X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οδηγώντας το νέο Plug-in hybrid Jeep Renegade 4xe

H κορυφαία, από πλευράς εκτός δρόμου δυνατοτήτων έκδοση Trailhawk 4xe, αποδίδει 240 ίππους και με την υβριδική τεχνολογία δημιουργείται τετρακίνηση.

Οι καιρικές συνθήκες που επικράτησαν τις προηγούμενες ημέρες, θα έλεγε κάποιος ότι ήταν το ιδανικό σκηνικό για να οδηγείς ένα Jeep.

Κι όχι όποιο κι όποιο. Μολονότι η μάρκα στα 80 χρόνια ιστορίας, έχει δείξει δείγματα αξιοπιστίας, το ολοκαίνουργιο Jeep Renegade 4xe, το οποίο εφοδιάζεται με Plug-in hybrid σύστημα, προσφέρει ξεχωριστές δυνατότητες.

Οδηγεί ο Δημήτρης Μπαλής

Είχα, λοιπόν, στη διάθεσή μου, το νέο μοντέλο στην έκδοση Trailhawk που και ξεχωριστές πινελιές εμφάνισης διαθέτει, έξω και μέσα, αλλά και επιπλέον συστήματα, που το καθιστούν ακόμα πιο ιδανικό για off-road διαδρομές.

Σχεδιαστικά, για να ξεχωρίσει κάποιος τις συμβατικές εκδόσεις του Renegade, από την υβριδική, θα δυσκολευτεί ιδιαίτερα, εκτός κι αν είναι πολύ παρατηρητικός. Θα πρέπει, δηλαδή, να δει ότι υπάρχει και δεύτερο καπάκι καθώς πλέον του ενός στη δεξιά πλευρά για το ρεζερβουάρ βενζίνης, υπάρχει κι ένα ακόμα, στην απέναντι πλευρά, για τη φόρτιση του ηλεκτροκινητήρα. Επίσης, στο πίσω μέρος το γαλάζιο e στο λογότυπο 4xe, υποδηλώνει την ύπαρξη ηλεκτροκίνησης.

Αντιθέτως, στην καμπίνα τα αναγνωρίσιμα χαρακτηριστικά είναι περισσότερα, καθώς στον πίνακα οργάνων (με ψηφιακά και αναλογικά στοιχεία) υπάρχει ένδειξη για τη στάθμη φόρτισης της μπαταρίας, καθώς και ενδείξεις για τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος και την αυτονομία.

Πέραν αυτού, υπάρχουν τρεις διακόπτες, χαμηλά στην κονσόλα: Hybrid, Electric, E-Save, ανάλογα το πώς θέλει να κινηθεί ο οδηγός, καθώς και ένας περιστροφικός διακόπτης, μέσω του οποίου μπορείς να επιλέξεις προγράμματα λειτουργίας: Auto, Sport, Snow, Sand/Mud και Rock, ανάλογα το έδαφος που κινείσαι. Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα από τον ίδιο διακόπτη, να επιλέξεις είτε το 4WD LOW για χαμηλές σχέσεις στο αυτόματο κιβώτιο, είτε για τα πιο δύσκολα να κλειδώσει το σύστημα τετρακίνησης με το 4WD LOCK. Υπάρχει, δε, και η δυνατότητα κατάβασης με αργή ταχύτητα και αυτόματα, χωρίς να κάνεις κάτι εσύ, μέσω του συστήματος ελέγχου Descent Control.

Πριν αναφερθώ οδηγικά τι αποκομίζεις, σε εμφάνιση το τετραγωνισμένο σχήμα του Renegade, σου δίνει την αίσθηση του συμπαγούς, σχεδόν απόλυτου μοντέλου για αποδράσεις. Πάντως, επειδή δεν αγοράζεις ένα αυτοκίνητο για τις καθημερινές κι ένα άλλο για τα Σαββατοκύριακα, με τις compact διαστάσεις κινείται μια χαρά σε αστικό περιβάλλον, και ειδικά χωρίς θόρυβο και χωρίς κατανάλωση, τώρα που διαθέτει και ηλεκτρικό μοτέρ, που του χαρίζει αυτονομία μέχρι περίπου 50 χλμ.

Αλλωστε, εκεί έγκειται η διαφορά, της συμβατικής έκδοσης, με τον κινητήρα βενζίνης, από την Plug-in hybrid, στο ότι μπορείς να κινηθείς και αμιγώς ηλεκτρικά.

Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από έναν συνδυασμό μικρού, αλλά υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης 1.3 lt με απόδοση 180 ίππους, στην έκδοση δοκιμής (υπάρχει και με 130 ίππους) και δύο ηλεκτρικών μοτέρ. Ο ένας εκ των δύο είναι τοποθετημένος μπροστά, είναι συνδεδεμένος με τον βενζινοκινητήρα και ουσιαστικά λειτουργεί ως γεννήτρια. Αυτό σημαίνει, πρακτικά, ότι το αυτοκίνητο εκκινεί ηλεκτρικά και τροφοδοτεί με ρεύμα το ηλεκτρικό κύκλωμα. Ο έτερος κινητήρας, που αποδίδει 60 ίππους με 250 Nm ροπής, είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα και ενσωματώνει το διαφορικό e-axle, δημιουργώντας τετρακίνηση, όταν τίθεται σε λειτουργία (θα εξηγήσω πώς). Παράλληλα, αυτό το μοτέρ ανακτά ενέργεια από το φρενάρισμα ή το ρολάρισμα του αυτοκινήτου, μεταφέροντάς την στην μπαταρία ιόντων λιθίου 400 volt, χωρητικότητας 11,4 kWh, η οποία βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα, προκειμένου να κρατήσει τους χώρους στην καμπίνα σε υψηλά επίπεδα.

Η συνδυασμένη ισχύς του συστήματος, είναι 240 ίπποι, με 270 Nm ροπής, υπερ-αρκετά για δυναμικές επιταχύνσεις. Δεν είναι, όμως, εκεί το ζητούμενο.

Ξεκινώντας, η προεπιλεγμένη λειτουργία εκκίνησης είναι η Hybrid, η οποία επιλέγει το πότε και το πώς θα συνεργάζονται οι τρεις κινητήρες, ώστε να έχεις χαμηλή κατανάλωση (έπεσε και κάτω από 2 λίτρα στα 100 χλμ., μέσα στην πόλη). Με αυτή τη λειτουργία έχεις διαθέσιμη και την τετρακίνηση, καθώς εμπλέκεται και το ηλεκτρικό μοτέρ που δίνει κίνηση στον πίσω άξονα. Όταν θέλεις να κινηθείς αμιγώς ηλεκτρικά, για περίπου 50 χλμ. – ιδανικά για καθημερινές μετακινήσεις εντός αστικού κύκλου, επιλέγεις την Electric (τελική ταχύτητα έως 130 χλμ./ώρα), διότι συμφέρει με την φθηνή τιμή της κιλοβατώρας, έναντι της βενζίνης. Σε αυτή τη λειτουργία έχεις μόνο πισωκίνηση και δεν μπορείς να τη συνδυάσεις με τα προγράμματα 4WD LOW και LOCK. Επίσης, αν έχεις επιλογή Electric και πατήσεις απότομα το γκάζι (kickdown), τότε αλλάζει αυτόματα σε Hybrid.

Στη δε λειτουργία E-Save, λειτουργεί μόνο ο κινητήρας βενζίνης (το καλύτερο αν κινείσαι στον αυτοκινητόδρομο) και μπορείς να διατηρήσεις το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, ώστε να τη χρησιμοποιήσεις στην πόλη. Παράλληλα, η λειτουργία του κινητήρα βενζίνης (μαζί με το εμπρός ηλεκτρικό μοτέρ) τροφοδοτεί με επιπλέον ενέργεια την μπαταρία (έως το 80%), αυξάνοντας την αυτονομία της. Σε αυτή τη λειτουργία, η μέση κατανάλωση καυσίμου έπεσε και κάτω από τα 7 λίτρα / 100 χλμ., αρκετά ικανοποιητικά θα έλεγα.

Η συνεργασία με το 6άρι αυτόματο κιβώτιο είναι καλή. Δεν κρεμάει και έχει ομαλές αλλαγές. Πάντως, δεν έχεις τη δυνατότητα αλλαγών σχέσεων από το τιμόνι, παρά μόνο χειροκίνητα.

Γενικά, η συμπεριφορά είναι ισορροπημένη, και εκεί που κινήθηκα, απροβλημάτιστη. Με τα ελαστικά στο 70-30 (άσφαλτο – χώμα), πάτησα στα χιόνια, όμως θέλει –όπως όλα- προσοχή στον πάγο, που δημιουργείται από τις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες.

Η Jeep, του ομίλου της Fiat Chrysler Automobiles, εφοδίασε το Jeep Renegade 4xe, με την σουίτα προηγμένων συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, (ADAS), με σύστημα αυτόνομης πέδησης, ενεργό σύστημα διατήρησης πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας και πολλά ακόμα.

Παράλληλα, το μοντέλο καλύπτεται από 4ετή εργοστασιακή εγγύηση 160.000 χλμ., 4ετή δωρεάν οδική βοήθεια και 8ετή για την μπαταρία έως 160.000χλμ.

Επιπλέον, με τα κίνητρα που δίνονται για εταιρική χρήση, αποτελεί αξιόλογη πρόταση, καθώς έχει εκπομπές ρύπων κάτω των 50γρ./χλμ., και Λιανικές Τιμές Προ Φόρων, κάτω από τις 40.000 ευρώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ