίτρα, ενώ μπορείς να κρύψεις αντικείμενα και κάτω από το πάτωμα, καθώς απουσιάζει η ρεζέρβα (διατίθεται κιτ επισκευής ελαστικού), ενώ τα πίσω καθίσματα, μετακινούνται κατά 15 εκ., ασύμμετρα μπρος πίσω, ανάλογα τις ανάγκες, είτε για μεγαλύτερη άνεση των επιβατών, είτε για ακόμα περισσότερο αποθηκευτικό χώρο. Βολεύει και η μαλακή εταζέρα, η οποία αν έχεις πιο ψηλά αντικείμενα, προσαρμόζεται σε αυτά.

Η συνεργασία, αποκλειστικά, με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο, είναι ιδιαίτερα καλή, ενώ η μέση κατανάλωση μόνο στη λειτουργία Eco, θα πέσει κάτω από τα 8,6 λίτρα στα 100 χλμ. (6,6 λίτρα, δίνει εργοστασιακά η εταιρεία). Κι αν δεν είχε το σύστημα απενργοποίησης του ενός κυλίνδρου στο ρελαντί, ίσως να ανέβαινε λίγο η τιμή κατανάλωσης.

Κι επειδή αναφέρθηκα στο πρόγραμμα Eco, για πρώτη φορά η Ford έδωσε αυτή τη δυνατότητα, μέσω του Drive Mode, επιλέγοντας, ανάλογα τον τρόπο οδήγησης και τον τόπο: Normal, Sport, Eco, Slippery και Deep Snow/Sand. Ετσι, μεταβάλλεται η απόκριση του κινητήρα, η υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης και η εμπλοκή του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης.

Καλά κινείται και στο χώμα, μπορεί να ξεπεράσει εμπόδια, λόγω του αυξημένου ύψους, όμως καλοκαίρι γαρ, δεν το δοκίμασα με βροχή, για λάσπη ή χιόνι, αν και φαντάζομαι εκεί η ρύθμιση στα προγράμματα Slippery και Deep Snow/Sand, μπορεί να βοηθήσει την κατάσταση. Πάντως και τα ηλεκτρονικά συστήματα επεμβαίνουν πολύ, ειδικά το ESP που δεν σε αφήνει να κουνηθείς.

Το Kuga, εφοδιάζεται και με σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας SYNC 3 της Ford, αλλά ενώ με το Puma δεν είχα θέμα συνδεσιμότητας του κινητού τηλεφώνου, με το Kuga είχα θέμα. Πάντως, έχει πολύ ενδιαφέρουσες εφαρμογές, αν το επεξεργαστείς καλά.

Το Ford Kuga, καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών, και προσφέρεται με το πρόγραμμα αγοράς Hybrid Bonus, που έχει σταθερό ονομαστικό επιτόκιο 3,49%, και περίοδο χάριτος 3 μηνών για την πληρωμή της πρώτης δόσης του δανείου, που είναι από 12 έως 48 μηνιαίες δόσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ