Οδηγώντας το νέο Renault Captur 1.5 Blue dCi
Η νέα έκδοση του συμπαγούς crossover – SUV της γαλλικής Renault, δίνει πολλά περισσότερα από πριν.
Δεν είχα την ευκαιρία να το οδηγήσω όταν είχε γίνει η πανευρωπαϊκή του παρουσίαση στην Ελλάδα, το 2019. Ηρθε μετά και η κατάσταση με τον κορονοϊό, όπου με τις απαγορεύσεις μετακινήσεων και όλα όσα ζήσαμε, και πάλι δεν πρόλαβα να το οδηγήσω.
Τώρα, μέσα στο καλοκαίρι –επιτέλους- πήρα το νέο Renault Captur και είχα τη δυνατότητα να το οδηγήσω για πάρα πολλά χιλιόμετρα. Ισως από τις φωτογραφίες να καταλάβετε που πήγα…
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Το νέο συμπαγές crossover – SUV της γαλλικής μάρκας, ανέβηκε επίπεδο. Επειδή έχω γράψει σχετικά και για τις προηγούμενες εκδόσεις, από το 2013 και τη φρεσκαρισμένη του 2017, η τωρινή είναι πολύ πιο ενδιαφέρουσα, πιο κομψή, με περισσότερα πολυτελή στοιχεία, οδηγικά πιο καλοστημένη, με περισσότερους χώρους.
Ως προς το τελευταίο, τα +11 εκ. έφθασαν το μήκος στα 4,23μ., ενώ με τα +2 εκ. στο μεταξόνιο (2,63 μ.), πλέον, η άνεση στην καμπίνα των επιβατών έχει βελτιωθεί. Κι όμως, με δύο πόντους παραπάνω, μπορείς να κερδίσεις πολλά περισσότερα.
Η έκδοση δοκιμής, ξεχωρίζει για τη διχρωμία στην οροφή, τις πινελιές αλουμινίου στις πόρτες, στα προστατευτικά, στη μάσκα και στις ποδιές, με τα περίτεχνα φωτιστικά σε στυλ μπούμερανγκ, να το κάνουν ακόμα πιο συμπαθητικό στην όψη.
Ειδικά για τη διχρωμία, που είναι της μόδας, πράγματι αξίζει να την επιλέξει κάποιος, αν θέλει να ξεφεύγει από το μονότονο χρώμα.
Περνώντας στην καμπίνα, το σπορ τριάκτινο τιμόνι με τα χειριστήρια και το μεγάλο σήμα της μάρκας, σου κάνει ένα κλικ, και ένα δεύτερο μεγαλύτερο κλικ, η αιωρούμενη οθόνη αφής, η οποία είναι σαν τάμπλετ 9,3 ιντσών, ενώ ανάλογα την έκδοση και ο πίνακας οργάνων κυμαίνεται από 7 έως 10,25 ίντσες. Επίσης, εύχρηστα είναι και τα χειριστήρια σαν πλήκτρα κάτω από την οθόνη πολυμέσων, έχοντας από κάτω και τρία περιστροφικά χειριστήρια.
Η σπορτίφ αίσθηση, συμπληρώνεται από τις πινελιές στο χρώμα του αμαξώματος, στο ταμπλό και στη βάση του λεβιέ ταχυτήτων.
Ψηλότερα τοποθετημένα τα καθίσματα, αφενός βελτιώνουν την ορατότητα του οδηγού και αφετέρου την άνεση, ενώ τα πίσω καθίσματα μπορούν και σύρονται κατά 16 εκ., δημιουργώντας μια καμπίνα ανάλογα τις ανάγκες, αν θέλεις περισσότερο χώρο για την άνεση των επιβατών ή περισσότερο πορτ-μπαγκάζ, του οποίου η χωρητικότητα αυξήθηκε στα 536 λίτρα (+81), έχοντας τη δυνατότητα να τοποθετήσεις σε δύο επίπεδα το κάλυμμα του πατώματος.
Πιο μαλακά πλαστικά και καλύτερες ταπετσαρίες, ολοκληρώνουν την πολύ θετική εικόνα του εσωτερικού.
Το νέο Captur βασίζεται σε μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα, καθώς αυτή θα υποστηρίξει και τις υβριδικές και ηλεκτρικές εκδόσεις του μοντέλου, οι οποίες έχουν εξαγγελθεί και έχω γράψει σχετικά. Πέραν τούτου, βελτιώθηκε και η ακαμψία, γεγονός που περιορίζει τις κλίσεις στις στροφές, με την πίσω ανάρτηση να είναι λίγο πιο σκληρή, έχοντας ημιάκαμπτο άξονα. Στους δρόμους που κινήθηκα, αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό δίκτυο, το Captur το ευχαριστήθηκα, θέλοντας αυτή τη σπορ αίσθηση να νιώθω.
Για τα πολλά χιλιόμετρα που έκανα, θεωρώ ότι η έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα 1.5 Blue dCi με τους 115 ίππους, ήταν η ενδεδειγμένη. Κι αυτό, διότι όταν καταναλώνεις αρκετά κάτω από τα 5,5 λίτρα στα 100 χλμ., σου έρχεται πολύ οικονομικά, πέραν του γεγονότος ότι έχεις ρεπρίζ από χαμηλά, με ροπή 260 Nm στις 2.000 σ.α.λ., ενώ και το μοτέρ έχει καλή λειτουργία και με λιγότερο θόρυβο.
Ο συνδυασμός με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο είναι αποδοτικός και αν καταφέρνεις να κάνεις τις αλλαγές των ταχυτήτων στον σωστό χρόνο, τότε πετυχαίνεις την ιδανική μέση κατανάλωση.
Θα έλεγα, γενικά, ότι ήταν ένας θαυμάσιος σύντροφος σε αυτή την καλοκαιρινή απόδραση.
Με 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP, και πληθώρα συστημάτων ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού, οι τιμές του πετρελαιοκίνητου Captur 115, ξεκινούν από τις 20.850 ευρώ.